Henrik C Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Jeg liker ikke Magic Mouse. Har en hjemme, men foretrekker absolutt trackpaden. Kjøpte en løs til å ha til den stasjonære, og når jeg sitter på MBPen bruker jeg aldri Magic Mouse. Har en Logitech MX Revolution til de gangene jeg trenger å ha mye nøyaktighet eller å høyreklikke mye og dra, f.eks. i AutoCAD og Revit, samt enkelte andre programmer. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Hei. Jeg har fått en ny iMac og den andre skal videre til et annet familiemedlem. Jeg vil ha mine iphotobilder og diverse over på min Mac, hvordan gjør jeg dette enklest mulig? Jeg har en ekstern harddisk som jeg bruker til backup. Kan bare ta den over til den nye? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Ja, bare å plugge den i og "restore from backup" når du starter det nye vidunderet 2 Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Husk at da blir alt som før! Jeg foretrekker å ta over det jeg vil ha/trenger, ettersom jeg da får den derre "helt fresh"-følelsen. 1 Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Husk at da blir alt som før! Jeg foretrekker å ta over det jeg vil ha/trenger, ettersom jeg da får den derre "helt fresh"-følelsen. Er egentlig bare iphotobiblioteket jeg vil ha. Enkelt løsning? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kopier over iphoto.aplibrary fra bilder/images-mappa di. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 27. juni 2011 Del Skrevet 27. juni 2011 Kopier over iphoto.aplibrary fra bilder/images-mappa di. fra den eksterne harddisken med backup? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. juni 2011 Del Skrevet 28. juni 2011 Kopier over iphoto.aplibrary fra bilder/images-mappa di. fra den eksterne harddisken med backup? Aner ikke hva slags backupløsning du har, men ja. Eventuelt fra den gamle mac-en. Kopier ~/Pictures/iPhoto Library til samme lokasjon på den nye mac-en din. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Er det noen som har erfaring med programvare for NTFS støtte i OS X? Ser det florerer av slike tilegg på nettet, men gidder ikke kjøpe noe som viser seg å være katta i sekken. Lenke til kommentar
Oriuss Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Bruker selv denne: http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/ Fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Amberlamps Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 (endret) Hvor kan jeg lage mine egne hurtigtaster på tastaturet? Velger jeg tastatur på systemvalg og deretter "konfigurer bluetooth-tastatur" så står den bare og søker. Vil ikke finne tastaturet som er koblet til? Endret 30. juni 2011 av Amberlamps Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Min mac har leveringsdato 1. juli, altså på fredag. Hvordan er deres erfaring med at ting blir levert før, på eller etter denne datoen? Og når på dagen pleier maskinen å bli levert? Den siste er relativt viktig ettersom jeg drar til østlandet i 17-tiden på fredag og det hadde vært best om jeg fikk maskinen før jeg reiste. Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Min mac har leveringsdato 1. juli, altså på fredag. Hvordan er deres erfaring med at ting blir levert før, på eller etter denne datoen? Og når på dagen pleier maskinen å bli levert? Den siste er relativt viktig ettersom jeg drar til østlandet i 17-tiden på fredag og det hadde vært best om jeg fikk maskinen før jeg reiste. Jeg har svært gode erfaringer med apple. Tviler på den kommer noe senere enn 3. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg tipper enten i morgen eller på fredag, hvis ikke må jeg vel vente til 4. juli ettersom 2. og 3. juli er lørdag og søndag. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jepp, det vil jeg tro. Fredag. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Faen jeg får vondt over hvor ustabil Safari er. Bruker den nå kun til nettbank, og til og med på de ti minuttene så klarer den å bøge til alt... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg får fint brukt nettbank med Chrome. Ingen grunn til å bruke Safari, spør du meg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Samme her, men både modern og meg har problemer med Firefox og java. Byttet til Chrome nå. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg husker jeg hadde noe stress med Javaen på MBPen til mamma og pappa, men husker ikke hva jeg måtte gjøre for å fikse det... Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 29. juni 2011 Del Skrevet 29. juni 2011 Hihi, har personlig omvendt oppfattelse av Chrome - treg og jævelig, mens Safari og Firefox er betydelig smoothere. Nå har ikke jeg behov for fancye tillegg og sånt da, og heller ikke flash for den del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå