Atald Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Tror jeg mest sannsynlig bestiller mbp 15'' i kveld, det blir altså min første mac. Det er jeg funderer på om jeg skal ta 128gb ssd eller 500gb 7200rmp hdd. tips? SSD er latterlig stor oppgradering. Om du kjøper separat eller inkludert er det samme, men det er absolutt anbefalt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Tror jeg mest sannsynlig bestiller mbp 15'' i kveld, det blir altså min første mac. Det er jeg funderer på om jeg skal ta 128gb ssd eller 500gb 7200rmp hdd. tips? Kjør stock harddisk og kjøp en tredjeparts SSD som er bedre. 1 Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg lurer nesten litt på om jeg skal bruke min 1TB i den nye MBP'en, og kjøpe en OptiBay, så kan jeg ha en rask, relativt rimelig SSD for systemet, og 1TB disken for lagring. Lenke til kommentar
TOO TRILL Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Jeg gikk for SSD, kjøper heller en 7200rmp til 500 kr + optibay om det blir for lite plass på SSD. Gleder meg syyykt til macen kommer Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 24. februar 2011 Del Skrevet 24. februar 2011 Kan du kjøre 2x disker i RAID0 via OptiBay? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Bør i teorien ikke være noe i veien med det, men jeg har aldri prøvd. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) På Apple sine nettsider står det bare i7 og hvilken klokkehastighet det er. Hvilket modellnummer er egentlig den beste prosessoren du får på 17"? Og på sidene deres selger de Airline Power Adapter. Det ser ut som den har likt uttak som i biler. Funker den i en bil også? Endret 25. februar 2011 av Munty Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Det finner du her tenker jeg: http://en.wikipedia.org/wiki/Sandy_Bridge Airline power adapter vet jeg ingenting om... Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Airline-adapteret mener jeg er mindre enn vanlig 12v. Airline-størrelsen er like stor som "gammeldags" 12v i bil (før 1990-tallet.) Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Da har jeg bestilt high end 15" Tok like så greit high res screen og 2,3 GHz cpuen. Så da ble det i7 quad core 2,3 GHz, 8gb ram, high res glossy skjerm og amd 6750. Blir å kjøpe vertex 3 ssd når de kommer. Evt de nye Intel ssdene Her er forresten cpuene brukt i 15 og 17 tommeren. Angrer ikke på at jeg tok 2820qm på 15" Core i7 2820QM 2.3 GHz 3.4/3.3/3.1 GHz denne har også 8mb cache Core i7 2720QM 2.2 GHz 3.3/3.2/3.0 GHz har 6mb cache Endret 25. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Ser ut som 2.3en er verdt det ja. Ekstra cache er gull. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"? Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Grunn til å nervøs folkens? Ifixit har en teardown på nye mbp, og de bruker visst alt for mye thermal paste. Har allerede lest om to maskiner som idler over 65 grader. Og når 100 grader fort. Her er er utdrag Holy thermal paste! Time will tell if the gobs of thermal paste applied to the CPU and GPU will cause overheating issues down the road. Får litt mer pes: One thing that has us a little concerned about the new models is their quality control. A stripped screw near the subwoofer enclosure and an unlocked ZIF socket for the IR sensor should not be things found inside a completely unmolested computer with an $1800 base price. Endret 25. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"? Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte. Vel, sølvkanten rundt på anti-glare-skjermen er skikkelig stygg spør du meg. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Grunn til å nervøs folkens? Ifixit har en teardown på nye mbp, og de bruker visst alt for mye thermal paste. Har allerede lest om to maskiner som idler over 65 grader. Og når 100 grader fort. Her er er utdrag Holy thermal paste! Time will tell if the gobs of thermal paste applied to the CPU and GPU will cause overheating issues down the road. http://www.ifixit.co...Teardown/4990/1 Får litt mer pes: One thing that has us a little concerned about the new models is their quality control. A stripped screw near the subwoofer enclosure and an unlocked ZIF socket for the IR sensor should not be things found inside a completely unmolested computer with an $1800 base price. Not good Og dette er ikke rev A heller, mer rev C... God damned foxconn! Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"? Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte. Vel, sølvkanten rundt på anti-glare-skjermen er skikkelig stygg spør du meg. Er mer det som vises på skjermen som bryr meg i første omgang, og det å se film på min MacBook Pro 17" Core i5 modell med noe under 13 i lysstyrke (som blir alt for sterkt når jeg sitter inne) er en heller skuffende opplevelse når alle sorte detaljert blander seg sammen til en eneste stor suppe. Tar heller en styggere sølvramme rundt om jeg faktisk kan få se detaljer under mørke deler på filmer. Ser at Apple har gått bort ifra Broadcom kortet som er i 2010 modellene over på Broadcom sine nye 3x3 stream kort! Kanskje jeg kan håpe på stabilt trådløst med disse maskinene. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Huhei. Da har jeg bestilt 17" med det grommeste av deler man kan få til et eple. Vel, ikke SSD da, fordi jeg har en 1TB-disk jeg skal sette i den, så jeg kjøpte den med 128GB SSD som jeg setter i min stasjonære. Good times. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Så jeg kjøpte den med 128GB SSD som jeg setter i min stasjonære. Good times. Er du gal, mann? Apple sine SSDer er produsert av Toshiba. Intel x25 og OCZ vertex SSDene er både billigere og bedre. Det kommer dessuten nye revisjoner av x25 og vertex (kanskje allerede) i neste uke. Da ville jeg heller kjøpt inn en ny ssd fra intel.. 1 Lenke til kommentar
petrus764 Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 Sølvrammen er faktisk mye bedre, var litt skeptisk selv da jeg kjøpte Air. Men den ser fin ut når du blir vant til det, og INGEN fingermerker. Kunne jo ikke åpne lokket på den gamle MBPen før den så jævlig ut. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 25. februar 2011 Del Skrevet 25. februar 2011 (endret) Nå har jeg ikke hatt sølvramme siden de glade PowerBook-dager, kan ikke si det var noe stort problem. (Men, hvem tafser egentlig på kanten av skjermen? Velkjent opplegg på iPad, på laptopene pleier jeg å holde meg til nedre halvdel.) Endret 25. februar 2011 av Euklid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå