genser Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Kjøpte meg nettopp en Dell U2711. Valgte denne etter mye sammenligning med Apple Cinema 27", på grunn av muligheter for tilkobling til HDMI-enheter og en drøss andre tilkoblinger, samt mer muligheter til innstilling av posisjon. Til felles har de 27" og 1560x1440-oppløsning. Jævlig skuffende at selgeren ikke nevnte at jeg trenger Dual-link DVI-adapter eller Mini-DP til DP kabel for å få mer enn den rare 2048x1152-oppløsningen jeg får via VGA. Er det ingen måte jeg kan få høyere oppløsning enn 1920x1080 via HDMI fra MacBook Pro/Air? Endret 25. februar 2011 av genser Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Godt valg, glimrende skjerm! Selgeren visste sikkert ikke om det, men ja - denne skjermen trenger DisplayPort. HDMI støtter ikke høyere oppløsning enn 1920, det er EN av de mange grunnene til at HDMI ikke er en standard skjermkabel, men en TV-kabel. Lenke til kommentar
phax Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hvor mye kan man få for en 27" iMac Core 2 Duo 3.06GHz, HD4670, 1TB, 8GB 1333MHz i disse dager? Billigste jeg fant på finn var 9500,- med 4GB minne. Er rundt 9000,- realistisk? Endret 26. februar 2011 av phax Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Tja, det vil jeg tro... Høres absolutt OK ut. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Tror jeg drøyer med ny MBP - den jeg har nå er trossalt bare to år gammel. Men tipper jeg må handle meg en SSD asap - finnes det butikker i Oslo som har greier disker på lager? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Tror jeg drøyer med ny MBP - den jeg har nå er trossalt bare to år gammel. Men tipper jeg må handle meg en SSD asap - finnes det butikker i Oslo som har greier disker på lager? Digital Impuls og Datakjeden er nok de som har høyest sannsynlighet for å ha noen SSDer inne. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Får stikke innom på en av de plassene på tirsdag da. Er Intel SSDs som gjelder, eller har det kommet noe nytt og bedre nå? Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg har ikke akkurat satt meg særlig inn i dette med SSD. Hva mener dere med å kjøpe en stock hdd fra Apple sine sider, også oppgradere med en SSD? Ha den eksternt? Sette den inn selv? Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Er ganske greit å gjøre selv. Står vel til og med instruksjoner på apple.com for hvordan man gjør det. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Hva mener dere om denne MacBookPro 2011: Configuration * 2.3GHz Quad-core Intel Core i7 * 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB * 750GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm * SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) * MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display hvor jeg i tillegg til dette, hiver inn Intel sin X25-M SSD på 120GB. Link. Til sammen blir dette rundt 20 000 kroner. Endret 26. februar 2011 av Winston Wolf Lenke til kommentar
Munty Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Hva mener dere om denne MacBookPro 2011: Configuration * 2.3GHz Quad-core Intel Core i7 * 4GB 1333MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB * 750GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm * SuperDrive 8x (DVD±R DL/DVD±RW/CD-RW) * MacBook Pro 15-inch Hi-Res Glossy Widescreen Display hvor jeg i tillegg til dette, hiver inn Intel sin X25-M SSD på 120GB. Link. Til sammen blir dette rundt 20 000 kroner. Kommer nok til å fungere heftig den. Jeg har akkurat bestilt det samme, bare 8GB ram og 17". Noen som aner leveringstid på spesialkonfigurerte? Lenke til kommentar
REALRAW Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Har fått en død pixe (svart) på min Macbook Pro nå. Er det mulig å få den vekk? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg har akkurat bestilt det samme, bare 8GB ram og 17". Noen som aner leveringstid på spesialkonfigurerte? De gir deg da et estimat? Det dreier seg uansett om vesentlig mange dager. Apropos spesial-konfigurering: Er det vanligvis utstillings-MacBooker med Hi Res-skjerm og antiglare på Humac? Dersom jeg oppgraderer er jeg usikker på om jeg vil gå for glossy, som jeg ikke har hatt noen problemer med per dags dato, eller bytte til antiglare. Vil gjerne se hvordan skjermene er i virkeligheten. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Jeg vet ikke hvordan det er nede på Vika, men på Oslo City har de som regel bare bunnmodellene, antageligvis for at de ikke skal tape så mye når de må gi rabatt for å bli kvitt de _godt_ brukte utstillingsmodellene etter hvert. Eplehuset tror jeg er flinkere på det, uten at jeg har sett noen hires skjermer der heller... Lenke til kommentar
Raste Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Har mistet to skruer visst under unibody delen på MacBooken min (kjøpt feb 10). Noen som vet hvor jeg kan kjøpe nye? Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Om du bestiller fra den norske apple-nettsida, kan du fortsatt få service hos hvilken som helst epleforhandler? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 Om du bestiller fra den norske apple-nettsida, kan du fortsatt få service hos hvilken som helst epleforhandler? jeg har fått service på min macbook hos eplehuset. den var kjøpt fra apple store Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 26. februar 2011 Del Skrevet 26. februar 2011 (endret) Uggh. Fant ut at 3G-nettet er ca. åtte ganger så raskt som ADSL-linja vi har her (bor laaaaangt fra sentralen) - men nå driver jeg å får kernel panics når jeg bruker iPhone som modem: Kernel Extensions in backtrace (with dependencies): com.apple.driver.AppleUSBEthernetHost(2.0.1)@0xffffff7f817e2000->0xffffff7f817e6fff Satser på at en reparer diskrettigheter hjelper. Begynner å bli ei stund sia jeg gjorde det. Edit: Fikk nastylang log fra reparer diskrettigheter iallefall. Kjørte også verifiser disk: Verifiserer volumet «Macintosh HD» Utfører liveverifisering. Kontrollerer volum med HFS Plus (journalført). Kontrollerer extents overflow-fil. Kontrollerer katalogfil. Kontrollerer flerkoblede filer. Kontrollerer kataloghierarki. Kontrollerer extended attributes-fil. Kontrollerer volumbitmap. Kontrollerer voluminformasjon. Ugyldig volumfilantall (Det skal være 666726 i stedet for 666727) Ugyldig volumkatalogantall (Det skal være 149459 i stedet for 149458) Fant at volumet Macintosh HD er ødelagt og må repareres. Feil: Denne disken må repareres. Start maskinen fra en annen disk (for eksempel Mac OS X-installeringsplaten), og bruk deretter Diskverktøy for å reparere denne disken. Flaks at jeg tenkte å handle SSD på tirsdag iallefall. Endret 26. februar 2011 av Ole_Gunnar Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 Får stikke innom på en av de plassene på tirsdag da. Er Intel SSDs som gjelder, eller har det kommet noe nytt og bedre nå? SandForce-baserte SSDer (Corsair Force, OCZ Vertex 2 etc) er kongene av ytelse nå, dersom du skal kjøpe nå. Merk at Vertex 3 (noe rundt 500MB/s skriveytelse) og Intels Gen3 (skal visstnok være rask som et uvær den og) vil komme iløpet av året. Jeg har ikke akkurat satt meg særlig inn i dette med SSD. Hva mener dere med å kjøpe en stock hdd fra Apple sine sider, også oppgradere med en SSD? Ha den eksternt? Sette den inn selv? Å kjøpe en SSD fra Apple er som å kasterere seg selv for så å sodomere seg selv med nevnte avskårede lem. De bruker Toshiba-SSDer som ikke er særlig gode sammenlignet med Intel og SandForce-baserte SSDer, i tillegg er de fra Apple abnormt dyre. Derfor, kjøp tredjepart, sett inn selv og kjøp en kabinett til den koselige 500GB eller 750GB harddisken, så har du litt ekstra lagring on the go. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 27. februar 2011 Del Skrevet 27. februar 2011 To be fair så er oppgraderingen til 900 for 128gb SSD ikke akkurat avskrekkende dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå