Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Maskinen har stått i dvalemodus i fire-fem dager, kom hjem, oppdaterte iTunes og restartet.

Dette er hva som møtte meg etterpå:

post-86885-0-74301200-1311284073_thumb.jpg

Er det et tegn på at maskinen begynner å skrante? Ingen som har vært borti lignende selv?

Mildt sagt litt irriterende, alt fungerte jo flott før jeg oppdaterte. Det rare er at jeg umulig kan tro at problemene med skjermen har noen relasjon til softwareoppdateringen.

Forslag?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

fler som bruker iPhoto med library på en NAS over nettverk?

det er ufattelig tregt hos meg, nesten ubrukbart, det kan vell ikke være sånn?

iTunes har null problemer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Maskinen har stått i dvalemodus i fire-fem dager, kom hjem, oppdaterte iTunes og restartet.

Dette er hva som møtte meg etterpå:

[snip]

Er det et tegn på at maskinen begynner å skrante? Ingen som har vært borti lignende selv?

Mildt sagt litt irriterende, alt fungerte jo flott før jeg oppdaterte. Det rare er at jeg umulig kan tro at problemene med skjermen har noen relasjon til softwareoppdateringen.

Forslag?

EDIT: Jeg er retarda...

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Herpderp. Glemte helt at det eksisterte maskiner fra Apple som ikke er metal/helt hvite. Hurrdurr. Glem det jeg skrev.

Lenke til kommentar

Når man kjøper Lion Server i App Store, er det oppgradering fra Snow Leopard Server, clean install eller hvordan funker det? Vurderer å kjøpe det bare for morro skyld og ha det på Mac Pro for å teste og eksperimentere.

Server Tools er bare en programvarepakke, ikke et eget OS. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Prøv litt reset SMC, PRAM etc. Muligens trenger du ny skjerm. Har du kvitteirng skal du kunne få ny på reklamasjon såfremt det ikke er noen skade på skjermen.

Kjøpte maskinen brukt, så noe håp om reklamasjon tror jeg nok ikke det er.

Nå har det seg dog slik at etter jeg lot maskinen stå i dvalemodus over natta løste problemet seg, de mørke områdene er nå forsvunnet og alt er tilbake til normalen.

Forstår meg ikke på maskinen noen ganger...

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som må vekke maskinen fra dvale ved å trykke på tastaturet? Det funker ikke lenger med trackpaden virker det som.

på SL kunne jeg bare touche trackpadden ( ikke dvale men når skjermen har skrudd seg av) nå må jeg trykke på trackpadden.

ut fra dvale fungerer som før, men jeg har MBP, du har? iMac?

Jeg har MBP. Men ser at det funker ved å trykke på trackpaden, ja. Tenkte ikke over det, siden jeg sjeldent trykker inn, har på slik at jeg bare kan berøre for å få klikk.

Lenke til kommentar

Prøv litt reset SMC, PRAM etc. Muligens trenger du ny skjerm. Har du kvitteirng skal du kunne få ny på reklamasjon såfremt det ikke er noen skade på skjermen.

Kjøpte maskinen brukt, så noe håp om reklamasjon tror jeg nok ikke det er.

Nå har det seg dog slik at etter jeg lot maskinen stå i dvalemodus over natta løste problemet seg, de mørke områdene er nå forsvunnet og alt er tilbake til normalen.

Forstår meg ikke på maskinen noen ganger...

Da er det bare å håpe at det ikke skjer igjen. Nå er maskinen gammel, så det finnes vel grenser for hvor mye lenger den kan leve. :)

Lenke til kommentar

Noen som har testa å spille i Lion? Jeg så denne og tenkte: på tide å ditche windows? :hmm:

Selv om OSX yter dårligere på spill, så er sånn jeg ser det hovedargumentet imot å bruke det på spill labert utvalg, det argumentet synes jeg fortsatt i aller høyeste grad gjelder.

AtW

Lenke til kommentar

Noen som har testa å spille i Lion? Jeg så denne og tenkte: på tide å ditche windows? :hmm:

Selv om OSX yter dårligere på spill, så er sånn jeg ser det hovedargumentet imot å bruke det på spill labert utvalg, det argumentet synes jeg fortsatt i aller høyeste grad gjelder.

AtW

Jeg spiller bare SC2, og det yter ganske dårlig nå under SL, så det er egentlig eneste grunnen til at jeg bruker bootcamp. Så labert utvalg gjelder for alle, bortsett fra meg ;P

Men er det noen som har testa gaming performance i Lion vs SL?

Lenke til kommentar

Mac OS X til spill vil da fremdeles være begrenset til et fåtall av brukere ettersom drøssevis av spill fremdeles holder seg til DirectX, som betyr null Mac OS X støtte. Enkelte spill fungerer helt greit til begge operativsystemer, selv spiller jeg aktivt Football Manager under OS X, men selv med et spill som baserer seg så lite på grafikk går merkbart tregere under OS X på grunn av beskjeden optimalisering.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg spiller bare SC2, og det yter ganske dårlig nå under SL, så det er egentlig eneste grunnen til at jeg bruker bootcamp. Så labert utvalg gjelder for alle, bortsett fra meg ;P

Men er det noen som har testa gaming performance i Lion vs SL?

Vet ikke om det fungerer, men på nvidia.com så kan man laste ned drivere. Jeg fikk ned drivere til gforece GT 330m, men om de er bedre enn de som er allerede inne vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...