Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Runar: Vær obs på at batteriprosenten kan øke også. Så nedgangen fra 88-84% ville jeg ikke grini over. Det kan være motsatt igjen neste dag. Men tydeligvis noe galt med batteriet ditt. Oppdater oss på hvordan det går med klage. Blir nok (dessverre) aktuelt for flere av oss lykkelige MacBook-eiere.

7654382[/snapback]

Det er oppe på 91% igjen nå, og ser ut til å øke. Nå lar jeg laderen stå i når jeg har muligheten :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mobber dere Mac1.no? 1 nettverket er svært! Fatter ikke hvorfor noen vil prøve å komkurere med dem..  :dontgetit:  :ermm:

7656631[/snapback]

Fordi det ikke er en arena for balansert debatt om operativsystemenes opp- og nedturer.

 

I'm in.

7656348[/snapback]

Har spurt de ang. det samme om en norsk 360-side. Spørr i tråden demmers.

7656738[/snapback]

 

Skal jeg spørre på vegne av oss?

Lenke til kommentar

Tenker dykk på backend-delen til webkafeen?

Om dykk samler nok ideer, og nok bidragsytere, skal eg nok ordne med overføring av backenden på prosjektet. :)

 

Viss dykk ikkje har sjekka ut prosjektet kan eg opplyse om at det er bygd opp på rammeverket Django, som igjen er bygd ut frå Python. Om interessa for migrering av systemet er tilstede, hadde det nok vore ideelt om den som har interesse for programmering her hadde tatt ein titt på Django si offisielle side, samt den pågåande Django-boka. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Tror nok mere enn bare overføring, siden de fleste av oss er vel litt rookie når det kommer til deres Django backend.

7657100[/snapback]

Eg kan sjølvsagt ikkje garantere at resten av gjengen som har jobba på prosjektet er spesielt gira på å gi deira eige arbeid ut gratis, men det kan hende.

 

Uansett, det er lite hjelp i at vi berre gir det til dykk, då vi mest sannsynleg ikkje vil ha moglegheit for å gi support på systemet om feil skulle oppstå.

 

Det skader aldri å tilegne seg ny kunnskap. The Django Book er i tillegg ein veldig enkel måte å lære Django på.

Lenke til kommentar

Regner ikke med at dere skal kunne gi support, i verken gratis form, eller over deres tilagte tid til deres prosjekt.

 

Derfor jeg yttrer dette, er for at dere skal kunne virkelig gi prosjektere deres status. Hvis vi velger å bruke det, kan dette gi dere en utfordring på å utbedre det, osv.

 

Men dette blir ikke før om lenge, osv..

Lenke til kommentar
Men over til noe annet. Hvorfor kan vi ikke få en skikkelig Mac-portal i Norge? :(

7655160[/snapback]

Fordi hver gang noen prøver, blir den overrent av fanboys. :(

7655228[/snapback]

Ikke bare det, men stemningen på Mac1.no er jo nokså dårlig. Jeg er innom en gang i blant, men holder meg ellers kun til RSS-feeden.

 

Forumet deres er dessverre også blitt ganske dårlig. Moderatorene der borte har en helt annen stil enn her på hw.no - dersom du oppretter et nytt emne om f.eks. MSN/Microsoft Messenger blir denne stengt og du får beskjed om å søke etter eldre diskusjoner. Men dersom du søker etter en tråd om MSN og spør der får du da beskjed om at du ikke skal svare i diskusjoner som er eldre enn 7 dager. Hvor er logikken? Se f.eks. her.

 

Dette er spesielt trist siden det ikke finnes veldig mange andre Mac-sider i Norge. Et rask på "moderert av" på Mac1.no gav jo over 18.400 treff... Dette sier jo litt. :(

7655290[/snapback]

 

Er sant det du sier Robbiedeluxe... Utenlandske Mac sider er å foretrekke, men allikevel så er det mange "fanboys" allikevel noe som ødelegger forumene...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...