Shruggie Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Blir sikkert en speedbump på et eller annet tidspunkt, men ingenting verdt å vente på. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Takk for svar. Et lite spørsmål til: Har bestemt meg for å gå for en høyoppløselig skjerm, men hva er egentlig forskjellen på den blanke og den refleksbehandlede? Skal brukes mest til Logic, skole og noe bilderedigering. Hvilken skjerm burde jeg velge? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 refleksbehandlede er det samme som matt skjerm og er bedre å bruke i et rom hvor det blir mye refleksjon eller ute i sola. Derimot mener jeg å hørt at det ikke gir like god bildekvalitet som vanlig skjerm. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Jeg har hørt den gir mer «riktig» farger, mens den blanke (glossy) skjermen gir «friskere» farger. Jeg vet ikke om dette stemmer, men jeg elsker min høyoppløselige, matte skjerm. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Det er faktisk større forskjell på hvilket panel du får, på MacBook Pro 17" så er det større sansynlighet for å få det gode LG-panelet ved å få for matt skjerm, mens går du for blank skjerm så er det nærmest bingo om du får det dårligere Samsung panelet fremfor det bedre LG-panelet. Så videt jeg vet så benyttes de samme panelene til både blanke og matte skjermer bare at de blanke skjermene har glass foran seg som gir høyere kontrast, men til proff bruk så blir gjerne disse fargene mindre korrekte sammenlignet med hva du eventuelt får ut på papir som gjør at folk som driver med mye bildebehandling går gjerne for matt skjerm. En annen fordel er jo at matt skjerm har mindre refleksjon fra lyskilder sammenlignet med blank skjerm, personlig så er min MacBook Pro 17" ubrukelig på noe annet enn makslystryke når jeg er på bussen noe som går hardt utover batterilevetiden. Selv har jeg hatt 2x MacBook Pro 17". En 2010 modell og en 2011 modell, ble blank skjerm begge ganger og 2010 modellen fikk Samsung panel, mens 2011 modellen min har LG-panel og sistnevnte er så dramatisk mye bedre, selv kalibrert så virker Samsung panelet temmelig laber iforhold til LG-panelet som jeg nesten sliter med å tro at faktisk er et TN-panel, absolutt noe av det beste jeg har sett. Dessverre så kan du ikke styre hvilket panel du får, så det blir mye bingo. Mens hvis det stemmer matt skjerm stort sett fører til LG-panel så ville jeg valgt matt skjerm bare på grunn av dette. Så mye bedre er disse panelene sammenlignet med Samsung sine paneler. Med MacBook Air så er det stikk motsatt hvor LG-panelet rett og slett er dårlig, mens Samsung panelet er brukbart. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvordan vet jeg om jeg har LG eller samsung panel på Airen min? Lenke til kommentar
kanin333 Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vurderer å kjøpe meg en Macbook Air 11', isteden for min macbook pro 13'. Vil jeg kunne bruke denne til det samme med tanke på ytelse, spill osv? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 (endret) Etter hva jeg ser så må du ha 2.4GHz nettverket for å kunne ha 5.0GHz nettverket aktivt noe som selvfølgelig påvirker 2.4GHz nettverket oppe, noe som er litt tullete ettersom det ene 2.4GHz nettverket ikke er i bruk. Du kan sette AirPorten til å utvide 2.4 GHz nettet du har oppe, og kjøre et separat 5 GHz samtidig. Det er faktisk større forskjell på hvilket panel du får, på MacBook Pro 17" så er det større sansynlighet for å få det gode LG-panelet ved å få for matt skjerm, mens går du for blank skjerm så er det nærmest bingo om du får det dårligere Samsung panelet fremfor det bedre LG-panelet. Sjekket mitt nå, har en 2010 17" C2D og har LGs LP171WU6-TLA2 panel EDIT: Om du vil sjekke ditt panel, paste dette i terminal: ioreg -lw0 | grep IODisplayEDID | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6 Endret 24. juli 2011 av WheelMan Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Har nå oppgradert til Lion og har selvfølgelig glemt navnene på enkelte programmer. så: Hvilket program er det som gjør fra 3D til 2D. Hvilket program er det som gjorde at man kunne ha f.eks text på desktopen dvs datoene, klokken, kalanderen etc Lenke til kommentar
Runar Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Hvilket program er det som gjorde at man kunne ha f.eks text på desktopen dvs datoene, klokken, kalanderen etc GeekTool? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Vurderer å kjøpe meg en Macbook Air 11', isteden for min macbook pro 13'. Vil jeg kunne bruke denne til det samme med tanke på ytelse, spill osv? Til spill? Å nei, nei nei... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 Du kan sikkert spille Minecraft og Frozen Synapse på den. Regner med at jeg får min nye Air iløpet av starten av denne uka. Det blir spennende. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. juli 2011 Del Skrevet 24. juli 2011 jeg har solgt min 17" for 8000 og bruker de til å kjøpe en 11" med 4gb ram. På alle måter en nedgradering, men jeg tror det blir enklere å komme seg på t-banen uten at baggen min blir hekta på dører og seter :| Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Jeg har begynt å irritere meg smått over denne meldingen som hopper opp på skjermen ca. annenhver time. Dette har pågått i noen måneder, og jeg kan ikke forstå at jeg først har begynt å irritere meg over den nå. Noen som vet hvordan jeg kan få den bort? Ingenting å gjøre i Mobile Me-innstillingene. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det der ser ut som om det har noe å gjøre med iSync. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Begynner å høre endel viftestøy fra macen nå, er det noen som har rensa den for støv? Jeg er litt redd for å åpne et Apple produkt se :!: Spesielt siden å rense vifta ikke står i brukermanualen er jeg redd for at den er gjemt inni der på et finurlig vis. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Det er bare å skru av bakdekselet (2 av skruene er lenger enn de andre, men det merker du,) og det er ingen hokus pokus. Viftene ligger godt tilgjengelig rett under. Anbefaler deg å skru de helt ut (tre skruer per) og rense de skikkelig for støv Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 25. juli 2011 Del Skrevet 25. juli 2011 Takk, da blir det på samme måte som andre laptoper (heldigvis) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå