Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bruker click2flash pr. i dag, så ja :)

 

EDIT: Tok og avinstallerte flash. Får se om det bedrer seg :)

Har ingen vitenskapelig forklaring eller god måling, men hos meg virket det som om Safari ble en god del raskere etter at jeg fjernet Flash, og da brukte jeg click2flash før jeg fjernet Safari. Chrome har en egen Flash-motor, så denne kan være grei å ha i bakhånd de få gangene du føler for å vise Flash-materiale.

Lenke til kommentar

Har aldri før sett behovet for disse såkalte "launcher"-programmene, da Spotlight har fungert greit for mitt bruk. Tenkte likevel jeg kunne finne ut hva alt buzzen kom fra. Har nå brukt Alfred i noen timer og har allerede byttet ut shortcuten til Spotlight med Alfred. Tror virkelig dette kan fungere greit!

Lenke til kommentar

Quoted for truth! Notational Velocity/nvALT er gull. Dog, jeg savner å kunne lukke nvALT-vinduet uten at programmet avsluttes. Det gikk fint med Notational Velocity. Har sett i innstillingene uten å finne noe. :(

Gode muligheter nederst her:

post-139385-0-91874000-1302780902_thumb.png

Lurer på hvordan jeg klarte å overse den der ...

Lenke til kommentar
Bruker click2flash pr. i dag, så ja :)

 

EDIT: Tok og avinstallerte flash. Får se om det bedrer seg :)

Har ingen vitenskapelig forklaring eller god måling, men hos meg virket det som om Safari ble en god del raskere etter at jeg fjernet Flash, og da brukte jeg click2flash før jeg fjernet Safari. Chrome har en egen Flash-motor, så denne kan være grei å ha i bakhånd de få gangene du føler for å vise Flash-materiale.

 

Meh :thumbdown:

 

Samme greiene skjedde nettopp, er virkelig Safari en såpass ubrukelig optimalisert nettleser?

Lenke til kommentar

Vet du om maskina di har 6gb kontroller da?

Har den det så kanskje du kan se på Vertex 3 eller Crucial C300.

Har den "bare" 3gb kontroller så ville jeg gått for Intel 320-series.

 

Du vil uansett ikke merke noe stor forskjell på 3 og 6gb i praktisk bruk så de kronene ekstra det koster for siste generasjons disker vil kanskje være bortkastet om du ikke skal drive med benchmarking.

 

Oppsummert så vil du nok bli fornøyd med Intel, Crucial, Vertex eller Corsair.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Noen som vet hvilken høyttalerprodusent som leverer til Apple-maskiner?

?

Kjøp noen vanlige høyttalere + plugg i = Profitt?

 

Godt mulig at jeg tolka den feil ja =) NVM

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Da har jeg fått nytt batteri i min MBP, og jeg kan bekrefte at uten batteri, så blir maskinen mye svakere. Jeg kunne ikke en gang spille av videoer i HD på Youtube. Nå flyter ting fint igjen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...