Thlom Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er helt enig i at Launchpad gir null mening overhode, hva er egentlig tanken bak det? Er det for besteforeldre, eller oldeforeldre til og med som trenger oppblåste ikoner deluxe? Tjatjo. Å søke etter programmer er ikke noe alle er komfortable med eller i det hele tatt forstår. De starter programmer fra docken. Og med AppStore så kan docken fort bli proppfull med ikoner. Selv foretrekker jeg å bruke spotlight, men skjønner at mange foretrekker å klikke på et ikon. Da er Launchpad slett ikke dumt. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Jeg synes Launchpad er utrolig bra! Nå trenger jeg ikke lenger å søke i Spotlight eller ha en mappe for programmer i Dock. Alt blir langt mer ryddig, og det er vel hva Apple vil. Skal jeg åpne ett program som ikke er stasjonert i Dock, kniper jeg bare fingrene sammen og vips er en meget ryddig og fin oversikt over programmer oppe på skjermen. Er det noen som vet om en måte å holde to iTunes-bibliotek synkronisert? Jeg har to maskiner, en stasjonær med Windows og min bærbare MacBook Pro. 90% av musikklyttingen foregår på den stasjonære så der blir musikkbiblioteket oppdatert ofte, i form av CDer (ja jeg kjøper de ennå), iTunes Store og *kremt* nedlastning. Men det er langt mer praktisk å synkronisere min iPhone 3GS med Mac'en fordi den har jeg med når jeg er på reisefot og når jeg er på skolen. Og på telefonen vil jeg gjerne ha det nyeste av musikk jeg har lagt inn i biblioteket på den stasjonære. Er det noen som skjønner og har en løsning på problemet mitt? Lenke til kommentar
blured Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Munty. Angående launchpadens nyttefunksjon; testet Alfred? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Alfred/Spotlight/Alle andre launcher-apps > Launchpad. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hei. Hvis jeg skal ta en clean install må jeg da installere leopard på nytt, for å så deretter installere OSX.. Eller får man muligheten til å kunne ta cleaninstall når man skal installere lion? PS: Hva er det jeg m å gjøre for at jeg kan boote opp fra Minnepenn? Endret 21. juli 2011 av Laffe Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det noen som vet om en måte å holde to iTunes-bibliotek synkronisert? Jeg har to maskiner, en stasjonær med Windows og min bærbare MacBook Pro. 90% av musikklyttingen foregår på den stasjonære så der blir musikkbiblioteket oppdatert ofte, i form av CDer (ja jeg kjøper de ennå), iTunes Store og *kremt* nedlastning. Men det er langt mer praktisk å synkronisere min iPhone 3GS med Mac'en fordi den har jeg med når jeg er på reisefot og når jeg er på skolen. Og på telefonen vil jeg gjerne ha det nyeste av musikk jeg har lagt inn i biblioteket på den stasjonære. Er det noen som skjønner og har en løsning på problemet mitt? Det skal være en løsning for dette med iCloud. Og der var Lion lastet ned, så får vi håpe installeringen går greit for seg. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det andre enn meg som må vekke maskinen fra dvale ved å trykke på tastaturet? Det funker ikke lenger med trackpaden virker det som. Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Hva er en god salgsum for en 2008 unibody MBP? 15 tommer. 2,53 Ghz 4GB Ram 320 GB Harddisk Defekt diskdrev, ellers god stand. Jeg tengte 5900, folk selger jo sine plastik MBP'er for 6000. Tenker jo litt på diskdrevet... Ønsker meg en MBA Endret 21. juli 2011 av Bender Rodriguez Lenke til kommentar
Mala Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det helt random om åpne programmer gidder å dukke opp når man bruker App Exposé? Virker jo helt på styr hele swipe greiene denne gangen. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Da var Lion installert, og om jeg klarer å få bort autocorrect blir jeg fornøyd (må jeg restarte etter jeg har valgt den bort?). Edit: Der ser det ut som autocorrecten har blitt fikset, men nå skal Spotlight indexere nok en gang. Hvor mange ganger må dette skje? Endret 21. juli 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Spørsmål: Jeg hadde en Bootcamp partisjon før jeg formaterte og la inn Lion igår. Jeg har den fortsatt, men får ikke bootet den opp. Er det noe jeg kan gjøre i OSX for å få den til å funke igjen, eller må jeg bare formatere den partisjonen og legge inn på nytt? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Option key = cmd?? Nei, alt knappen Lenke til kommentar
RonF...ingSwanson Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Nettopp installert Lion. Liker det hittil Men en ting jeg lurer på. Hvordan kan man scrolle tilbake? Bruker magic mouse og før så kunne man jo bruke to fingre for å komme tilbake til forrige side. Endret 21. juli 2011 av Megablaster Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 MartinF, hvordan ble Lion etter du tok clean install? Lurer på om jeg skal gjøre det selv. Drar tilbake til USA på lørdag, og der blir jeg å kjøpe meg Time Capsule og en ny harddisk (intern), så da er det vel greit å starte helt fra scratch. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 MartinF, hvordan ble Lion etter du tok clean install? Hvordan det ble? Det ble som forventet.. Raskt og fint. Jeg jukset litt da, siden jeg kjørte SL format, og la inn Lion derfra. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 (endret) Forstår! Jeg ser på mine SL cder at det er med en "Applications Install DVD". Var dette noe du installerte, eller får du med alle de vanlige programmene på Lion sin oppdatering? Har forresten kommet en oppdatering til iPad. Edit: Hvordan ser man hvor mye plass man har igjen? Det har vist blitt helt fjernet nederst i Finder! Endret 21. juli 2011 av Ustedalen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det andre enn meg som må vekke maskinen fra dvale ved å trykke på tastaturet? Det funker ikke lenger med trackpaden virker det som. på SL kunne jeg bare touche trackpadden ( ikke dvale men når skjermen har skrudd seg av) nå må jeg trykke på trackpadden. ut fra dvale fungerer som før, men jeg har MBP, du har? iMac? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. juli 2011 Del Skrevet 21. juli 2011 Er det andre enn meg som må vekke maskinen fra dvale ved å trykke på tastaturet? Det funker ikke lenger med trackpaden virker det som. I SL var det vel nok å bare berøre trackpaden eller? Jeg har alltid trykket på den og det funker fint. Burde ikke være så altfor stor omstilling det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå