Lakus Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Og hvorfor dukker ikke minimerte programmer opp i Mission Control? Lenke til kommentar
Atald Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Greit, så ikke at du hadde skrevet dette, RamGuy. Sløvt av meg. Endret 20. juli 2011 av Atald Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Hmm. Tror jeg også faktisk kommer til å kjøre clean install her jeg. Trives best med det, og jeg liker følelsen av nytt. Heh. Dog, noen som har linker til en guide til hvordan man kjører rene installs med OS X Lion? Må forresten bare nevne at Mission Control var fryktelig uvant. Som i helt ekstremt. Også smått irriterende hvordan jeg exposet programmer, individuelt per desktop. Dog, likte løsningen på hvordan man hopper mellom dem så burde vel gå greit å venne seg til det. Merker forøvrig også at det er kommet et ekstra valg i Preferences: Mail, Calendar & Contacts, hvor man kan importere blant annet CalDAV-kalender og GMail++. Noen som har prøvd dette enda eller? EDIT: Og scrollingen. Uvant men logisk måte å løse den på. Ting føles naturlig allerede, men også opp-ned. Endret 20. juli 2011 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Ja, bruker studenttorget.no. Så vidt jeg kan se gir det litt ekstra rabatt. Riktig at du må "betale" for det, men det blir trukket fra 440 kroner fra den totale summen (se bilde). Det er riktignok uten mva. Med mva blir det 550. Hvilken modell kjøper du? Hva har du gjort for å få den prisen på MBAen? Jeg har testet både studenttorget.no og via BI.no sin campus rabatt, men begge gir meg en sum på 9400,- og noe. Glem det. Så at dette var før mva. Endret 20. juli 2011 av Bebeluv Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Blir clean install på meg og, men om jeg tar restore fra TimeMachine etterpå for å gjennopprette programmer blir ting i prinsippet det samme som å ikke ta clean install? Har aldri gjennopprettet fra TimeMachine før, pleier normalt å installere samtlige programmer og alt mulig når jeg gjør clean install men vet ikke om jeg orker det. Men gidder ikke å ta en clean install i det hele tatt om TimeMachine gjennoppretter samtlige filer uansett så det egentlig ikke blir noen clean install overhode. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Prisen er uten mva. Prisen inkl. mva står oppe i venstre hjørnet, og er på 11.582,25 kr. For ordens skyld koster MBA 13" 128 GB 9.466,25 kr og MBA 13" 256 11.582,25 kr. Dette er via studentorget.no. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Merket det etter jeg hadde studert bildet litt, hehe. Forresten den sammenligningen din av SSD med priser fra Komplett, så må du huske at om du kjøper den billigeste 13" MBA så har du allerede en 128GB SSD. Så de 2000,- ekstra du betaler blir da for 128GB ekstra. Kan hende du allerede har tenkt på det før. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ja, jeg har tenkt på det, men har kommet fram til at det ikke er en så verst deal. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Blir en standard 13.3" MBA på meg Har klart meg med 80gb harddisk på laptopen min fram til nå, så regner med det skal gå fint. Er liiitt mer bekymra over 4gb ram som maksimum, skulle gjerne hatt litt mer, men tror det skal gå fint også. Bruker datamaskinen mest til surfing og office uansett. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Lion ser veldig pent ut! Ikke store endringene, men designet er jevnt over blitt mer behagelig. Jeg elsker nye Mail. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ugh, Chrome er jo omtrent ubrukelig nå. Kan jo ikke swipe meg frem og tilbake i den. Noen som vet noe om en oppdatering? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hmm. Tror jeg også faktisk kommer til å kjøre clean install her jeg. Trives best med det, og jeg liker følelsen av nytt. Heh. Dog, noen som har linker til en guide til hvordan man kjører rene installs med OS X Lion? Må forresten bare nevne at Mission Control var fryktelig uvant. Som i helt ekstremt. Også smått irriterende hvordan jeg exposet programmer, individuelt per desktop. Dog, likte løsningen på hvordan man hopper mellom dem så burde vel gå greit å venne seg til det. Merker forøvrig også at det er kommet et ekstra valg i Preferences: Mail, Calendar & Contacts, hvor man kan importere blant annet CalDAV-kalender og GMail++. Noen som har prøvd dette enda eller? EDIT: Og scrollingen. Uvant men logisk måte å løse den på. Ting føles naturlig allerede, men også opp-ned. Advarsel, min clean Lion har nå hengt seg to ganger under oppstartsassistenten. Kan være et "freak occurence" med min maskin, men verdt å vite at jeg har hatt problemer. Nå prøver jeg å kjøre clean av SL først, deretter oppgradering. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 (endret) Firefox er til tider kranglete i Lion for min del. Skriver jeg f.eks. noe her, går til en annen fane og går tilbake igjen, forsvinner teksten og jeg må hente den frem med cmd+z. Google Maps av typen integrerte kart fungerer heller dårlig, og det samme gjelder YouTube-videoer på forumet her. Hvis jeg er på Tumblr og skal svare på en melding går ikke det, umulig å trykke inni svarboksen, og opplasting av filer her på forumet vil den heller ikke. Angrer litt på at jeg oppgraderte, faktisk. Safari er som vanlig ubrukelig, og hver gang jeg skal åpne en ny fane, trykke enter etter å ha skrevet inn en adresse eller klikket på en link får jeg badeballen. Samme problemet i SL også, så skal prøve å fjerne alle utvidelsene og se hvordan det går da. Endret 20. juli 2011 av Henrik C Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Jeg har ingen problemer med Safari. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Ser ut til at de ga seg nå. Slo av alle utvidelser, slo de på igjen, og nå har jeg ikke opplevd problemer enda. Tror jeg skal la Firefox få seg en liten pause. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 ...Nå skulle jeg finne en måte å ta clean install på, men så var OS X-filen slettet! Kanonbra... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Google Chrome roter veldig hos meg, flash og HTML5 innhold blir bare blankt / gjennomsiktig. Legger noen ut en YouTube video her på forumet så vil vinduet med videoen bare være en gjennomsiktig blank rute hos meg. Dette kan være noe tull med siste dev-versjonen av Chrome, men den har ikke oppdatert seg på et par dager og ting fungerte helt utmerket for to dager siden? Må faktisk åpne Safari for å i det hele tatt kunne få frem innholdet på: http://www.apple.com/macmini/ Screen Shot 2011-07-20 at 7.59.29 PM by RamGuy239, on Flickr Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Chrome stable funker som faen Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Google Chrome roter veldig hos meg, flash og HTML5 innhold blir bare blankt / gjennomsiktig. Legger noen ut en YouTube video her på forumet så vil vinduet med videoen bare være en gjennomsiktig blank rute hos meg. Dette kan være noe tull med siste dev-versjonen av Chrome, men den har ikke oppdatert seg på et par dager og ting fungerte helt utmerket for to dager siden? Må faktisk åpne Safari for å i det hele tatt kunne få frem innholdet på: http://www.apple.com/macmini/ Nøyaktig samme som skjer med Firefox hos meg. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 20. juli 2011 Del Skrevet 20. juli 2011 Hva er argumentene FOR og IMOT å velge basic 13" kontra fullspekket 13" MBA? Er veldig usikker på hvilken modell jeg skal gå for da jeg liker å fremtidssikre pc'er jeg kjøper. Har lest to tester og der angis det at 256 gb versjonen er vesentlig raskere enn den med 128 gb. Kan noen gi meg en god forklaring på hvorfor det er slik? Hvis det stemmer at den med 256 gb er raskere så må man jo opp på toppmodellen hvis man skal gå for 13" som jeg skal (pga skjermen). Og når man først er der så er det jo bare 800,- ekstra for i7 vs i5, hva er de store forskjellene her egentlig og hvem er de beregnet på? Kan man si det slik at dersom jeg velger toppspekket 13" så risikerer jeg å få en maskin som blir vesentlig varmere og som sluker batteri raskere enn om jeg velger i5 med enten 128 eller 256? Eller for å si det på en annen måte, dersom DU skulle kjøpt en ny mba idag og pengene ikke hadde noen betydning, du vil bare ha den beste modellen til "allround" bruk - hva hadde du valgt da? Skjønner at jeg egentlig burde fortelle mer om hva jeg skal bruke den til men er litt usikker siden det er en del program jeg vet jeg kommer til å bruke i fremtiden som jeg ennå ikke har testet i OSX (f.eks sketchup og garageband). Og hva hvis jeg har planer om å lære meg fotoredigering, er det noe jeg burde tenke på mtp valg av modell da? Litt rotete innlegg men håper noen kan være behjelpelig her sånn at jeg slipper å opprette bruker for å lage nok en slik tråd på macrumors... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå