Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 jepp og jepp Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 kjapt spørsmål, hvordan er det å bruke Norsk tegnsetting på Amerikansk tastatur hvis man kjøper fra statene? Ikke noe problem. Det blir bare litt omrokkering fra det som tår på tastene, men ellers er det null stress. Bruker dette nå, og har gjort det siden jeg kjøpte macen i desember 08. Lenke til kommentar
Jlmss Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 kjapt spørsmål, hvordan er det å bruke Norsk tegnsetting på Amerikansk tastatur hvis man kjøper fra statene? Ikke noe problem. Det blir bare litt omrokkering fra det som tår på tastene, men ellers er det null stress. Bruker dette nå, og har gjort det siden jeg kjøpte macen i desember 08. Takker takker Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. mars 2011 Del Skrevet 13. mars 2011 Vurderer å kjøpe MBP (15"), men lurer på en liten sak. Merker man _veldig_ stor forskjell på 1680x1050 kontra 1440x900 ? Er det verdt de ekstra kronene det koster ? Med mindre du er allergisk mot små interfaceelementer er ikke oppgraderingen mye å lure på; de som vil ha ting stort kan fort ende opp med å myse litt fra tid til annen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 ikke på en 15" men på 17" synes jeg hi-res blir at for lite Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Nå har vel 17" bare en oppløsning? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 1680x1050 funker som bare det på 15". Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Etter å ha hatt MBP 15" med 1680x1050 vil jeg aldri igjen ha lavere pikseldensitet. Flott oppløsning, gjør underverker for effektivitet og oversikt. 1 Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Noen som har noen erfaring med bestilling av MBP fra Eplehuset ? Hvor lang leveringstid det pleier å være ? Kan legge til at macbook'n er noe konfigurert. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg kan tenke meg at maskinene deres følger akkuratt samme rute som maskiner som er privatbestilt hos Apple, så 4-10 dager pluss tiden det tar Eplehuset å bestille/gi beskjed om at maskinen din er kommet. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Lengre tid, faktisk. Apple nedprioriterer CTO-bestillinger fra butikker, privatkunder får prioritet. Jeg bestilte opprinnelig en MB Air gjennom en butikk, og det tok over en måned før den i det hele tatt ble bygd. Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 (endret) Lengre tid, faktisk. Apple nedprioriterer CTO-bestillinger fra butikker, privatkunder får prioritet. Jeg bestilte opprinnelig en MB Air gjennom en butikk, og det tok over en måned før den i det hele tatt ble bygd. Og du gadd å vente så lenge ? Avbestilte du, eller ? Isåfall er det ganske latterlig av Apple. Førstegangskjøpere går gjerne i butikk for å få hjelp til kjøpet sitt. Og det første de skal møte fra Apple er 1mnd++ ventetid? Tror de burde tenke om den slagplanen en gang til :o) Endret 16. mars 2011 av laserlars Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Og du gadd å vente så lenge ? Avbestilte du, eller ? Hell no. Ba dem om å drite i det og jeg kjøpte meg en iPad istedet. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 16. mars 2011 Del Skrevet 16. mars 2011 Problemet er jo at CTO er umulig å ha på lager... Hadde det vært Apple Stores hadde det vært logisk å forvente at de hadde fått varene raskere enn/like raskt som netthandel, men dette er tross alt tredjepartsforhandlere. Lenke til kommentar
genser Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 (endret) Problemet er jo at CTO er umulig å ha på lager... Hadde det vært Apple Stores hadde det vært logisk å forvente at de hadde fått varene raskere enn/like raskt som netthandel, men dette er tross alt tredjepartsforhandlere. Tja. En del CTO er det absolutt mulig å kunne ha på lager, da noen er langt mer populære enn andre, f.eks. MBA med 4GB minne eller MBP 15" med High-Res display. -- Forresten, hvorfor ble ikke MacBook Air EFI Firmware Update 2.0 pushet til maskinen min via Software Update? Er litt skuffet over at jeg selv måtte Google frem denne for at min MBA ikke skal ha grunnleggende feil. edit: Ser at oppdateringen _har_ blitt lagt inn på MBA'en min. Da er det jo rart at jeg fortsatt opplever bugene den skulle fikse, nemlig skjermflimring ved ekstern skjerm og at den ikke gir skjermbilde etter dvale. Endret 18. mars 2011 av genser Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hvordan var det med musikken kjøpt fra iTunes igjen..? Kan de brukes på en annen iTunes-konto? Altså kopiere filene til en annen maskin, til en som har en anen konto. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Tror så og si alle sangene er uten DRM for tida - litt usikker på hvordan det er med musikk kjøpt før plateselskapene gikk med på å fjerne DRM. Lenke til kommentar
Bruno Mars Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Hvor lenge er det siden da? Er vel en stund siden? Har kjøpt musikk fra september 2010. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Litt rask googling: http://www.macworld.com/article/138000/2009/01/drm_faq.html Musikken din er med andre ord uten DRM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå