Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Seriøst? I såfall er det jo genialt, eneste ulempen er vel at jeg må lade med en lang kabel i såfall. Ikke at det gjør meg noe som helst, men jeg skal sjekke så fort jeg kommer meg ned på rommet igjen, er smått opptatt med familien akkurat nå.

Lenke til kommentar

Ladere av tvilsom kinesisk opprinnelse er det grunn til å vise skepsis overfor, klarer ikke helt se at et par metallpinner i vinkel skal utgjøre noen stor fare. Om man kjenner noen som har holdt seg til Apple-produkter en stund er det ikke usannsynlig at det er mulig å bomme en – jeg har minst 10 stykker liggende.

 

Forresten, jeg bare lurte på om noen bruker tap to zoom og om det er verdt å stille inn fargene fra vanlig Color LCD til Adobe RGB-standarden? Jeg prøvde det såvidt og fargene ble mye sprekere og heile pakka, men jeg er fargeblind og har i grunn lite peiling på om det er verdt det. Noen innspill?

Ville enten beholdt standardinnstillingene eller kjøpt skikkelig utstyr for kalibrering om farvepresisjon betyr mye for deg.

Lenke til kommentar

Ladere av tvilsom kinesisk opprinnelse er det grunn til å vise skepsis overfor, klarer ikke helt se at et par metallpinner i vinkel skal utgjøre noen stor fare. Om man kjenner noen som har holdt seg til Apple-produkter en stund er det ikke usannsynlig at det er mulig å bomme en – jeg har minst 10 stykker liggende.

 

Kan hende det addapteret mangler jording.

Lenke til kommentar

Jeg har et par slike adaptere, og da jeg mottok de gikk den ene i stykker i det jeg tok den ut av konvolutten. Den andre passet ikke da metalldelen(jordingen) på selve laderen var for stor til hullet som er freset ut i adapteret. Anbefaler derfor å evt. kjøpe en ekte fra eBay eller bomme en fra en venn.

 

Jeg kikket på et sett(Travel set) med ekte appleadaptere hos Eplehuset, men til 349kr, så kjøpte jeg heller ekte på eBay.

 

EDIT:

Det er forøvrig ikke jording på disse da det er euro-kontakt.

Endret av Octanium
Lenke til kommentar

Og oppgradring koster vanligvis ikke mange hundrelappene.

Snow Leopard koster i dag 269,- for de som kjører Leopard fra før. (Tror jeg betalte $29.)

Kjører du Tiger, må du punge ut med 1090,- for Mac Box Set.

(Det er i hvert fall det som står på apple.no, men det er mulig at det er forskjell på hva som er mulig i praksis og hva som er tillatt i.h.t. lisensbetingelsene.)

 

Oppgradering fra Leopard til Lion vil muligens følge det samme mønsteret.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Blir nok AMD 6000-serien slik som på PRO'en vil jeg tro.

Noe mer vil jeg ikke gjette meg frem til, men SSD blir vel et alternativ(kanskje det var det på den gamle og?)?

Lenke til kommentar

Er det noen her som er flinke med Final Cut Express her?

 

---

 

Prøver meg på å spørre her i håp om svar. Har søkt litt rundt på nettet, det er endel diskusjoner rundt emnet, men klarer aldri å finne noe konkret svar.

 

Situasjon: Har lagret endel .MTS filer på hardisken fra minnekortet, og tenkte å redigere sammen en film. Går på "log and transfer" på Final Cut Express, velger mappen som filene ligger i på hardisken, får da opp følgende beskjed: ""STREAM" contains unsupported media or has an invalid directory structure. Please choose a folder whose directory structure matches supported media.". Jeg husker da at tidligere så måtte filene være på minnekortet med original struktur slik videokameraet har satt opp. Jeg har altså ikke den originale strukturen eller info/playlist filer som lå på minnekortet.

 

Hvordan er det mulig å få inn .MTS filer på Final Cut Express(version 4.0.1) fra hardisken? Vil helst bruke de originale filene og slippe å måtte konvertere alt.

 

 

Takk på forhånd!

Scott

Lenke til kommentar

Dette var bedre enn man kunne håpe på. 6970 Mobile og 3,1 GHz i5 for 15490,-.

 

Øk til 3,4 GHz i7, 16 GB ram, og 2GB på skjermkortet og det koster 22870,-. SSD er fortsatt dyrt, desverre 4100,- for en 256GB.

 

Men da er det nok på tide å rokkere litt igjen. Fase ut den eldste (en 1. gen. aluminium iMac) i studioet og sette den bærbare (1. gen. unibody Pro) der, og så kjøpe en ny iMac til hovedmaskin. Skal bli gøy å se hvor mye kjappere det blir med 3.4 GHz i7 Quadcore og 16 GB ram i store Photoshop og Painter-jobber.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...