Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer faktisk å bare avinstallere hele skiten - er svært lite jeg kommer til å savne. For now funker Click2Flash fint for min del.

Jeg har fjernet flash fra maskinen min. De få gangene jeg trenger flash, bruker jeg Chrome (som kommer med flash innebygd). Jeg fant et flott AppleScript, gjorde det om til en Service og fikset en hurtigtast, så nå kan jeg (i Safari) trykke cmd + alt + shift + c og nettsiden jeg viser åpnes i Chrome.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Hvordan formaterer jeg en ekstern harddisk på en mac, jeg skal bare bruke den på maccen.

Den er nå satt slik at jeg ikke kan overføre filer større enn 4gb, hvilket formateringsalternativ bør jeg bruke?

 

Edit: Formaterte i Mac OS Extended, kan nå overføre filer større en 4gb.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Formater den til HFS+ (Journalført), beste valget for OS X. Men husk at du trenger tredjepartsprogramvare for å lese det filsystemet på Windows (vet ikke om Linux har noe støtte for det noe sted).

Er det Mac OS Extended?

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at iPhoto fjerner endel EXIF-data ved eksportering til Flickr.

 

Skjer denne fjerningen når bildene eksporteres fra iPhoto, eller når de importeres til iPhoto?

Jeg synes iPhoto er svært oversiktelig og bra som biblioteksløsning, men jeg vil ha eksakt de samme filene som har vært på kameraet.

 

edit: Google sier ja, Iskall.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Er det Mac OS Extended?

Ja, den heter Mac OS Extended (Journaled) evt. journalført på norsk.

 

--

 

Jeg lurer på om det går an å sette rekkefølgen på programmer som åpnes ved oppstart? Jeg bruker Sparrow som e-postklient, og har ikonet på statusbaren. Jeg liker å ha det helt til venstre, men når jeg startet Macen så starter Sparrow opp før Tinygrab og Adium, og dermed blir den ikke helt til venstre lenger. Noen som vet om det er mulig å gjøre noe med? Er ikke krise altså, men hadde vært veldig greit.

 

Har sjekket kontoer -› påloggingsobjekter, men der gikk det ikke an å endre rekkefølgen.

Endret av MartinF
Lenke til kommentar

Jeg bruker det på min MBP 15" fra 2010. Skal være samme ideen i pluggen, har du testa det? Eventuellt, fungerer volumkontrollen? Hvis den gjør det, så skal mikrofonen også fungere. Har en kompis med 13" fra 2008 eller 2009, husker ikke helt, og det fungerer på hans maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...