Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Uhm, er det bare jeg som ikke helt klarer å konkludere med hvorvidt du faktisk foretrekker Glossy eller Anti-Glare? Virker som du argumenterer for Anti-Glare men måten du skriver det på så kan det jo tolkes som du mener at Glossy gir bedre, sterkere og klarere farger.

Beklager hvis jeg virket uklar, men du har delvis rett. Jeg mente at blank (glossy) skjerm gir deg farger som ser "bedre" ut, mens fargene du får med den matte skjermen er mer "ekte". Jeg foretrekker sistnevnte.

 

Jeg tillater meg å kopiere Eplehusets beskrivelse av de to skjermtypene:

 

Velg den blanke widescreen-utførelsen slik at grafikk, fotografier og video vises med fyldigere farger og dypere nyanser av sort – utmerket for å vise filmer på DVD. Hvis du foretrekker en skjerm med refleksbehandlet overflate for å se på en matt skjerm fremfor en blank, velger du den refleksbehandlede widescreen-skjermen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt umulig å beskrive forskjellen mellom skjermer med ord :( Alle har godt av å se forskjellen live, og aller helst utendørs på en lys dag.

 

Personlig bruker jeg ikke engang iPaden min ute, så glossy ftw, men med en gang jeg kommer utendørs med en glossy skjerm er det som om skjermen er av. Helt useless.

Lenke til kommentar

Alle har godt av å se forskjellen live, og aller helst utendørs på en lys dag.

 

Vel, det kommer helt an på hvilke omgivelser man har tenkt til å bruke maskinen i. For min del er det uvesentlig hvordan skjermen er i sterkt sollys, da jeg svært sjelden/aldri bruker den ute. Dette er selvfølgelig helt individuelt, men for meg er glossy helt perfekt i og med at jeg bruker maskinen innendørs.

 

Ute bruker jeg stort sett telefonen, så for meg er det viktigere med en skjerm som tåler sollys der ;)

Lenke til kommentar

Vel, det kommer helt an på hvilke omgivelser man har tenkt til å bruke maskinen i. For min del er det uvesentlig hvordan skjermen er i sterkt sollys, da jeg svært sjelden/aldri bruker den ute. Dette er selvfølgelig helt individuelt, men for meg er glossy helt perfekt i og med at jeg bruker maskinen innendørs.

Vi har jo sammenlignet skjermer. Du er enig i det jeg sier om fargene? :)

Lenke til kommentar

Vel, det kommer helt an på hvilke omgivelser man har tenkt til å bruke maskinen i. For min del er det uvesentlig hvordan skjermen er i sterkt sollys, da jeg svært sjelden/aldri bruker den ute. Dette er selvfølgelig helt individuelt, men for meg er glossy helt perfekt i og med at jeg bruker maskinen innendørs.

Vi har jo sammenlignet skjermer. Du er enig i det jeg sier om fargene? :)

 

Ja, er forsåvidt enig i det. For meg spiller det ikke sååå stor rolle, jeg er mer misunnelig på oppløsningen din :blush:

Lenke til kommentar

I hvilke sammenhenger har man egentlig bruk for å anvende en MBP utendørs? Føler nesten at det blir en litt oppkonstruert problemstilling, i alle fall ut fra mitt bruksmønster. :)

 

Tog, ved et vindu etc er også problemstillinger som oppstår. Om det er sollys i nærheten av deg, så er skjermen et speil. :p

Lenke til kommentar

I hvilke sammenhenger har man egentlig bruk for å anvende en MBP utendørs? Føler nesten at det blir en litt oppkonstruert problemstilling, i alle fall ut fra mitt bruksmønster. :)

 

Min gode venn som lever av å arrangere utendørs musikkfestivaler og ofte bruker ukesvis onsite uten kontormuligheter er uenig :)

Lenke til kommentar

Jeg har nå altså kjøpt meg ny Mac. Den nye kommer med oppdatert versjon av iLife som jeg gjerne vil ha. Om jeg da bruker overføringsassistenten for å overføre filer fra den gamle Macen til den nye, vil jeg da ta vare på den nyeste versjonen av iLife?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...