Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+oiasdf79

Firefox bruker det den har tilgjengelig av minne og frigir når annen programvare ber om det.

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva anbefales som etui til ipad 2? Smart Cover eller noe annet tredjeparts?

Syns ikke Smart Cover virker så stødig når den skal stå på høykant til filmtitting osv. I tillegg beskyttes jo ikke baksiden.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Heilage: Har dere fått OSX Lion reklamemateriale i butikken idag? Leser på macrumors at det har begynt å dukke opp ute i Apple-butikkene verden rundt. Da er det vel mer eller mindre sikkert at det blir lansering denne uka og kanskje vi kan håpe på en ny MBA i morgen?

Lenke til kommentar

Heilage: Har dere fått OSX Lion reklamemateriale i butikken idag? Leser på macrumors at det har begynt å dukke opp ute i Apple-butikkene verden rundt. Da er det vel mer eller mindre sikkert at det blir lansering denne uka og kanskje vi kan håpe på en ny MBA i morgen?

Om jeg så hadde noen informasjon så kunne jeg ikke delt det, beklager. :)

Lenke til kommentar

Ustedalen jo. Det var en kar man ikke hadde sett på en stund. :) Du overlevde året i USA? :p

Hei hei! En stund siden ja! Jo, jeg overlevede fint. Så dro jeg tilbake i høst for å studere, og skal tilbake på lørdag for nok en to måneder. Men tro meg, nå er jeg lei.

On Topic: Satser på at Lion kommer i morgen. :)

Lenke til kommentar

Dama mista sin iPod Nano Gen3 idag så hun er helt på tuppa, men bestiller ikke ny før jeg kan bestille min ny MacBook Air så la oss nå håpe de blir lansert i morgen! Synd at akkurat i år er året hvor Apple ikke gir meg gratis iPod til studenter..

Lenke til kommentar

Hvordan kommer folk til å installere Lion? Skal dere formatere alt, eller installere over det dere allerede har? Hvordan gjør dere det med backup?

Kommer til å kjøre clean install. Gjør alltid det med nye operativsystem. Gleder meg til å prøve ut Lion!

Lenke til kommentar

Hvordan kommer folk til å installere Lion? Skal dere formatere alt, eller installere over det dere allerede har? Hvordan gjør dere det med backup?

Skal gjøre alt jeg kan for å kjøre clean install. Det er deilig å ha helt rent system. :wee:

Lenke til kommentar

Det må du ikke, bare å brenne ut en DVD, eventuelt legge over på USB-disk / minnepenn og kjøre formatering og ren installasjon. Fungerer hvertfall med GM utgaven så ser ingen grunn til at dette ikke skal gå med utgaven som legges ut idag.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at nå som vi kjøper Lion, så kan vi når som helst finne Lion på App Store i senere tid om vi får lyst til å ta clean install?

Nei, du må gå noen omveier for å brenne den til CD/USB-disk, slik at du kan formatere harddisken. Steves forslag til Lion clean install var å først installere Snow Leopard, deretter oppgradere til Lion. Sier litt om hvor mye av en idiot Steve faktisk er.

Apple Store er nede. :wee:

Lenke til kommentar

Tror du missforsto.

Si det slik at jeg kjører bare en vanlig install i dag, og bruker den i noen måneder. Om dataen begynner å gå treig, kan jeg laste ned Lion, som jeg kjøpte noen måneder tidligere, via App Store som alle andre vanlige program? Eller burde jeg legge den over på en USB-disk med en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...