Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Noen som vet når man kan forhåndsbestille iPad2 ? Den ligger ikke ute for forhåndsbestilling på apple.no, jeg ser den ihvertfall ikke.

Du kan forhåndsbestille hos Eplehuset.

Og Humac.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et litt merkelig problem med min late 2008 MBP (oppgradert med SSD og 4gb ram).

 

Jeg får små "lag spikes" hele tiden når jeg bruker maskinen. Det har jeg aldri opplevd tidligere. Det kan f.eks være ved scrolling på en lengre webside eller når jeg skriver et eller annet. Photoshop har også begynt å tulle..

 

Noen som har peiling på hva dette kan være? Tidligere var den helt strålende, uten antydning til lag/badeball whatsoever.

Lenke til kommentar

Har et litt merkelig problem med min late 2008 MBP (oppgradert med SSD og 4gb ram).

 

Jeg får små "lag spikes" hele tiden når jeg bruker maskinen. Det har jeg aldri opplevd tidligere. Det kan f.eks være ved scrolling på en lengre webside eller når jeg skriver et eller annet. Photoshop har også begynt å tulle..

 

Noen som har peiling på hva dette kan være? Tidligere var den helt strålende, uten antydning til lag/badeball whatsoever.

Har begynt å få noe lignende. Virker som at maskinen stopper opp i et sekund. Får ikke noe badeball, maskinen bare fryser.

Lenke til kommentar

Hm, skjønner. Etter jeg bytta til SSD har maskinen gått som et olja lyn, men de siste par dagene har den altså oppført seg veldig merkelig. Virker ikke som det har tenkt til å "gå over" heller..

 

Kjørte en verifisering via diskverktøy, men ifølge den er det ingenting feil med disken.

Lenke til kommentar

Blir mye av samme som iPod touch/iPhone, men det finnes også andre applikasjoner som kan brukes til videoavspilling, og som støtter andre formater, se f.eks. CineXPlayer.

 

(VLC-fjerningen er for øvrig en litt kinkig sak – det ble ikke fjernet av konkurransegrunner, men fordi VLC er GPL-lisensiert; hvordan skal man kombinere GPL-lisens med App Store?)

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å endre default størrelse på Findervinduer i OSX? Irriterer meg at når jeg åpner nye mapper så er det alltid så små, så må alltid dra de ut så de blir større.

 

Det er veldig enkelt:

 

Hold nede cmd tasten - skaler Finder vinduet til den størrelsen du vil. Neste gang du åpner finder vil vinduet være i den størrelsen du valgte :)

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt:

 

Hold nede cmd tasten - skaler Finder vinduet til den størrelsen du vil. Neste gang du åpner finder vil vinduet være i den størrelsen du valgte :)

Det er dessverre ikke så enkelt. Dette gjelder kun det vinduet du endrer størrelsen på, ikke andre vinduer. Prøv selv. ;)

Lenke til kommentar

Dere her inne som har bestilt maskiner fra apple.no før, hvor lang tid tok dere før dere fikk den etter at den hadde vært innom Arnhem hub?

Tja. Et par dager? Fire? Fem? Avhenger av hvor i landet du bor (og dermed hvilket transportselskap som brukes) etc. Østlandet har alltid vært rimelig kjapt for min del, men den lille fiskerlandsbyen Bergen i vest har hatt heller begrensede kommunikasjonsmuligheter med omverdenen.

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt:

 

Hold nede cmd tasten - skaler Finder vinduet til den størrelsen du vil. Neste gang du åpner finder vil vinduet være i den størrelsen du valgte :)

Det er dessverre ikke så enkelt. Dette gjelder kun det vinduet du endrer størrelsen på, ikke andre vinduer. Prøv selv. ;)

 

Riktig det men spørsmålet handlet om Finder.

Må gå da! Får fikkle videre :)

 

EDIT: I neste utgave av OSX kan man resize et vind i alle kanter.

Endret av Zez
Lenke til kommentar

Dere her inne som har bestilt maskiner fra apple.no før, hvor lang tid tok dere før dere fikk den etter at den hadde vært innom Arnhem hub?

Tja. Et par dager? Fire? Fem? Avhenger av hvor i landet du bor (og dermed hvilket transportselskap som brukes) etc. Østlandet har alltid vært rimelig kjapt for min del, men den lille fiskerlandsbyen Bergen i vest har hatt heller begrensede kommunikasjonsmuligheter med omverdenen.

 

Bor i Oslo, og det er TNT som frakter.. Kanskje jeg har den på tirsdag da :)

Lenke til kommentar

Det er veldig enkelt:

 

Hold nede cmd tasten - skaler Finder vinduet til den størrelsen du vil. Neste gang du åpner finder vil vinduet være i den størrelsen du valgte :)

Det er dessverre ikke så enkelt. Dette gjelder kun det vinduet du endrer størrelsen på, ikke andre vinduer. Prøv selv. ;)

 

Riktig det men spørsmålet handlet om Finder.

Må gå da! Får fikkle videre :)

 

EDIT: I neste utgave av OSX kan man resize et vind i alle kanter.

Når jeg tenkte Finder, så tenkte jeg på alt av mapper jeg da (Det er jo det som er Finder). Men takk likevel. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...