Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått nytt batteri i min MBP, og jeg kan bekrefte at uten batteri, så blir maskinen mye svakere. Jeg kunne ikke en gang spille av videoer i HD på Youtube. Nå flyter ting fint igjen. :)

Jeg har fjernet mitt batteri, og maskinen går mye smoothere nå...

Endret av MartinF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart det funker; om det er godt nok er bare avhengig av hvor utålmodig du er relativt til hvor løst pengene sitter.

 

Et tilleggsargument for kjøp kan kanskje være Final Cut-oppgraderingen som kommer i nær fremtid, der du får Apples proffløsning til en betalbar pris også for ivrig amatørbruk.

Lenke til kommentar

Jeg redigerer lett full HD på min 1st gen unibody MBP 15" med Core2Duo 2.4ghz og 4GB ram i Final Cut Pro. Eneste man må tenke på er at man burde redigere i et format som er tilpasset NLEet. Akkurat deter mindre problematisk i Premiere Pro og Avid Media Composer, samt kommende Final Cut Pro X.

 

Den billigste MBPen vil holde - med eksterndisk og ekstern skjerm bjrde det bli en ganske grei redigeringsmaskin.

Lenke til kommentar

Da får jeg melde meg inn i praten her jeg også, kjøpte min første MacBook Pro 13" på mandag.

De hadde glemt å fjerne ett knallgodt tilbud fra lørdagen, hvor man fikk med ett års abonnement på Telenor Mobilt Bredbånd Dag&Natt, til en lavere totalpris enn hva selve maskinen koster! Har også puttet inn en 120GB Intel SSD G2 disk i den!

 

- Mortis

Endret av Mortis
Lenke til kommentar

Eg opplever store problemer med iTunes + MacBook komboen. Atter en gang, har iPhone oppdateringen hengt seg fullstendig. Eg har tidligere erfart at det å gjenoprette iPhone via. iTunes på Mac, rett og slett ikke fungerer for min del. Fatter og begriper ikke at det skal vere så problematisk :p Å gå via. Windows 7 byr på null problemer derimot... :roll:

Lenke til kommentar

Haha, helt merkelig at det skal vere så store forskjeller :p Men ja, det ordnet seg straks eg bootet opp Windows 7 når eg hadde problemene over.

 

Tenker eg kjører en clean install av Mac OSx når eg får SSD disken neste uke, frister litt å bare ta en kopi av partisjonen og gå den veien dog. Kanskje eg får eliminert alle disse tullete iTunes problemene når eg går fra scratch igjen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Apple Protection Plan. Verdt det? Skal bare bruke maskinen til skolearbeid og hd-redigering.

 

Er du kjent for å herpe stuffet ditt?

 

Hvis ja, ja kjør på det er verdt.

 

Hvis nei, nei det er ikke verdt det.

 

Uhm, AppleCare er utvidet garanti, ikke forsikring... Stooor forskjell. :)

Lenke til kommentar

Apple Protection Plan. Verdt det? Skal bare bruke maskinen til skolearbeid og hd-redigering.

 

Er du kjent for å herpe stuffet ditt?

 

Hvis ja, ja kjør på det er verdt.

 

Hvis nei, nei det er ikke verdt det.

 

Uhm, AppleCare er utvidet garanti, ikke forsikring... Stooor forskjell. :)

 

Da trenger du det iallefall ikke, hvsi du ikke har fått det meg deg, så bor vi i Norge :thumbup:

Lenke til kommentar

AppleCare er bra ubrukelig i Norge ja. Forbrukerkjøp (forutsatt at du kan påvise kjøp ved gyldig kvittering, så pass på denne) gir jo reparasjon opp til fem år. Såfremt du ikke mister den i bakken, søler på den etc så går det fint. Er du en uheldig type, ta ut verdiforsikring på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...