miCro Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 (endret) Det er de som er på markedet nå? Jupp. Endret 13. april 2011 av miCro Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Bruker click2flash pr. i dag, så ja EDIT: Tok og avinstallerte flash. Får se om det bedrer seg Har ingen vitenskapelig forklaring eller god måling, men hos meg virket det som om Safari ble en god del raskere etter at jeg fjernet Flash, og da brukte jeg click2flash før jeg fjernet Safari. Chrome har en egen Flash-motor, så denne kan være grei å ha i bakhånd de få gangene du føler for å vise Flash-materiale. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. april 2011 Del Skrevet 13. april 2011 Har aldri før sett behovet for disse såkalte "launcher"-programmene, da Spotlight har fungert greit for mitt bruk. Tenkte likevel jeg kunne finne ut hva alt buzzen kom fra. Har nå brukt Alfred i noen timer og har allerede byttet ut shortcuten til Spotlight med Alfred. Tror virkelig dette kan fungere greit! Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Quoted for truth! Notational Velocity/nvALT er gull. Dog, jeg savner å kunne lukke nvALT-vinduet uten at programmet avsluttes. Det gikk fint med Notational Velocity. Har sett i innstillingene uten å finne noe. Gode muligheter nederst her: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Quoted for truth! Notational Velocity/nvALT er gull. Dog, jeg savner å kunne lukke nvALT-vinduet uten at programmet avsluttes. Det gikk fint med Notational Velocity. Har sett i innstillingene uten å finne noe. Gode muligheter nederst her: Lurer på hvordan jeg klarte å overse den der ... Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. april 2011 Del Skrevet 14. april 2011 Noen ganger er svaret håpløst enkelt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Bruker click2flash pr. i dag, så ja EDIT: Tok og avinstallerte flash. Får se om det bedrer seg Har ingen vitenskapelig forklaring eller god måling, men hos meg virket det som om Safari ble en god del raskere etter at jeg fjernet Flash, og da brukte jeg click2flash før jeg fjernet Safari. Chrome har en egen Flash-motor, så denne kan være grei å ha i bakhånd de få gangene du føler for å vise Flash-materiale. Meh Samme greiene skjedde nettopp, er virkelig Safari en såpass ubrukelig optimalisert nettleser? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Nope, Flash er såpass ubrukelig Lenke til kommentar
Mala Skrevet 16. april 2011 Del Skrevet 16. april 2011 Saken er jo at eg har kjørt Safari uten flash Men til ingen nytte altså. Trist, for Safari er en veldig smooth browser, når den fungerer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Ingen av kontaktene mine vises i Adium. Betyr det at ingen er pålogget, eller har jeg et problem? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Kontaktlistevisning -> Pass på at du ikke har skjult kontaktene. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hva slags lydkort sitter i dagens MacBook Pro? Er det dugelige saker, eller midt på treet? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hvilke SSD disker burde eg kikke på om dagen ? Ønsker noe som er kjappt og som ikke koster fullsendig skjorta, om det er mulig å putte sammen i en og samme setning Ønsker å legge OS over på denne Lenke til kommentar
jmosbakk Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Vet du om maskina di har 6gb kontroller da? Har den det så kanskje du kan se på Vertex 3 eller Crucial C300. Har den "bare" 3gb kontroller så ville jeg gått for Intel 320-series. Du vil uansett ikke merke noe stor forskjell på 3 og 6gb i praktisk bruk så de kronene ekstra det koster for siste generasjons disker vil kanskje være bortkastet om du ikke skal drive med benchmarking. Oppsummert så vil du nok bli fornøyd med Intel, Crucial, Vertex eller Corsair. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Skal ta en kikk på det når eg kommer hjem! Takk for litt tips ihvertfall Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Hva slags lydkort sitter i dagens MacBook Pro? Er det dugelige saker, eller midt på treet? Helt kurant, men ikke noe mer. Optisk ut er det eneste ved default-oppsettet som er verdt å bruke om man er avhengig av god kvalitet; opptak fordrer annet utstyr. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 17. april 2011 Del Skrevet 17. april 2011 Laptops har sjeldent gode nok lydkort til produksjon. De fleste bruker FireWire som sin interface til datamaskinen, med god grunn... Lenke til kommentar
Munty Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Noen som vet hvilken høyttalerprodusent som leverer til Apple-maskiner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 (endret) Noen som vet hvilken høyttalerprodusent som leverer til Apple-maskiner? ? Kjøp noen vanlige høyttalere + plugg i = Profitt? Godt mulig at jeg tolka den feil ja =) NVM Endret 18. april 2011 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 18. april 2011 Del Skrevet 18. april 2011 Da har jeg fått nytt batteri i min MBP, og jeg kan bekrefte at uten batteri, så blir maskinen mye svakere. Jeg kunne ikke en gang spille av videoer i HD på Youtube. Nå flyter ting fint igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå