Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

For meg var det bare å brenne dmg-filen på DVD, restarte maskinen også starten den opp automatisk. Alternativt kan du jo bare påtvinge boot fra CD / DVD ved å holde inn "D" ved oppstart, eventuelt holde ned alt knappen og manuelt velge DVD-spilleren under oppstart.

Det nytter ikke. Prøvd begge deler, må være at ikke den DVDen ikke inneholder den booten da?

Faen til dritt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Tror jeg også har stable, 12.0.7 eller noe sånt, det er vel stable eller? Merker forresten at det er grusomt å veksle mellom Logitech-musen min og trackpaden, scroller feil vei om hverandre hele tiden med dem. Haha, stakkars meg.

Lenke til kommentar

Jaja med upgrade til Lion sluttet SELVFØLGELIG USB til Seriellport adapteret mitt å fungere. Jeg konfigurerer endel Cisco switcher og liknende uststyr, så adapteret og terminalen har vært min venn helt siden jeg fant en jalla jalla løsning som fikk disse til å snakke sammen. Under Lion derimot, fullt av feilmeldinger i kosollet. Burde vel kanskje ha visst bedre :wallbash:

Lenke til kommentar

La inn stable varianten av Chrome bare for å teste, og det er den samme gamle greia som dev-versjonen har deaktivert.

Google har ikke brukt Apple API-en så pilene oppe til høyre hjørnet trigger jo bare "cmd + shift + f" kommandoen, dette er ikke Lion Full-Screen, og som du sikkert ser når Google Chrome er i full screen så har du ingen piler øverst til høyre for å minimere den igjen. Den blir ikke tildelt et eget workspace når du går i "fullskjerm modus" heller og det skal du jo om det hadde fungert som det skulle.

Lenke til kommentar

MartinF, tror denne skal funke til boote Lion. Søkte litt på nett siden jeg slet med det samme siden jeg vil også ha en clean innstall :)

- Once Lion is released, purchase and download it from the Mac App Store.

- Locate the OS X Lion installer and right-click on it. Select 'Show Package Contents'.

- Inside the 'Contents' folder, there is a 'SharedSupport' folder. Inside that is the Lion Installer. It's called 'InstallESD.dmg".

- Copy 'InstallESD.dmg' to the Desktop by clicking and dragging it while holding down the Option-key. You should see a little green plus icon if you did it right.

- Open Disk Utility. Head to the Go menu in the Finder and select 'Utilities'. Disk Utility should be in there.

- Click the burn button.

- Select 'InstallESD.dmg' from the Desktop, insert a blank 4.7GB DVD and wait. Once it's finished, you'll have a shiny new Lion install DVD.

Jeg så på samme guiden, og det funket ikke. Mulig det var noe feil med DVDen jeg brente ut, men prøvde istedenfor å putte Lion på en egen partisjon på harddisken og installere derfra. Det gikk smertefritt, helt til jeg skulle skrive inn Apple-ID. Da kom jeg ikke videre. Endte opp med å ta clean Snow Leopard install, og kjøre update til Lion. Funket greit for nå...

Lenke til kommentar

Jaja med upgrade til Lion sluttet SELVFØLGELIG USB til Seriellport adapteret mitt å fungere. Jeg konfigurerer endel Cisco switcher og liknende uststyr, så adapteret og terminalen har vært min venn helt siden jeg fant en jalla jalla løsning som fikk disse til å snakke sammen. Under Lion derimot, fullt av feilmeldinger i kosollet. Burde vel kanskje ha visst bedre :wallbash:

Hvis du figger cisco burde du vite bedre enn å legge inn dagsfersk programvare på produksjonsutstyr :|

Men prøv Vmware, der burde du kunne koble USB til VMen og kjøre hva du vil.

Lenke til kommentar

Sjæl ass. "Naturlig" scrolling er jo mindfuck. Nedover blir oppover, kanskje naturlig om man sitter på en fuckings iPad. Og 3-swipe bytter "space" i stedet for å gå fram og tilbake. Det gjør man med 2-swipe, men det fungerer jo ikke i Finder, hvilket gjør finder navigering laaangt tregere enn før, wp Apple!

Ting jeg ikke liker:

Skjønner heller ikke poenget med å ha Dashboard i et eget space, poenget er jo at de kommer opp når du trenger de, ikke at du skal lete de fram når man trenger dem...

Launchpad er bare tidenes mest idiotiske "Feature". Wow, en egen app som får skrivebordet ditt til å se ut som Windows 95, gratulerer med dagen... Programmene som jeg bruker har jeg i Docken; å spre møkka over skrivebordet hjelper meg ingenting i å finne programmet jeg trenger.

Ting jeg liker:

Liker derimot at nedlastninger man gjør i Safari ikke kommer i nytt vindu lenger, og leseliste virker brukbart. Fullscreen applications kan også være brukbart, men poenget forsvinner litt på en 15" skjerm som jeg personlig sitter på.

Resume er ganske awesome; man får opp alle vinduer man hadde etter en restart/logg av.

Mail er ryddigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...