Plomma2 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Ja, så lenge du ikke må scrolle sidelengs så er det ingen vits med fullskjerm er det? 7700455[/snapback] Ingen nødvendighet, nei. Men jeg liker at det dekker hele skjermen. Men etter det jeg har hørt kan du heller ikke se f.eks filmer i fullskjerm heller. Stemmer det? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Men etter det jeg har hørt kan du heller ikke se f.eks filmer i fullskjerm heller. Stemmer det? 7700589[/snapback] Quicktime må du betale for for å få fullskjerm. Men ikke noe problem å laste ned eks. VLC. Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Lag ett bokmerke i bokmerkelinjen med denne koden: javascript:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight); 7700266[/snapback] Uansett, tusen takk men faen, får å bruke OpenOffice må jeg installere x11, dvs? fant det på apple, men hva må jeg laste ned? Men så fant jeg det ut selv. Damn ass Endret 11. januar 2007 av karlsn Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Quicktime må du betale for for å få fullskjerm. Men ikke noe problem å laste ned eks. VLC. 7700756[/snapback] A-ha. Men da er det jo greit. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Lag ett bokmerke i bokmerkelinjen med denne koden: javascript:self.moveTo(0,0);self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight); 7700266[/snapback] Uansett, tusen takk men faen, får å bruke OpenOffice må jeg installere x11, dvs? fant det på apple, men hva må jeg laste ned? Men så fant jeg det ut selv. Damn ass 7700861[/snapback] Last heller ned NeoOffice (Java versjon av OpenOffice) som virker mer integrert i OS X, og trenger ikke X11 vindusystemet... EDIT: Link Endret 11. januar 2007 av nitramdg Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Men etter det jeg har hørt kan du heller ikke se f.eks filmer i fullskjerm heller. Stemmer det? 7700589[/snapback] Quicktime må du betale for for å få fullskjerm. Men ikke noe problem å laste ned eks. VLC. 7700756[/snapback] ikke nå lenger tydeligvis.. jeg får fullskjerm ved eple+F og jeg har ikke Pro.. Lenke til kommentar
............... Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Last heller ned NeoOffice (Java versjon av OpenOffice) som virker mer integrert i OS X, og trenger ikke X11 vindusystemet... EDIT: Link 7701518[/snapback] Bruker OpenOffice på skolen, så liker å ha det på dataen. Uansett har jeg bare hørt negvative ting om NeoOffice Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 NeoOffice funker greit for meg. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Er det nyttesløst å kjøpe 1,5GB RAM? Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Last heller ned NeoOffice (Java versjon av OpenOffice) som virker mer integrert i OS X, og trenger ikke X11 vindusystemet... EDIT: Link 7701518[/snapback] Bruker OpenOffice på skolen, så liker å ha det på dataen. Uansett har jeg bare hørt negvative ting om NeoOffice 7701955[/snapback] Forstår jeg ikke... NeoOffice er jo akkurat det samme som OpenOffice bare at det benytter seg av Java isteden for å kjøre det gjennom X11... Lenke til kommentar
............... Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 jeg vet ikke men høres jo da bedre ut Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Java og brukergrensesnitt er ganske håpløst til tider, kan være derfor... Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Java og brukergrensesnitt er ganske håpløst til tider, kan være derfor... 7709674[/snapback] Nja, skeptisk :!: X11 er 1000 ganger verre. Om Java grensesnittet er håpløst så er det stort sett hos programmereren feilen ligger... Jeg gikk over til NeoOffice (fra Microsoft Office) for over et halvt år siden og må si meg meget fornøyd. Du kan jo til og med eksportere som PDF (akkurat som i OpenOffice). Lenke til kommentar
Peter Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Java og brukergrensesnitt er ganske håpløst til tider, kan være derfor... 7709674[/snapback] Nja, skeptisk :!: X11 er 1000 ganger verre. Om Java grensesnittet er håpløst så er det stort sett hos programmereren feilen ligger... Jeg gikk over til NeoOffice (fra Microsoft Office) for over et halvt år siden og må si meg meget fornøyd. Du kan jo til og med eksportere som PDF (akkurat som i OpenOffice). 7710681[/snapback] Antar du er en programmerer siden du kommer med sånne uttalelser? Ettersom store applikasjoner som Eclipse sliter med hengende grensesnitt, så mistenker jeg at det ikke er programmereren som har feilen... MS office 2007 kan også eksportere til PDF, men for all del. OpenOffice (og sikkert NeoOffice) er flotte applikasjoner som tilbyr ekstremt mye bra funksjonalitet som passer 99% av brukerene, og er gratis på toppen av det hele. Mistenker dog at det blir MS office på min mac ettersom jeg får det gratis gjennom universitetet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 (endret) For alle som er i tvil om å kjøpe MacBook til videoredigering, les denne testen først! http://creativemac.digitalmedianet.com/art...le.jsp?id=43717 Endret 13. januar 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 For alle som er i tvil om å kjøpe MacBook til videoredigering, les denne testen først! http://creativemac.digitalmedianet.com/art...le.jsp?id=43717 7710983[/snapback] Veldig imponerende tall, må jeg si. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Java og brukergrensesnitt er ganske håpløst til tider, kan være derfor... 7709674[/snapback] Nja, skeptisk :!: X11 er 1000 ganger verre. Om Java grensesnittet er håpløst så er det stort sett hos programmereren feilen ligger... Jeg gikk over til NeoOffice (fra Microsoft Office) for over et halvt år siden og må si meg meget fornøyd. Du kan jo til og med eksportere som PDF (akkurat som i OpenOffice). 7710681[/snapback] Antar du er en programmerer siden du kommer med sånne uttalelser? Ettersom store applikasjoner som Eclipse sliter med hengende grensesnitt, så mistenker jeg at det ikke er programmereren som har feilen... MS office 2007 kan også eksportere til PDF, men for all del. OpenOffice (og sikkert NeoOffice) er flotte applikasjoner som tilbyr ekstremt mye bra funksjonalitet som passer 99% av brukerene, og er gratis på toppen av det hele. Mistenker dog at det blir MS office på min mac ettersom jeg får det gratis gjennom universitetet. 7710938[/snapback] Kommer naturligvis an på hva du legger i order programmerer... Er applikasjonen for tung for å kunne kjøres godt med hjelp av Java, så hadde det kanskje vært en idé å velge ett annet språk. Har forøvrig ikke sett Office 2007 for OS X, så regner med at du bruker Windwos :!: Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Jeg har veldig lytst på en iMac 20" om dagen men jeg er usikker på måter å betale den ned på Jeg liker å surfe en del å se på filmer/TV-serier. Spiller svært sjeldent og om jeg skulle gjøre dette vil jeg bare oppgradere med Vista, eller Xp på bootcamp Men jeg fundererer, er en iMac godt nok til å kjøre 1080p oppløsning på en LCD-TV på si? Altså ved filmvisning. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Burde ikke være noe problem det Aalton... Jeg vet at iMacen har støtte for Dual Link DVI og ifølge Apple støtter iMacen digital oppløsning på opptil 1920 x 1200. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Ok, det høres betryggende ut. Vet du om en det er mulig å sammenkjøre en iMac med et evnt. mediacenter av noe slag? eller har ikke Apple laget noe slikt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå