Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om jeg ikke hadde holdt en iPhone 4 i hånden kunne jeg jo såklart sagt at den ikke var noe pen, og at den var firkantet.

Samme gjelder jo alt annet.

 

RTEmagicC_09_1116_Sotheby_2499_01.jpg.jpg

Jeg syns for eksempel at denne klokken fra Patek Philippe er veldig pen, uten at jeg har holdt den i hånden. Det skjer vel heller ikke med det første, mtp. at en tilsvarende klokke ble solgt over over $350.000 på auksjon hos Sotheby.

Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke hadde holdt en iPhone 4 i hånden kunne jeg jo såklart sagt at den ikke var noe pen, og at den var firkantet.

Samme gjelder jo alt annet.

 

RTEmagicC_09_1116_Sotheby_2499_01.jpg.jpg

Jeg syns for eksempel at denne klokken fra Patek Philippe er veldig pen, uten at jeg har holdt den i hånden. Det skjer vel heller ikke med det første, mtp. at en tilsvarende klokke ble solgt over over $350.000 på auksjon hos Sotheby.

Mens jeg ikke utstår klokker med gullfarger og "små klokkeskiver" inni. :)

Selv er jeg storfornøyd med min iPad, og vil heller ha en Kindle i tillegg enn å oppgradere.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Med osx lion har apple virkelig kjørt på resolution independence, skal ikke se bort ifra for at det kommer til ios også. Så en ipad med bedre oppløsning (nødvendigvis ikke dobling) kommer nok fortere enn du aner.

 

med resolution independence er ikke apple tvunget til doble oppløsninger etc

Resolution independence i Lion er gjennomført på samme vis som på iOS, altså en dobling av piksler på elementer i brukergrensesnittet.

Endret av Euklid
Lenke til kommentar

Et par spørsmål til dere som har Apple TV, da jeg får besøk fra USA snart og vurderer å be dem om å ta med en til meg.

 

1. Vil jeg kunne plugge en norsk strømkabel inn i den og bruke den vanlig, eller må jeg ha adapter?

2. Kan jeg streame musikk fra spotify på iPhone/iPad rett til den med airplay?

3. Bruker fjernkontrollen IR, så jeg kan bruke min Harmony fjernkontroll?

 

Det jeg egentlig vil er å kunne ha den koblet til receiveren og så streame musikk til den med iPhonen som kontroller uten å noengang skru på TVen.

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å endre default størrelse på Findervinduer i OSX? Irriterer meg at når jeg åpner nye mapper så er det alltid så små, så må alltid dra de ut så de blir større.

Jeg mener TotalFinder kan brukes til dette. Jeg har irritert meg over det samme i lang tid, og det finnes dessverre ingen annen (god) løsning enn tredjepartsprogrammer.

Lenke til kommentar

Jeg mener TotalFinder kan brukes til dette. Jeg har irritert meg over det samme i lang tid, og det finnes dessverre ingen annen (god) løsning enn tredjepartsprogrammer.

Oh, ok... Da tror jeg at jeg står over. TotalFinder gjorde at jeg måtte formatere Macen en gang, så har ikke så veldig lyst til å innstallere det programmet igjen.

Lenke til kommentar

Oh, ok... Da tror jeg at jeg står over. TotalFinder gjorde at jeg måtte formatere Macen en gang, så har ikke så veldig lyst til å innstallere det programmet igjen.

Det er nok lurt. Jeg prøvde det selv nå etter at du minte meg på det, og det endte med at Finder hang seg og jeg måtte restarte.

Lenke til kommentar

Et par spørsmål til dere som har Apple TV, da jeg får besøk fra USA snart og vurderer å be dem om å ta med en til meg.

 

1. Vil jeg kunne plugge en norsk strømkabel inn i den og bruke den vanlig, eller må jeg ha adapter?

2. Kan jeg streame musikk fra spotify på iPhone/iPad rett til den med airplay?

3. Bruker fjernkontrollen IR, så jeg kan bruke min Harmony fjernkontroll?

 

Det jeg egentlig vil er å kunne ha den koblet til receiveren og så streame musikk til den med iPhonen som kontroller uten å noengang skru på TVen.

Kjøpte sjølv Apple TV i USA. Kjempefornøygd!

 

1. Tviler på at det går mtp forskjellene på våres og amerikanske strømspenning standarer. Eg bruker sjølv adapter, og det går veldig bra.

2. Ja.

3. Ja, den er infrarød.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan endre ikonstørrelsen på samtlige ikoner i Finder samtidig? Vet at man kan sette en standard i visningsvalget, men det endrer ikke på noen, bare de nye som lages. Noen som har løsningen på dette? Begynner å bli lei av at noen mapper har 72x72 og noen 64x64 osv..

Lenke til kommentar

Et par spørsmål til dere som har Apple TV, da jeg får besøk fra USA snart og vurderer å be dem om å ta med en til meg.

 

1. Vil jeg kunne plugge en norsk strømkabel inn i den og bruke den vanlig, eller må jeg ha adapter?

2. Kan jeg streame musikk fra spotify på iPhone/iPad rett til den med airplay?

3. Bruker fjernkontrollen IR, så jeg kan bruke min Harmony fjernkontroll?

 

Det jeg egentlig vil er å kunne ha den koblet til receiveren og så streame musikk til den med iPhonen som kontroller uten å noengang skru på TVen.

Kjøpte sjølv Apple TV i USA. Kjempefornøygd!

 

1. Tviler på at det går mtp forskjellene på våres og amerikanske strømspenning standarer. Eg bruker sjølv adapter, og det går veldig bra.

2. Ja.

3. Ja, den er infrarød.

 

Bruker du bare adapterplugg eller en spenningsomformer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...