Gendarmerie Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Skaffet meg den nye iMacen i dag, den med 2,7 GHz prosessor og 21" skjerm. Storfornøyd sålangt! Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 FedEx var på døra her idag mens jeg var ute, men heldigvis kunne jeg plukke den opp selv. Så nå sitter jeg her endelig med min nye MacBook Pro og den er helt nydelig! Elsker hi-res skjermen allerede og nå kjenner jeg at det blir en sen natt Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg har en første generasjons aluminiums-iMac som jeg skal kvitte meg med. Topp spesifisert etter den tidens specs, med 2,8 GHz Core2, 4 gig RAM og 500 GB harddisk. 24" med 1920x1200. Hva er det rimelig å ta for noe sånt? (Nå skal jeg antagelig la den gå billig til slekt, men om jeg skulle selge den...) Geir Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tilsvarende maskin er å finne for rundt 6 000,- på finn.no så det er vel en grei indikasjon. Skulle jeg solgt den til slekt hadde jeg nok tatt av en tusenlapp for samvittighetens skyld. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Funker Airport Express som en vanlig ruter? Altså, kan jeg koble de til modemet mitt og få trådløst internett på hybelen? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Tilsvarende maskin er å finne for rundt 6 000,- på finn.no så det er vel en grei indikasjon. Skulle jeg solgt den til slekt hadde jeg nok tatt av en tusenlapp for samvittighetens skyld. Takk for tipset. Slår nok av en del ja. Geir Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Funker Airport Express som en vanlig ruter? Altså, kan jeg koble de til modemet mitt og få trådløst internett på hybelen? Nei, da må du enten ha en vanlig Airport basestasjon, eller en billigere tredjeparti ruter. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Funker Airport Express som en vanlig ruter? Altså, kan jeg koble de til modemet mitt og få trådløst internett på hybelen? Nei, da må du enten ha en vanlig Airport basestasjon, eller en billigere tredjeparti ruter. Jaha? Kan du da forklare meg hvordan jeg sitter på internett nå? Har kobla modemet til airport expressen, og sitter på wifi fra den. Jo, den fungerer som en trådløs ruter. Du har ingen kablete utganger ut av den med mindre du bruker den til å koble til ett eksisterende nettverk, men den kan helt fint lage ett eget. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Ah, det stemmer. Jeg misforsto og trodde han ville bruke den som en kablet ruter. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Bah, jeg driver å fører tilbake kalender og adressebok-backups, men nå har jeg møtt på et problem. Jeg åpnet iCal, importerte .icbu-fil som jeg eksporterte for et par uker siden. Den inneholder en synkronisering med Google-kontoen min, og men når backupen er importert så får jeg beskjed om at den ikke får kontakt med serveren, før programmet lukker seg. Jeg prøver å åpne iCal igjen og samme problem oppstår. Når får jeg altså ikke åpnet iCal idet hele tatt, noe som er rimelig irriterende. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Kjøpte en Airport Express i dag, og den funker uten problemer. Letteste oppsettet jeg noensinne har vært borte i. Ikke Mac-relatert spørsmål: Dersom jeg har en HD PVR-tv-boks-ting, kan jeg se på TV på en PC-skjerm via HDMI da? Eller det en eller annen slags kryptering i HDMI-kabelen ellerno? Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Er det mulig å få ABC-tastatur til iPhone? Altså sånn som man hadde på gamle telefoner hvor ABC var på 2-tasten, DEF på 3-tasten osv. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Det håper jeg da for guds skyld ikke. Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Ja det ville jo vært et teknologisk fremskritt uten like. Du vil kanskje ha lignende tastatur på laptopen din også? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Neida, Macbook Wheel! Det finnes sikkert T9-greier på jailbroken iPhone, men uten jailbreak er det ikke mulig å endre til noen andre tastatur enn de som følger med. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 phax: det har jeg ikke sagt, har bare lyst å ha muligheten til å skifte Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvorfor det egentlig? Hvilken fordeler gir det? Jeg synes det høres ut som en veldig dårlig ide med tanke på at alle applikasjoner da måtte bli utviklet med to forskjellige tastaturlayouter i tankene noe som gjør hele GUI-jobben vanskeligere. En T9-layout ville jo f.eks funket svært dårlig i landskap-modus. Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Jeg syns T9 tastatur er veldig greit å bruke i portrettmodus, og bruker det på min htc når jeg skal skrive korte meldinger og ikke gidder å bruke det fysiske tastaturet. Syns også at qwerty tastatur i portrettmodus blir for lite, men så har jeg relativt store hender og fingre. Veldig lyst til å kjøpe meg en mac mini om dagen for å sette opp som et mediasenter, kan noen være så snill å overtale meg om å ikke gjøre det? Jeg har virkelig ikke råd til det akkurat nå. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Hvis du skal gjøre det, så kan du få en veldig billig brukt mac mini, som fungerer helt utmerket som mediasenter. (Har selv en halvgammel mac mini med boxee på, og har ikke hatt noen problemer med den) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå