MartinF Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Valid point, men jeg trodde du snakket om iTunes-butikken og ikke AppStore nå. Ja, man burde ikke trenge kredittkort på bok for å ha tilgang til gratisapplikasjoner. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Ja, man burde ikke trenge kredittkort på bok for å ha tilgang til gratisapplikasjoner. Det er heller ikke nødvendig, ifølge dette dokumentet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Det fungerer ikke lenger. Prøv selv! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Vet noen om en videoavspiller for OS X som støtter maskinvare akselerering fra det integrerte Intel HD 3000 skjermkortet som du finner i alle Mac maskiner med Intel Sandy Bridge? Selv har jeg prøvd både VideoLAN (VLC) og Movist men ingen av disse støtter akselerering på min MacBook Pro 17" 2011 modell som gjør at avspilling av mine 1080P filer blir svært lite effektivt å sluker strøm og selv ikke aktivering av det dedikerte AMD Radeon HD6750M skjermkortet ser ut til å aktivere noen form for akselerering? Har aldri vært noen stor fan av VLC, ei heller på Windows da jeg syntes både lyd og bildekvalitet alltid har vært så som så. Det er et utmerket program for de som ønsker en enkel avspiller som tygger alt av videoformater, men på Windows så har alltid Media Player Classic Home Cinema med Combined Community Codec Pack + CoreAVC gitt bedre resultat både når det kommer til bildekvalitet og ikke minst når det kommer til systemforbruk. VLC virker jo nesten enda dårligere optimalisert og utviklet for OS X? Og det virker som utviklingen er temmelig laber for tiden? Derfor prøvde jeg Movist som jeg liker bedre, men det er fremdeles ikke spesielt effektivt og utviklingen også her virker nærmest helt død? Støtten for nVIDIA GeForce skjermkort er der, men støtten for Intel og AMD skjermkort virker fraværende som gjør at jeg på en MacBook Pro 2011 modell sitter på mange måter med skjegget i postkassa. Prosessoren klarer å ta seg av jobben, men det går HARDT utover batterilevetiden og av en eller annen merkelig grunn så fungerer streaming av 1080P veldig dårlig med VLC og heller ikke smertefritt med Movist mens om jeg starter opp BootCamp og kjører Windows7 64-bit med Media Player Classic Home Cinema så går det som kniv i smør med minimalt systemforbruk? Ser at MPlayer OS X Extended er veldig populær, men her virker også utviklingen temmelig død med null oppdatering på flere måneder? Hvilket betyr null Intel HD 3000 (Intel QuickSync) akselerering eller AMD Radeon HD6750M (UVD3.0) akelerering støtte vil jeg tro? Hva bruker og foretrekker dere, og hvorfor? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 VideoLan-folka jobber med noe nytt: http://wiki.videolan.org/Lunettes, men ingen vet om det blir noe bra. Plex og XBMC er ikke helt mediespillerne du kanskje ser etter, men de pleier å være kjappe på å implementere maskinvareaksellerasjon i spillerne sine. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Er egentlig QuickTime noe tess i det hele tatt? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg bruker Quiktime med Perian. Det er så langt min favoritt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 (endret) Er det noen som kan anbefale et program som sorterer filmer? Så det blir behagelig og oversiktlig ved valg av film. Skal ha det som et program som jeg kan få opp på hjemmekinoen når jeg skal velge film for kvelden. Har prøvd litt med Front Row, men det er unødvendig vanskelig å få opp albumbilder, og det er kun mulighet for å se filmene i en liste. iTunes er uaktuelt samt støtter ikke .MKV filene. Endret 17. juli 2011 av Scotty Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Er egentlig QuickTime noe tess i det hele tatt? Ja, til pro bruk. Dersom du skal spille av DVCPRO HD materiale f.eks. VLC og andre har ikkje sjangs til å spille det av, mens Quicktime (Pro?) drar det fint. Til dagligdags bruk - nei, ihvertfall ikke uten perian. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Plex fks.? O.M.G. For et program! Takk! Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Plex fks.? Eller XBMC om du ikke vil ha utter crap. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Såpass. Nå har jeg kun prøvd Plex, men det virker jo som et sinnsykt bra program hittil. Starter til og med opp theme musikken når jeg går inn på de forskjellige seriene. Alle videofiler blir automatisk satt til riktig episode/bilde/info osv.. Kanskje bare jeg som er litt overasket at det finnes media programmer som er såpass gjennomførte, er vel antagligvis det at jeg aldri har satt meg inn i det tidligere. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Det spørs litt hva man vil ha, XBMC (som Plex er bygd på) har bedre databasehåndtering og scraper bedre, har egen distro (praktisk) og er derfor ikke avhengig av OS X på noe plan. Det kan også skinnes og er enklere å tweake generelt sett, for ikke å nevne det at det har NRK Nett-TV (muligens har Plex det og, har ikke sjekket). Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Hva er riktig pris på en førstegenerasjons iPad? 16GB, ikke 3G. Er 2000 mye? Lite? Ikke kjøpt i Norge, forresten. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Jeg la min 16GB med 3G ut for 3000 og fikk enormt med henvendelser. Solgte den for 3000, men kunne sikkert fått enda mer for den. Er latterlig hvor bra (strøkne) Apple-produkter holder seg i pris... Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Da høres 2000 ut som en god pris. Den har vært i etui hele tiden, så ikke noe skrap å snakke om på den, og litt generelle bruksmerker her og der. Tror jeg skal kjøpe den, må bare vente til jeg får lønn. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 17. juli 2011 Del Skrevet 17. juli 2011 Er det memory leak i Firefox for OSX? Har nyeste verisjon, men etter å ha installert MemorySweeperPro ser jeg at den faller fra ca. 2600 MB ledig til 100-400 MB ledig etter kun få minutter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå