Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Å kjøpe en SSD fra Apple er som å kasterere seg selv for så å sodomere seg selv med nevnte avskårede lem. De bruker Toshiba-SSDer som ikke er særlig gode sammenlignet med Intel og SandForce-baserte SSDer, i tillegg er de fra Apple abnormt dyre.

 

Derfor, kjøp tredjepart, sett inn selv og kjøp en kabinett til den koselige 500GB eller 750GB harddisken, så har du litt ekstra lagring on the go. :)

Se mitt andre innlegg et par hakk over her :--)

 

Edit: haha, evt. på forrige side.

Endret av Winston Wolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt valg, glimrende skjerm!

Selgeren visste sikkert ikke om det, men ja - denne skjermen trenger DisplayPort. HDMI støtter ikke høyere oppløsning enn 1920, det er EN av de mange grunnene til at HDMI ikke er en standard skjermkabel, men en TV-kabel.

Ja, jeg tror det var et flott valg. Allerede konstatert at den fungerer ypperlig til både PS3 og tv via dekoder, dog leit jeg ikke har fått ordentlig testet den til primærbruken, altså PC-monitor.

 

Hm, jeg ser enkelte nye HDMI-kabler skryter av oppløsning opptil ca. 4k*2k, vil slik kabel gi full oppløsning med min nåværende HDMI-adapter? Og hvorfor kan en W7-maskin gi full oppløsning via VGA, men ikke macen? Noen som har innspill?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er nede på Vika, men på Oslo City har de som regel bare bunnmodellene, antageligvis for at de ikke skal tape så mye når de må gi rabatt for å bli kvitt de _godt_ brukte utstillingsmodellene etter hvert.

 

Eplehuset tror jeg er flinkere på det, uten at jeg har sett noen hires skjermer der heller...

 

Ok. Har litt ekstra tid i morgen, så jeg stikker innom Humac (Vika og City) og Eplehuset. Har de inne de nye MBP-ene?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med service på MacBook Pro? Min sliter noe voldsomt med det trådløse som hopper ut og inn under Mac OSX og dette gjelder alt fra 10.6.5, 10.6.6 og 10.6.7 "BETA".

Har da en MacBook Pro 17" fra tidlig 2010 med Core i5 som nå er ca 1år gammel og som har 3år Apple Protection Plan registrert og aktiv så har garanti til 2013 samtidig som vi har vanlig norsk 5års reklamasjon, har også forsikring på 3år så hvis jeg ønsker så kan jeg alltids "miste" den i bakken og få ny på forsikring og betale 300kr egenandel / premie.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...