Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk den nye MacBook Pro-en i dag. Hvordan går jeg frem for å gjøre den gamle klar til salg (Altså formatering/tilbakestilling)?

 

Tror jeg har funnet en grei guide. Skal jeg bruke disken som fulgte med maskinen, eller Snow Leopard-disken?

Endret av boffeeen
Lenke til kommentar

Fikk den nye MacBook Pro-en i dag. Hvordan går jeg frem for å gjøre den gamle klar til salg (Altså formatering/tilbakestilling)?

 

Tror jeg har funnet en grei guide. Skal jeg bruke disken som fulgte med maskinen, eller Snow Leopard-disken?

 

 

Jeg tok backup, så tok jeg og startet maskinen fra Snow Leopard DVDen, gikk i diskverktøy og formaterte disken før jeg la inn 10.6 på nytt.

Lenke til kommentar

Ok, eg er en svoren Opera bruker. Og har vert det i ganske mange år, men eg prøver ut Safari ettersom scrolling etc. er rimelig smooth i denne nettleseren og den er relativt kjapp når den fungerer. Men eg sliter med at den pokkers badeballen kommer frem litt for mye etter min smak, samt at lyd/video hakker om eg åpner trykker i andre vinduer (dette skjer ikke så ofte, men likevel) Er dette noe Safari sliter med generellt og er det evt. tiltak man kan gjøre for å forbedre dette ?

 

Sitter på en Macbook Pro 15" 2010 modell om det skulle vere av betydning.

Lenke til kommentar

Alt annet suger, bruk Safari. :p

 

Har ikke selv opplevd Safari-kræsj, men Flash-relaterte problemer har jeg hatt litt av. Det er ikke tilfedligvis flashvideo det er snakk om? Jeg vurderer faktisk å bare avinstallere hele skiten - er svært lite jeg kommer til å savne. For now funker Click2Flash fint for min del.

Lenke til kommentar

Noen her som har tanker om 2x Momentus XT 500gb stripet i en MacBook Pro mid-2010? Har en i maskinen allerede. Optisk drev er erstattet med en HDD-bay jeg bare venter på å putte noe i. Har ikke råd til SSD og har heller ikke evne til å leve med så lite lagringsplass, så jeg vurderer en XT til.

 

Har gode backuprutiner og er klar over raid-0s styrker og svakheter. Google forteller meg at flere amerikanske sider har oppnådd god ytelse med slikt oppsett, mens en enkeltkilde mener at raid-0 vil motvirke diskens innebygde algoritme.

 

Tanker om saken?

Lenke til kommentar

har heller ikke evne til å leve med så lite lagringsplass

 

Hvorfor ikke bare kjøpe en ekstern disk?

Har flere eksterne - hver til sitt bruk. Problemet er når man er ute og krever stor plass for lagring av opptak og har begrenset tilgang på strøm.

Lenke til kommentar

Jeg nettopp fått ny macbook pro, og har planer å legg win7 for spill og litt sånt andre program jeg bruker.

Jeg lurer på først ting: Kan legg legg inn win7 64bit version via bootcamp eller må jeg hold meg 32bit?Mest er for har 8gb ram i macbook pro min.

 

Jeg sett en guilde du bruker snø leo dvd til driver win7 etter du install det, har det også for 64bit versjon?.

 

Jeg fullt klar over at battri tid dropp en del ifra osx til win7 men har win7 mest for spill.

 

 

 

 

 

Ps Har dustleksi so bit me :p

 

 

Lenke til kommentar

Alt annet suger, bruk Safari. :p

 

Har ikke selv opplevd Safari-kræsj, men Flash-relaterte problemer har jeg hatt litt av. Det er ikke tilfedligvis flashvideo det er snakk om? Jeg vurderer faktisk å bare avinstallere hele skiten - er svært lite jeg kommer til å savne. For now funker Click2Flash fint for min del.

 

Nja føler egentlig hele Safari er litt buggete og henger seg helt tilfeldig, men det kan godt vere noe flash relaterte video greier som er synderen når saler og ting hakker hehe. Men eg skal ta en titt på Click2Flash og se om det kanskje blir bedre da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...