Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sprekker i glasset på en iPod touch 4gen? Hvis det er like enkelt som på iPhone, noe jeg sterkt antar at det er, så fikser du det selv på 10 minutter og en hundrings i kostnader. Kjøp glass på eBay, mens du venter leser du en how to guide. Er utrolig enkelt.

Lenke til kommentar

Nei har ikke prøvd med pluggen, men har prøvd med bare micen. Noe som ikke funker, søkte på google og det viser seg at mac ikke støtter vanlige mikrofoner.

 

Hæ? Vanlige mikrofoner? Hva er det snakk om? Bruker da helt vanlige mikrofoner jeg på mine macer. Null problem. Er det snakk om i minijack pluggen nå, eller generellt?

Lenke til kommentar

Ser at lignende emner har vært oppe, men dette er såpass konkret at jeg drister meg til å spørre.

Hvordan vil en MBP 13 med i5, 4GB RAM og SSD takle spill som f.eks. CS:S?

Anbefaler alle å installere win7 eller går det fint å kjøre i OS X?

 

Kan samtidig spørre hvilken versjon av MBP 13 som anbefales og hvor denne bør kjøpes. Den skal brukes til hverdags og litt spilling av CS:S. Med hverdags mener jeg surfing, en episode av "Dexter" i ny og ne samt noe Skype.

Har sett på den billigste utgaven, men vet ikke hvorvidt det er verdt å satse på i7 fremfor i5?

RAM og SSD monterer jeg vel ganske enkelt selv om jeg har forstått riktig?

Følger det med alt av programvare slik at bytte av harddisk blir uproblematisk eller er det like greit å bruke 2000,- på å få den ferdig montert fra leverandør?

 

Mye på en gang, men er helt fersk på Mac og tenkte nå kanskje å gi det en sjanse.

Lenke til kommentar

Har du en lokal forhandler som er til å stole på (Eplehuset mfl.) kan det kanskje være verdt å kjøpe derfra, ellers er det kurant å kjøpe direkte fra Apple. Ettermontering av disk/minne bør ikke by på problemer.

 

(Tanke: ligger iLife på diskene som følger med, eller må man ta en backup av et slag på forhånd?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

Problemet mitt er ikke prisforskjellen. Problemet mitt er Apples tåpelige politikk når det gjelder garantien på batteriene. De garanterer inntil 300 ladesykluser? Jeg skal fint klarer å overstige det i løpet av ett år, og det er uaktuelt å kjøpe nytt batteri til 1200 kroner hvert år.

Lenke til kommentar

Har du en lokal forhandler som er til å stole på (Eplehuset mfl.) kan det kanskje være verdt å kjøpe derfra, ellers er det kurant å kjøpe direkte fra Apple. Ettermontering av disk/minne bør ikke by på problemer.

 

 

Ja, vi har vel to slike "hus" her i området så det er vel kanskje like greit å svippe en tur innom og se hva de har.

 

Tenker jeg går for den billigste MBP 13 med 128GB SSD. Kommer seg på 12000,- på nettet, vet ikke om det kanskje er noen kroner ekstra for å kjøpe i butikk?

 

Noen som vet hvilke SSD de dytter i macen? Hastigheter og slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...