Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk på MacRumors er gale, ikke hør så mye på dem du. :)

Jepp, er ikke verdt å mase for mye med dette greiene her hvis man er ute etter å ha en maskin for å få ting gjort – også om man setter høye kvalitetskrav. Har man akutt behov for å få brukt opp noe fritid kan man heller bygge en datamaskin selv og legge inn Windows Vista.

Apple lager jevnt over svært gode maskiner, kjøper du en som matcher rimelig godt med din bruk har du alle forutsetninger for å skulle bli fornøyd.

Lenke til kommentar

Hvor sender Apple fra egentlig? Fikk sendingsbekreftelse idag, men sporingen sier ingenting enda. Men stusser jo når ting blir sendt ut 25. Juli (bestilt og betalt 20. Juli) og har forventet levering satt til 9. August (opprinnelig 8. August).

Lenke til kommentar

Da kommer vell min fra Kina vil jeg tro, nesten så jeg anger på at jeg valgte Intel Core i7 nå. Men ventinga blir nok verdt det! Min Mac Mini bestilling ble jo også plutselig "spesialkonfigurert" siden jeg ønsket engelsk dokumentasjon fremfor norsk ..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvor sender Apple fra egentlig? Fikk sendingsbekreftelse idag, men sporingen sier ingenting enda. Men stusser jo når ting blir sendt ut 25. Juli (bestilt og betalt 20. Juli) og har forventet levering satt til 9. August (opprinnelig 8. August).

Min sendes fra Nederland (i5 og 256GB). Står kanskje hvilket budfirma som blir brukt inne på Apples sider,

da kan du spore pakken gjennom de heller for mer detaljer.

Lenke til kommentar

Er det noen her inne som har en Boxee Box og vil dele litt erfaringer? Funker det, eller vil det i fremtiden, kunne gå an å streame musikk fra Mac, iPad eller iPhone direkte til anlegget Boxee Box er koblet opp på? Hvordan fungerer den med HFS+ filsystem? Hvordan fungerer det å overføre filer direkte til harddisken som er koblet på Boxen fra Macen (har hørt rykter om at det vil være et problem med HFS+)? Vil den, slik som XBMC på Apple TV, finne frem coveret på filene igjennom internett?

Lenke til kommentar

Leveringsdato pleier bli nedjustert underveis i sendingen, har hvertfall alltid skjedd med meg når jeg har bestillt noe fra apple store.

edit: ikke erfaring med boxee men enkleste måten å streame musikk fra epleprodukter til anlegget ditt er å kjøpe en airport express (eller apple tv). Koster du på deg en god DAC i mellom får du upåklagelig lyd i tillegg.

Endret av phax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte 13" i7 256 natt til torsdag og fikk sendemelding idag. Varen sendes med tnt fra Kina og har antatt leveringsdato den 3. aug. Da jeg bestilte fikk jeg oppgitt den 2. aug.

Jeg skal for øvrig få levert min ut på ei øy langt ute i havgapet på vestlandet og må som regel regne med en ekstra dag leveransetid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ossen kan man høre på p4 igjenn på mac? (firefox)husker det var et programm, som jeg ikke husker navnet på.

P4 Nettradio fungerer like bra for Mac-brukere som i Windows. Hvis du bruker P4 nettradio forutsetter det at maskinen har en nyere nettleser, internett-forbindelse, lydkort og Windows Mediaplayer (for Mac).

Windows Mediaplayer for Mac kan lastes ned her.

Alternativt kan du spille av Mp3 direktelinker, som du finner her: http://www.p4.no/lyttesenter/

Lenke til kommentar

Leveringsdato pleier bli nedjustert underveis i sendingen, har hvertfall alltid skjedd med meg når jeg har bestillt noe fra apple store.

Takk, det var greit å vite. Satser på at den rekker i tide da. Macbook Air bestilt! :w00t:

Edit: Tenker jeg skal bestille en kabel sånn at jeg kan koble maskinen til TV-en så snart som mulig. Vil det holde å bestille en vanlig minidisplay -> HDMI kabel/adapter for å få overført både lyd og bilde? Noen som har spesifikke anbefalinger?

Endret av Papegøye
Lenke til kommentar

Takk, det var greit å vite. Satser på at den rekker i tide da. Macbook Air bestilt! :w00t:

Edit: Tenker jeg skal bestille en kabel sånn at jeg kan koble maskinen til TV-en så snart som mulig. Vil det holde å bestille en vanlig minidisplay -> HDMI kabel/adapter for å få overført både lyd og bilde? Noen som har spesifikke anbefalinger?

Japp det er riktig, jeg kjøpte min på komplett for et års tid siden. Bare pass på å kjøpe den versjonen med lyd (dersom den gamle fortsatt selges).

I SL kunne jeg lukke skjermen slik at kun den eksterne skjermen ble brukt, deretter kunne jeg lukke opp skjermen igjen og den ville fortsatt være blank. Derimot i Lion slår den seg automatisk på, noen som vet om en måte å få den til å være svart i opplukka tilstand? (Den blir greit varm når den er lukka).

Lenke til kommentar

Sender ikke apple i posten? Dette var tungvint siden jeg er på ferie den uken pakken visstnok skal komme, og skulle gjerne hatt den klar med en gang jeg er tilbake.

Når pakken kommer til Norge blir den overlevert til Bring, som igjen lever den til Posten. Hvertfall det som skjedde i mitt tilfelle.

Venter i spenning på at postmannen skal komme med min Macbook Air!

Lenke til kommentar

Sender ikke apple i posten? Dette var tungvint siden jeg er på ferie den uken pakken visstnok skal komme, og skulle gjerne hatt den klar med en gang jeg er tilbake.

Når pakken kommer til Norge blir den overlevert til Bring, som igjen lever den til Posten. Hvertfall det som skjedde i mitt tilfelle.

Venter i spenning på at postmannen skal komme med min Macbook Air!

Det hele avhenger av hvor du bor -- noen ganger er det TNT, noen ganger overleveres det til Posten/Bring, andre ganger til UPS. Det spørs på hvilke firmaer som kjører ut der du bor, og jeg vet at i min hjemby bruker de et lokalt budfirma for å levere ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...