Winston Wolf Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Å kjøpe en SSD fra Apple er som å kasterere seg selv for så å sodomere seg selv med nevnte avskårede lem. De bruker Toshiba-SSDer som ikke er særlig gode sammenlignet med Intel og SandForce-baserte SSDer, i tillegg er de fra Apple abnormt dyre. Derfor, kjøp tredjepart, sett inn selv og kjøp en kabinett til den koselige 500GB eller 750GB harddisken, så har du litt ekstra lagring on the go. Se mitt andre innlegg et par hakk over her :--) Edit: haha, evt. på forrige side. Endret 27. februar 2011 av Winston Wolf Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Godt valg, glimrende skjerm! Selgeren visste sikkert ikke om det, men ja - denne skjermen trenger DisplayPort. HDMI støtter ikke høyere oppløsning enn 1920, det er EN av de mange grunnene til at HDMI ikke er en standard skjermkabel, men en TV-kabel. Ja, jeg tror det var et flott valg. Allerede konstatert at den fungerer ypperlig til både PS3 og tv via dekoder, dog leit jeg ikke har fått ordentlig testet den til primærbruken, altså PC-monitor. Hm, jeg ser enkelte nye HDMI-kabler skryter av oppløsning opptil ca. 4k*2k, vil slik kabel gi full oppløsning med min nåværende HDMI-adapter? Og hvorfor kan en W7-maskin gi full oppløsning via VGA, men ikke macen? Noen som har innspill? Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Macen min ble sendt i dag, det står forventet levering 8.mars. Tar det virkelig så lang tid? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 To be fair så er oppgraderingen til 900 for 128gb SSD ikke akkurat avskrekkende dyr. Fortsatt ikke verdt det om man ser på hva man får. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Hm, jeg ser enkelte nye HDMI-kabler skryter av oppløsning opptil ca. 4k*2k, vil slik kabel gi full oppløsning med min nåværende HDMI-adapter? Og hvorfor kan en W7-maskin gi full oppløsning via VGA, men ikke macen? Noen som har innspill? Åj se der ja... HDMI 1.4... Lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Fear the Scare Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Er det noen her som har opplevd at AirPort plutselig fikk Tidsavbrudd, selv om nett er tilgjenelig? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ja, har hatt litt forskjellige problemer med airporten i en god stund nå egentlig. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Jeg vet ikke hvordan det er nede på Vika, men på Oslo City har de som regel bare bunnmodellene, antageligvis for at de ikke skal tape så mye når de må gi rabatt for å bli kvitt de _godt_ brukte utstillingsmodellene etter hvert. Eplehuset tror jeg er flinkere på det, uten at jeg har sett noen hires skjermer der heller... Ok. Har litt ekstra tid i morgen, så jeg stikker innom Humac (Vika og City) og Eplehuset. Har de inne de nye MBP-ene? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Å nei, det tar nok et par uker før de får så mange til overs at de kan sette ut en utstillingsmodell. Men skjermoppløsningene har vel ikke forandret seg, bare blitt tilgjengelig på flere maskiner, så du får jo sett samme skjerm på en eldre maskin. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Forventer ikke å se en av de nye på utstilling, jeg lurte bare på om de har de nye modellene inne i det hele tatt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Ah, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Utstillingsmodellene kommer vanligvis før de får maskiner til salgs Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 (endret) Noen som har erfaring med service på MacBook Pro? Min sliter noe voldsomt med det trådløse som hopper ut og inn under Mac OSX og dette gjelder alt fra 10.6.5, 10.6.6 og 10.6.7 "BETA". Har da en MacBook Pro 17" fra tidlig 2010 med Core i5 som nå er ca 1år gammel og som har 3år Apple Protection Plan registrert og aktiv så har garanti til 2013 samtidig som vi har vanlig norsk 5års reklamasjon, har også forsikring på 3år så hvis jeg ønsker så kan jeg alltids "miste" den i bakken og få ny på forsikring og betale 300kr egenandel / premie. Endret 28. februar 2011 av RamGuy Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Tar imot endel Windows PC-er daglig til reparasjon og vet at normal prosedyre i slike tilfeller vil være bytte hovedkort, trådløs nettverkskort + re-installasjon som normalt vil ta 2.5-4uker. Så mye for noe som kan være driverfeil? Og om så maskinvarefeil, så mye? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Vanligvis bytter de hovedkort på noen dager. De som har service på Apple-maskiner i Norge har et stort lager. InfoCare, er det de? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Humac driver i hvertfall med mesteparten av reparasjoner i Norge. De har ikke et stort lager, men de har en god avtale på overnight shipping av deler, slik at det skal gå fort å få byttet deler Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Var innom samtlige eple-butikker i Oslo sentrum i dag, ingen hadde MBP med AntiGlare blant utstillingsmodellene. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Hmm, ringte til Apple Support og de krever 164,40 kr for ny installasjons DVD etter at DVD-spilleren min bokstavelig talt spiste opp den jeg hadde.. Den lagde merkelige lyder og det kom en ripe ovalt over hele skiva og det koster meg 164 kr fordi det er umulig å laste ned image noe sted? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Finnes masse images på nett. Du bruker ikke noe seriekode uansett, så spiller ikke så mye rolle. Du eier jo OSet, så ser ikke noe problem å laste det ned. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 28. februar 2011 Del Skrevet 28. februar 2011 Problemet er at min i5 MacBook Pro krever et nyere image enn det jeg finner på nett, de vil rett og slett ikke boote på min maskinvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå