Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjapt spørsmål, hvordan er det å bruke Norsk tegnsetting på Amerikansk tastatur hvis man kjøper fra statene?

Ikke noe problem. Det blir bare litt omrokkering fra det som tår på tastene, men ellers er det null stress. Bruker dette nå, og har gjort det siden jeg kjøpte macen i desember 08.

Lenke til kommentar

kjapt spørsmål, hvordan er det å bruke Norsk tegnsetting på Amerikansk tastatur hvis man kjøper fra statene?

Ikke noe problem. Det blir bare litt omrokkering fra det som tår på tastene, men ellers er det null stress. Bruker dette nå, og har gjort det siden jeg kjøpte macen i desember 08.

 

Takker takker :)

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe MBP (15"), men lurer på en liten sak. Merker man _veldig_ stor forskjell på 1680x1050 kontra 1440x900 ? Er det verdt de ekstra kronene det koster ?

:)

Med mindre du er allergisk mot små interfaceelementer er ikke oppgraderingen mye å lure på; de som vil ha ting stort kan fort ende opp med å myse litt fra tid til annen.

Lenke til kommentar

Lengre tid, faktisk. Apple nedprioriterer CTO-bestillinger fra butikker, privatkunder får prioritet.

 

Jeg bestilte opprinnelig en MB Air gjennom en butikk, og det tok over en måned før den i det hele tatt ble bygd.

 

Og du gadd å vente så lenge ? Avbestilte du, eller ?

 

Isåfall er det ganske latterlig av Apple.

Førstegangskjøpere går gjerne i butikk for å få hjelp til kjøpet sitt. Og det første de skal møte fra Apple er 1mnd++ ventetid? Tror de burde tenke om den slagplanen en gang til :o)

Endret av laserlars
Lenke til kommentar

Problemet er jo at CTO er umulig å ha på lager... Hadde det vært Apple Stores hadde det vært logisk å forvente at de hadde fått varene raskere enn/like raskt som netthandel, men dette er tross alt tredjepartsforhandlere.

Tja.

 

En del CTO er det absolutt mulig å kunne ha på lager, da noen er langt mer populære enn andre, f.eks. MBA med 4GB minne eller MBP 15" med High-Res display.

 

--

 

Forresten, hvorfor ble ikke MacBook Air EFI Firmware Update 2.0 pushet til maskinen min via Software Update? Er litt skuffet over at jeg selv måtte Google frem denne for at min MBA ikke skal ha grunnleggende feil.

 

edit: Ser at oppdateringen _har_ blitt lagt inn på MBA'en min. Da er det jo rart at jeg fortsatt opplever bugene den skulle fikse, nemlig skjermflimring ved ekstern skjerm og at den ikke gir skjermbilde etter dvale.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...