Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en garantisak.

Er det ikke slik at apple gir garanti på kun 90 dager? Mener jeg har hørt det..

7633951[/snapback]

De gir i utgangspunktet 1 år, også +90 dager etter hver reprasjon.

Er den kjøpt på Apple Store er det bare å nevne forbrukerkjøpsloven, så har du 5 år.

Lenke til kommentar
Det er en garantisak.

7633951[/snapback]

Er den kjøpt på Apple Store er det bare å nevne forbrukerkjøpsloven, så har du 5 år.

7634095[/snapback]

Hva med Mac Butikken i Stavanger? De har vel normal garanti der også, som alle andre butikker?

Lenke til kommentar
Det er en garantisak.

7633951[/snapback]

7634095[/snapback]

Hva med Mac Butikken i Stavanger? De har vel normal garanti der også, som alle andre butikker?

7634128[/snapback]

Regner med at det er ett år ja. Ring eller mail dem du.

Lenke til kommentar
Reklamasjonsretten er uansett på 5 år (i Norge), og det er den som er viktig.

7634403[/snapback]

To år dersom varen ikke er ment for å vare vesentlig lengre enn to år for å få det helt korrekt. Så med datamaskiner bør det ikke være noe serlig problem å klage selv om varen er eldre enn to år.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

7634403[/snapback]

To år dersom varen ikke er ment for å vare vesentlig lengre enn to år for å få det helt korrekt. Så med datamaskiner bør det ikke være noe serlig problem å klage selv om varen er eldre enn to år.

7634772[/snapback]

Derfor jeg sier fem år :roll:

Lenke til kommentar

7634403[/snapback]

7634772[/snapback]

Derfor jeg sier fem år :roll:

7645537[/snapback]

Ja, men det er ikke uansett 5 år.

Men nevermind. Saken er løst, alle er fornøyde og ingen gråter. Så hvorfor fortsette noe vi begge er enig om. ;)

Lenke til kommentar
Uansett fem år for datamaskiner, ikke vær så innmari vanskelig da :!:

7647255[/snapback]

Ikke vis man regner mobiltelefoner ol. småelektronikk som datamaskiner. Noe det strengt tatt er. :tease:

7649195[/snapback]

Drittunge :tease: Forresten så var det akkurat oppe en sak i høyesterett der det ble avgjort at mobiltelefoner også har en forventet levetid på 5 år :tease:

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Forresten så var det akkurat oppe en sak i høyesterett der det ble avgjort at mobiltelefoner også har en forventet levetid på 5 år :tease:

7649581[/snapback]

Feil.

Saken var oppe i tingretten, og den blir nok anket til lagmannsretten etter all sannsynlighet. Vi snakker altså to instanser lavere enn høyesterett. Sjekk fakta først! :tease:

Lenke til kommentar
Drittunge :tease: Forresten så var det akkurat oppe en sak i høyesterett der det ble avgjort at mobiltelefoner også har en forventet levetid på 5 år :tease:

7649581[/snapback]

Viste faktisk det. Derfor jeg skrev ol. småelektronikk. :tease:

Seriøst: Skal vi slutte nå. Tror de andre begynner å bli litt lei. :p

Lenke til kommentar

Ja, la oss gi oss der :!:

Forresten så var det akkurat oppe en sak i høyesterett der det ble avgjort at mobiltelefoner også har en forventet levetid på 5 år :tease:

7649581[/snapback]

Feil.

Saken var oppe i tingretten, og den blir nok anket til lagmannsretten etter all sannsynlighet. Vi snakker altså to instanser lavere enn høyesterett. Sjekk fakta først! :tease:

7651204[/snapback]

Var sånn det var ja... Fant kun ITavisen som kilde og derfor skrev jeg etter hukommelsen i steden (av åpenbare grunner...)

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Småunger. :(

Regelen er så relativt som at om produktet har en forventet levetid på 5 år er det 5 år.

Har den en forventet levetid på 2 år, ja så er det 2 år.

Hvem som setter disse reglene er jeg ikke sikker på, men det meste av elektronisk utstyr Apple leverer (også iPods) har 5 års garanti ifølge norsk forbrukerkjøpslov.

Runar: Vær obs på at batteriprosenten kan øke også. Så nedgangen fra 88-84% ville jeg ikke grini over. Det kan være motsatt igjen neste dag. Men tydeligvis noe galt med batteriet ditt. Oppdater oss på hvordan det går med klage. Blir nok (dessverre) aktuelt for flere av oss lykkelige MacBook-eiere.

Lenke til kommentar
Hvem som setter disse reglene er jeg ikke sikker på, men det meste av elektronisk utstyr Apple leverer (også iPods) har 5 års garanti ifølge norsk forbrukerkjøpslov.

7654382[/snapback]

Nei, det er 5 års reklamasjonsrett - dette er ikke det samme som garanti.

Men over til noe annet. Hvorfor kan vi ikke få en skikkelig Mac-portal i Norge? :(

Lenke til kommentar
Men over til noe annet. Hvorfor kan vi ikke få en skikkelig Mac-portal i Norge? :(

7655160[/snapback]

Fordi hver gang noen prøver, blir den overrent av fanboys. :(

7655228[/snapback]

Ikke bare det, men stemningen på Mac1.no er jo nokså dårlig. Jeg er innom en gang i blant, men holder meg ellers kun til RSS-feeden.

Forumet deres er dessverre også blitt ganske dårlig. Moderatorene der borte har en helt annen stil enn her på hw.no - dersom du oppretter et nytt emne om f.eks. MSN/Microsoft Messenger blir denne stengt og du får beskjed om å søke etter eldre diskusjoner. Men dersom du søker etter en tråd om MSN og spør der får du da beskjed om at du ikke skal svare i diskusjoner som er eldre enn 7 dager. Hvor er logikken? Se f.eks. her.

Dette er spesielt trist siden det ikke finnes veldig mange andre Mac-sider i Norge. Et rask på "moderert av" på Mac1.no gav jo over 18.400 treff... Dette sier jo litt. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...