Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men det lagerføres ikke. Dvs de passer ikke på å konstant ha de inne.

Ingen garanti med andre ord.

Stemmer ikke helt. Det er opp til hver enkelt butikk hva de ønsker å føre, men slik situasjonen er i Oslo, f.eks., har alle butikkene til en hver tid så og si alle modeller på lager, i den grad det lar seg gjøre. Og det betyr ikke én, men f.eks. 10, 30, eller 50 av de mest populære, og 5-6 av de andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forresten, noen anbefalinger til sånne vesker/lommer til å ha rundt MBP 13"? Har sett på en del på Apple Store, men det er rett og slett for mange til å vite noe sikkert, så lurte bare på om noen av dere hadde noen forslag? :)

Lenke til kommentar

Liker benchmarkene til de nye imacene. Glad jeg gikk for i7 og 2gb vram.

Ser også at top of the line 2010 imacen med 5750 får 30fps i portal 2 mens 2011 imacen får 60. Max oppløsning, max detaljer osv.

Lover bra. Står at jeg skal få min torsdag. Vente vente

Lenke til kommentar

Forresten, noen anbefalinger til sånne vesker/lommer til å ha rundt MBP 13"? Har sett på en del på Apple Store, men det er rett og slett for mange til å vite noe sikkert, så lurte bare på om noen av dere hadde noen forslag? :)

Har hatt en del Tucano Second Skin, uten å ha noe særlig å utsette. Godt mulig du finner noe som enten er bedre eller billigere (eller begge deler!), men de har gjort jobben greit for meg.

Lenke til kommentar

Ute etter en slik "lommeløsning" selv for å beskytte min MacBook Pro 17" når den skal drasses til og fra skolen osv.. Liker ikke å putte den rett ned i sekken da glideløsen på sekken jeg har nå er farlig nærme det å skrape opp kantene og det å ha større sekk blir nesten litt voldsomt. Dessuten kan jeg jo faktisk slenge maskinen i en slik lomme i situasjoner hvor en sekk blir overfladisk og unødvendig.

Er ute etter noe bra, ikke noe billig skit som både ser og føles billig. Det skal beskytte, den skal helst se ok ut men samtidig må det ikke bli for stort, tungt og upraktisk heller!

Trenger også en anbefaling av hvilken applikasjon / løsning som gir best videosamtale + chat-løsning mellom PC og Mac (Windows7 og Snow Leopard) for per idag kommuniserer jeg og kjæresten via Live Messenger 2011 og MSN Messenger 8 for Mac og dette fungerer skuffende dårlig for min del når jeg sitter på OS X da Messenger 8 for Mac ikke klarer å vise et eneste emoticon (smiley) selv ikke helt standard : ), : D, : P osv.. Noe som begynner å irritere meg grenseløst samtidig som alt fra design, layout til videosamtale funksjonen er skuffende svak på MSN Messenger 8 for Mac sammenlignet med hva Microsoft har levert iform av MSN Messenger og Live Messenger til Windows i en årrekke nå.

Greia er at vi er avhengig av videosamtale biten som gjør at alternative klienter til OS X blir meningsløst da ingen andre enn MSN Messenger 8 for Mac støtter videosamtaler over Live Messenger protokollen ergo skal vi først finne en bedre løsning så er vi likså greit åpne for alt ettersom det faktisk krever at vi må finne en helt egen løsning oss i mellom ergo er vi åpne for alt fra Skype, Google Talk til noe helt annet. Det meste fungerer jo relativt bra på Windows, men hva fungerer best på OS X og hva vil være den beste løsningen her? Til og med Skype er jo så som så til OS X etter det jeg hører?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Seconded på Skype altså, til tross for at det ser veldig mye mer minimalistisk ut på OS X (noe jeg virkelig digger) enn på Windows er det uten tvil det beste når det kommer til videotelefoni samt chatting etter min mening. Chattingen i OS X på Skype er i hvertfall etter min mening mye bedre enn på Windows, mye mer fokus på samtalen og ikke alt mulig annet som forstyrrer. Video har jeg enda ikke forsøkt, men det har aldri vært noe problem før med Skype og jeg tviler sterkt på at det vil være det. Vanlige samtaler funker også fett, grei kvalitet og det hele, eneste som er litt kjipt er at jeg må bruke den interne mikrofonen fordi 13" av MBP ikke har både ut og inn, bare enten eller.

Lenke til kommentar

Et lite tips: når du først har registrert en Apple-ID, behold den for enhver pris. Jeg har to forskjellige kontoer, som skaper et lite kaos – bruker en til utviklerprogrammet for iOS mens alle App Store-kjøp er gjort med en annen konto. iPaden kommer opp i en god mengde festlige problemer når jeg både vil utvikle med Alles in Ordnung og f.eks. abonnere på The New Yorker* gjennom min «personlige» ID.

*Betalte så sent som i høst ca. 75 kroner per eksemplar av The New Yorker i Praha – nå koster årsabonnement (ukentlig utgivelse) 319 kroner i App Store. It's gonna be the future soon.

Lenke til kommentar

Hvilke programmer som konverterer AVCHD til andre videoformat anbefales? Finnes jo tusenvis som koster sånn $30 US.. er det noen særlig forskjell på dem? Finnes det noen "store" merker som har konverterer?

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Da sitter jeg på min splitter nye MacBook Pro 13", med 2,3 GHz i5, 8 GB RAM og 128 GB SSD. Veldig fornøyd så langt, har med hell klart å overføre mine gamle dokumenter, mailer, kalender, bilder og videoer fra den eksterne harddisken, som jeg senere måtte formatere for at den skulle fungere med time machine.

Et par ting jeg fortsatt må finne ut av, blant annet hvordan synce ical mot gmail, og lære meg pages (excel).

Uansett, foreløpig strålende fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...