Heilage Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hvorfor Apple har valgt Mini DisplayPort er nok ikke fordi HDMI støtter mindre oppløsning. Fra 2006 med HDMI 1.3 standarden var støtten for 2560 x 1600 der. Og i 2006 brukte vel ikke Apple Mini DisplayPort? Da var det vel Mini DVI. Det som derimot er bedre er at Mini DisplayPort tar fysisk mindre plass. Og ettersom at det finnes Mini DisplayPort til VGA kan vel Mini DisplayPort overføre analoge signaler også, noe som HDMI ikke kan. Du har rett, HDMI 1.3 støtter 2560x1600, men om man plugger en HDMI-kabel inn i kontakten på for eksempel en Dell U2711, så vil den såvidt jeg har skjønt kun vise 1080p. Hvorfor? Det med fysisk størrelse er et godt poeng, og HDMI kan ikke konverteres til analogt signal (se på DVI-I vs. DVI-D for detaljene i de elektroniske forskjellene mellom signalene), ergo hadde man måttet putte VGA-kontakt på på Macene, noe ingen vil. Den standarden burde ikke brukes på nye maskiner. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 VGA-porter er faktisk det styggeste jeg ser på nyere laptoper. Lenke til kommentar
Sorvon Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Hvilke MacBook har du da som kjører alt på high? På http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html Har de testet mange spill med de nye mac pro´ene inkludert wow, der står det at med high settings vil de ligge på en 20 fps eller noe!! dette med det grafikkortet som er i den beste 15`pro. da lurer jeg på hva de andre pcene vil klare som har markant dårligere grafikkort! Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 VGA- standarden er uansett på vei ut, så det blir mindre og mindre av den å se rundt om. Og ja, den er sabla stygg så den kommer eg neppe til å savne. Reagerte på, og irriterte meg over mangelen på HDMI-port på MacBook Pro'en i starten, men har lært meg å leve med den lille overgangen, som har blitt glemt mang en gang når man skal ut å farte Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Selv om man ser færre og færre produkter med egne VGA-utganger finnes det sannsynligvis på 99% av alle prosjektorene for forbrukere, så det tar nok maaaaaange år før den er utryddet. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 VGA- standarden er uansett på vei ut, så det blir mindre og mindre av den å se rundt om. Og ja, den er sabla stygg så den kommer eg neppe til å savne. Reagerte på, og irriterte meg over mangelen på HDMI-port på MacBook Pro'en i starten, men har lært meg å leve med den lille overgangen, som har blitt glemt mang en gang når man skal ut å farte Ikke i server verden. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Bios funker ikke over hdmi, så der må man gå vga. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Bios funker ikke over hdmi, så der må man gå vga. Nei, du kunne ha kjørt over DVI og jo BIOS fungerer over HDMI om du går inn i skjermkort BIOS og setter HDMI out som primary output. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg har gjort alt jeg kan for å prøve å få det til å funke, men mulig det er anderledes med nyere hdmi versjoner kontra gamle? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Jeg har gjort alt jeg kan for å prøve å få det til å funke, men mulig det er anderledes med nyere hdmi versjoner kontra gamle? Altså på GTX 295 gikk jeg inn i kontroll panelet til nVIDIA og satt HDMI som primary video source og alt fungerer fint Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Kan han noe med at jeg prøvde å fikse det på en jalla acer pc. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Macen min er naa hos FedEx i Atlanta, 30 minutter unna meg, men estimated delivery er paa Onsdag. Hva faen FedEx?! Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 14. mai 2011 Del Skrevet 14. mai 2011 Liker nye login screenen i lion Fikk forresten nye imacen min i dag, 3,4ghz i7, 2gb vram 6970 og 16gb ram. Har kjøpt meg en vertex 3 ssd som eplehuset skal sette inn for meg. Gleder meg:) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Liker nye login screenen i lion Hvor lenge har du kjørt Lion? Vil du kalle det stabilt? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Dere som tester lion. Siden apple ser mye etter ios synes jeg det begynner å høre mer som et leke OS en profesjonelt OS, stemmer dette? Tror dere folk som driver med foto, video, css osv vil gå over til windows dersom apple mixer ios og osx sammen? Jeg har ikke prøvd lion så jeg er bare nysgjerrig, Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Jeg har heller ikke testet ut Lion, men tviler sterkt på at folk som driver med foto, video osv. kommer til å gå over til Windows. Mye pga. Final Cut Studio, som er én av de ledende programpakkene innenfor video/film/tv. Etter hva jeg har fått med meg tar Lion litt etter iOS, men i og med at Apple smelter sammen server Lion sammen med "vanlig" Lion, tviler jeg på at det blir et form for "leke OS". Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 (endret) Må ærlig si jeg missliker den nye diskløsningen til Apple sterkt. Legge inn custom firmware på diskene OG endre kabelen? Hva skjer Apple? Det er jo ikke ukjent at Jobs ikke er glad i at folk fikler med skaperverket selv, men det må da finnes grenser. Jeg skjønner jo at folk flest ikke er kapable til bytting av disk osv i iMacen selv, men for oss som ikke har noe i mot det er det jo nesten et overgrep. Mulig jeg reagerer slik fordi jeg kommer fra den standard "PC" verdenen og har noen sertifiseringer fra HP, men uansett ser jeg på denne saken som frihetsberøvelse. Det neste blir vel at Mac Pro får de samme begrensningene.. Om (gud forby) det skulle intreffe er det nok kroken på døra for Mac desktops hos meg. Endret 15. mai 2011 av TiduZ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Dere som tester lion. Siden apple ser mye etter ios synes jeg det begynner å høre mer som et leke OS en profesjonelt OS, stemmer dette? Tror dere folk som driver med foto, video, css osv vil gå over til windows dersom apple mixer ios og osx sammen? Jeg har ikke prøvd lion så jeg er bare nysgjerrig, Selv om det har noen funksjoner som er iOS-orienterte, så er disse i hovedsak valgfrie og ligger på toppen. Hittil har ikke bruken av idiotfunksjonene, som jeg kaller dem, vært obligatorisk på noen måte, så jeg klager igrunn ikke. En del kjernefunksjoner er også blitt bedre, samt at jeg nok ville byttet til Lion ene og alene på grunn av alle oppgraderingene Mail har fått. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Kjører du testversjonen, Heilage? Hvis ja, vil du kalle det stabilt? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Kjører du testversjonen, Heilage? Hvis ja, vil du kalle det stabilt? Jeg har ikke prøvd siden Preview 2, men det fungerte stabilt må maskinene jeg har kjørt det på. However, jeg ville ikke kjørt det på mission critical ting, jeg har kun kjørt det og brukt det for å teste. Ville aldri installert det på jobbmaskinen min for eksempel, du sliter virkelig hvis du da får problemer og ikke har en SL-spesifisert backup du kan rulle tilbake til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå