Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Dersom du ikke har lagt det inn enda er jo nytteprogrammer som Java og Adobe Reader svært nyttig.

Hva er galt med Preview? :p

Det var jo mest ment som et eksempel og ikke en en direkte befaling, men for å svare på spørsmålet; er ingenting galt med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er batteritiden med Windows 7 på en Macbook? Holder på å installere nå. Og hvis jeg velger å slette Windows igjen, kan jeg få tilbake plassen på partisjonen til Windows uten å måtte formatere? Regner med det skal gå siden jeg kunne lage den uten å formatere.

Lenke til kommentar

Er det mulig å konfigurere touchpaden til å åpne ny fane i Firefox f.eks. ved klikk med tre fingre? Jeg åpner ofte alle nye tråder i mine innlegg i hver sine faner, så leser jeg dem etterpå, og det ville gått fortere f.eks. ved trefingret klikk, enn tofingret klikk for å så trykke "Åpne i ny fane".

Cmd+venstreklikk vil vel åpne linken i en ny fane? Er en stund siden jeg brukte OS X, men mener at det skal være mulig å endre trackpad "knappene" ved å åpne "settings/instillinger" --> trackpad.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke har lagt det inn enda er jo nytteprogrammer som Java og Adobe Reader svært nyttig.

Det var jo mest ment som et eksempel og ikke en en direkte befaling, men for å svare på spørsmålet; er ingenting galt med det.

Bare lurte, for det er veldig mye galt med Adobe Reader.

Lenke til kommentar

Samtidig så er jo Adobe Reader bare møkk harhar.gif

Har et lite problem, reiser til Tokyo, Japan på tirsdag og pakker med meg min MacBook Pro 17" 2011 modell og jeg har en mini-displayport til HDMI adapter som jeg tar med meg + en HDMI kabel så jeg kan spille av filmer på hotellrommet osv osv..

Problemet er bare det at når jeg nå for første gang faktisk skulle teste hvorvidt denne adapteren kjørte lyd over HDMI eller ikke, for å finne ut av om jeg trenger en minijack til RCA kabel itillegg så viser det seg at jeg faktisk ikke får bilde i det hele tatt?

Kobler adapter til maskinen, kobler HDMI inn i adapter og TV-en reagerer og merker at noe har blitt koblet til men null bilde av noe som helst slag, går jeg inn på system preferanses og under display så ser alt helt vanlig ut der, ingen indikasjon på at jeg har koblet til noe som helst. Men når jeg napper ut adapteret så blinker skjermen på maskinen så det er tydelig at både maskinen og tven merker at noe blir koblet til men det er ingen kommunikasjon eller bilde å spore på TV-en?

Viser seg at du må ha aktivert det dedikerte skjermkortet for at mini-displayport til hdmi skal fungere :)

Lenke til kommentar

Lion blir lansert i juli, men noen eksakt dato har vi ikke fått enda. Og ja, jeg regner med nye maskiner blir levert med Lion. ;)

Så sett at jeg akkurat har bestilt maskin. Kommer den da til å komme med Lion ettersom det er en mulighet for at Lion blir sluppet før maskinen er utsendt fra Apple?

Edit:

Eller blir den levert med Snow Leopard ettersom det er det gjeldende OS-et når jeg bestilte maskinen?

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

Hold inne alt rett etter at du har started maskinen. Du kan velge default OS ved å åpne bootcamp programmet i Windows eller i OS X.

Et lite tips til de som i likhet med meg har problemer med det: Hvis du har et trådløst tastatur (som jeg har på min nye) så må du vente til det sier pling før du trykker ned alt (option), fordi før det er ikke Bluetooth startet ennå, og da merker den ikke at tasten blir trykket ned.

Geir :)

Lenke til kommentar

Så sett at jeg akkurat har bestilt maskin. Kommer den da til å komme med Lion ettersom det er en mulighet for at Lion blir sluppet før maskinen er utsendt fra Apple?

Edit:

Eller blir den levert med Snow Leopard ettersom det er det gjeldende OS-et når jeg bestilte maskinen?

Den blir levert med det OS som Apple installerer på det tidspunkt maskinen din går i produksjon. Det har du nok liten mulighet til å gjøre noe med.

Geir :)

Lenke til kommentar

Da vurderer jeg sterkt å avbestille, for og så bestille på nytt igjen etter lansering. Jeg har venta på en MacBook Pro i 5-6 år nå, så jeg klarer nok å vente bittelitt til, så jeg slipper å måtte kjøpe nyeste versionen av OS'et separat.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger den er jeg enig. Jeg vurderte det, også fordi jeg en stund vurderte den nye MBA-modellen, men fant til slutt ut at jeg ikke ville vente. Skulle uansett ha MBP og den blir ikke oppdatert før i vinter eller senere. Angående Lion så koster det ikke mer enn ca. 200 kroner. Er kjipt å måtte legge ut ekstra, men jeg fikk et gavekort på App Store som jeg kan bruke til det uansett, og det er ikke noe annet bra å bruke det på likevel! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...