Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Jo flere NAND-brikker jo bedre ytelse, sånn er det med alt av SSD. En Intel 510 SSD med 80GB er tregere enn modellen med 160GB som igjen er tregere enn modellen med 320GB osv osv..

Men her virker det som at 128GB modellen er en Toshiba SSD mens 256GB modellen er en Samsung SSD og Samsungen er rett og slett raskere og bedre som gjør forskjellen enda mer merkbart. Kan dog ikke si dette helt sikkert før noen demonterer de nye modellene, men det gir bra mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ugh, Chrome er jo omtrent ubrukelig nå. Kan jo ikke swipe meg frem og tilbake i den. Noen som vet noe om en oppdatering?

System Preferences -> Trackpad -> More Gestures -> Swipe between pages.

Der endrer du til en av de to andre alternativene ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eh, har du i det hele tatt Chrome? De innstillingene gjelder kun for selve operativsystemet og programmene som er "native", altså utvilket av Apple...

Lenke til kommentar

MartinF, tror denne skal funke til boote Lion. Søkte litt på nett siden jeg slet med det samme siden jeg vil også ha en clean innstall :)

- Once Lion is released, purchase and download it from the Mac App Store.

- Locate the OS X Lion installer and right-click on it. Select 'Show Package Contents'.

- Inside the 'Contents' folder, there is a 'SharedSupport' folder. Inside that is the Lion Installer. It's called 'InstallESD.dmg".

- Copy 'InstallESD.dmg' to the Desktop by clicking and dragging it while holding down the Option-key. You should see a little green plus icon if you did it right.

- Open Disk Utility. Head to the Go menu in the Finder and select 'Utilities'. Disk Utility should be in there.

- Click the burn button.

- Select 'InstallESD.dmg' from the Desktop, insert a blank 4.7GB DVD and wait. Once it's finished, you'll have a shiny new Lion install DVD.

Lenke til kommentar

Etter at jeg installerte Lion sluttet Telenor mobil bredbånd å fungere.

Er det noen som vet hvor jeg finner oppdaterte drivere?

Hos Telenor, men de har hatt notoriske problemer før. Husker at de modemene ga instant kernel panic på en del maskiner for to år siden omtrent.

Lenke til kommentar

Det kommer til å ta litt tid å bli vant til de nye multitouch-funksjonene. Vise skrivebordet er tre fingre og tommel, ikke fire fingre opp... Vet ikke hva jeg liker best. Men scrolling med to fingre det forandret jeg tilbake til standard!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Meh, har prøvd å stille på forskjellige innstillinger og slikt med trackpaden, men får det ikke til å fungere. Håper de oppdaterer Chrome slik at man kan endre det/til to-fingret swipe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forresten, hvordan blir jeg kvitt navnet mitt i menybaren oppe til høyre? Den tar opp utrolig mye unødvendig plass og jeg har ikke bruk for å se at den eneste brukeren, eieren og kontoen på maskinen er logget på :p

Lenke til kommentar

Eh, har du i det hele tatt Chrome? De innstillingene gjelder kun for selve operativsystemet og programmene som er "native", altså utvilket av Apple...

Mhm...

Men når jeg gikk igjennom innstillingene mine nå; du må også skru av "three finger drag".

Endret av blured
Lenke til kommentar

For meg var det bare å brenne dmg-filen på DVD, restarte maskinen også starten den opp automatisk. Alternativt kan du jo bare påtvinge boot fra CD / DVD ved å holde inn "D" ved oppstart, eventuelt holde ned alt knappen og manuelt velge DVD-spilleren under oppstart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Mhm...

Men når jeg gikk igjennom innstillingene mine nå; du må også skru av "three finger drag".

Aldri brukt det heller, men det funker fortsatt ikke. Jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...