Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Fungerer fint her også. Lastet det ned med Programvareoppdatering, skulle betale noe med BankID og da spurte den om jeg ville aktivere. Svarte ja, restartet Safari og alt fungerer som før -- Java virker til og med litt mer samarbeidsvillig og ikke like treg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom til å tenke på en liten ting. Jeg sitter nå på hytta, og får internett gjennom telefonen min, en iPhone 3GS. Jeg har også med en Apple AirPort Extreme basestasjon fordi jeg skulle teste og eksperimentere med noen greier.

Så tenkte jeg; Er det kanskje mulig å koble telefonen til basestasjonen, og deretter deler basestasjonen nett ut enten trådløst eller kablet?

Og ein siste ting. Jeg har kjøpt og installert Lion på min MacBook Pro, men jeg vil også installere det på en Mac Pro. Er det noen måte å gjøre dette uten at jeg trenger å laste ned alt på nytt?

Da har jeg MB Air i hus!

Gratulerer! :fun:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Jeg kom til å tenke på en liten ting. Jeg sitter nå på hytta, og får internett gjennom telefonen min, en iPhone 3GS. Jeg har også med en Apple AirPort Extreme basestasjon fordi jeg skulle teste og eksperimentere med noen greier.

Så tenkte jeg; Er det kanskje mulig å koble telefonen til basestasjonen, og deretter deler basestasjonen nett ut enten trådløst eller kablet?

Og ein siste ting. Jeg har kjøpt og installert Lion på min MacBook Pro, men jeg vil også installere det på en Mac Pro. Er det noen måte å gjøre dette uten at jeg trenger å laste ned alt på nytt?

Da har jeg MB Air i hus!

Gratulerer! :fun:

vil det ikke være like greit å bruke mobilen som wi-fi hotspot? så slipper du Airport

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan koble telefonen til basestasjonen, men du kan bruke Sharing til å dele forbindelsen fra iPhonen videre via Ethernet eller WiFi.

EDIT: Og da utvide nevnte WiFi-nettverk fra AirPorten. Uansett må nok macen mellom.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Noen som anbefaler å bestille med en magic trackpad med macbook air? Lekte med en trackpad i eplebutikken i går og den var jo fantastisk å bruke, tenkte det muligens ville være mer behagelig å ha en større trackpad ved siden av laptopen når den står på et skrivebord..

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å bare ha 5.0GHz aktivt på Apple TimeCapsule? Vi har allerede et 2.4GHz N-nettverk gående på vår WNDR3700 i øverste etasje, og nede hos meg skal jeg helst ha utelukkende 5.0GHz ha dette er det eneste jeg bruker, går jeg opp så hopper jeg over på 2.4GHz nettverket oppe uansett på grunn av bedre ytelse.

Etter hva jeg ser så må du ha 2.4GHz nettverket for å kunne ha 5.0GHz nettverket aktivt noe som selvfølgelig påvirker 2.4GHz nettverket oppe, noe som er litt tullete ettersom det ene 2.4GHz nettverket ikke er i bruk.

Lenke til kommentar

Huff hvor jeg savner Expocè. Hele arbeidsflyten min er gått i bøtta. Hva er vitsen med Mission Control når den legger vinduer fra samme program BAK de andre? Jada, jeg vet jeg kan kjøre App-Expocè, men det gjør ikke saken bedre for meg.

Endret av TiduZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...