Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

ja menne har en apple id med me.com som jeg vil bruke

kan ikke bytte til den, så jeg må overføre alle kjøp til den, men aner ikke hvordan

Da vet jeg ikke. Når jeg byttet e-post, så endret jeg bare e-posten min på Apple-IDen og problem solved. Er ikke noe poeng i å lage en ny konto.

 

skjønner det, men når man har en mobileme konto, så blir den automatisk en apple id, og man kan ikke bytte til en mobileme email på den jeg har fra før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det en plugin til safari som gjør at man kan google rett fra adressebaren slik som man kan i feks chrome?

 

Keywurl, men den må brukes med Safari i 32bit mode, OG du må endre en configfil. Litt komplisert...

Helt feil. Keywurl virker fint i Safari 64-bit og du må ikke endre noen filer manuelt. Det var kanskje slik før, men ikke nå.

 

http://alexstaubo.github.com/keywurl/2010/04/01/snow-leopard-support.html

Lenke til kommentar

Nei, surfing og slikt.

 

Da er MacBook'ene helt stille. Og om du bare skal bruke den til surfing, er jo MacBook Air et alternativ. Broren min har akkurat kjøpt en MacBook Air så jeg har testet den grundig. Kanskje den beste maskinen til surfing og generelle "datating". Og for ikke å snakke om at den er ultraportabel. Og den lager ikke en eneste lyd.

Lenke til kommentar

Er også utrolig fornøyd med støynivået fra min MacBook Pro 15" (eller fraværet av det høhø). Men som nevnt over, fyrar man spill så er det full orkan :!:

 

EDIT: Dersom eg vil forandre kommandoen for å bytte mellom faner i Safari, at eg heller vil bruk CMD+ --> for å bytte til neste fane, istedet for SHIFT+CTRL+CMD+-->

 

Da skulle man tro at det å følge dette tipset burde gjøre susen, eller?

 

"Just go to System Preferencs -> Mouse & Keyboard -> Keyboard Shortcuts. Click the little plus sign, then select Safari, and type in "Select Previous Tab," then Cmd + Left. Then do the same for "Select Next Tab." Keep in mind, using that particular shortcut will keep you from using Cmd + Left and Right to go to the beginning and ends of lines when in text boxes in Safari."

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg synes berøringsflaten på MacBooks er en av dens viktigste kvaliteter og føler jeg i stor grad er mindre effektiv ved bruk av ekstern mus. Mye kan dog bedres ved å bruke mouse-gestures i en rekke programmer.

 

Men ja, selv er jeg veldig fristet til å kjøpe en Magic Trackpad og kanskje en Magic Wand, men prisen har foreløpig holdt meg unna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...