Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På Apple sine nettsider står det bare i7 og hvilken klokkehastighet det er.

 

Hvilket modellnummer er egentlig den beste prosessoren du får på 17"?

 

Og på sidene deres selger de Airline Power Adapter. Det ser ut som den har likt uttak som i biler. Funker den i en bil også?

Endret av Munty
Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt high end 15"

 

Tok like så greit high res screen og 2,3 GHz cpuen.

 

Så da ble det i7 quad core 2,3 GHz, 8gb ram, high res glossy skjerm og amd 6750.

 

Blir å kjøpe vertex 3 ssd når de kommer. Evt de nye Intel ssdene

 

Her er forresten cpuene brukt i 15 og 17 tommeren. Angrer ikke på at jeg tok 2820qm på 15"

 

Core i7 2820QM 2.3 GHz 3.4/3.3/3.1 GHz denne har også 8mb cache

 

Core i7 2720QM 2.2 GHz 3.3/3.2/3.0 GHz har 6mb cache

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"?

Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte.

Lenke til kommentar

Grunn til å nervøs folkens?

 

Ifixit har en teardown på nye mbp, og de bruker visst alt for mye thermal paste. Har allerede lest om to maskiner som idler over 65 grader. Og når 100 grader fort. Her er er utdrag

 

 

Holy thermal paste! Time will tell if the gobs of thermal paste applied to the CPU and GPU will cause overheating issues down the road.

 

 

Får litt mer pes:

One thing that has us a little concerned about the new models is their quality control.

A stripped screw near the subwoofer enclosure and an unlocked ZIF socket for the IR sensor should not be things found inside a completely unmolested computer with an $1800 base price.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"?

Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte.

 

Vel, sølvkanten rundt på anti-glare-skjermen er skikkelig stygg spør du meg.

Lenke til kommentar

Grunn til å nervøs folkens?

 

Ifixit har en teardown på nye mbp, og de bruker visst alt for mye thermal paste. Har allerede lest om to maskiner som idler over 65 grader. Og når 100 grader fort. Her er er utdrag

 

 

Holy thermal paste! Time will tell if the gobs of thermal paste applied to the CPU and GPU will cause overheating issues down the road.

 

http://www.ifixit.co...Teardown/4990/1

 

Får litt mer pes:

One thing that has us a little concerned about the new models is their quality control.

A stripped screw near the subwoofer enclosure and an unlocked ZIF socket for the IR sensor should not be things found inside a completely unmolested computer with an $1800 base price.

 

Not good :(

Og dette er ikke rev A heller, mer rev C...

 

God damned foxconn!

Lenke til kommentar

Hvordan er Anti-Glare skjermen kontra Glossy skjermen når det kommer til "black crush"?

Det er to ting jeg misliker sterkt med min MacBook Pro 17" Core i5.. Det første er ustabilt trådløst som hopper ut og inn og det andre er at når jeg ser filmer og nett-TV så er det nærmest umulig å skille på de mørkeste og nest punktene i det sorte.

 

Vel, sølvkanten rundt på anti-glare-skjermen er skikkelig stygg spør du meg.

 

Er mer det som vises på skjermen som bryr meg i første omgang, og det å se film på min MacBook Pro 17" Core i5 modell med noe under 13 i lysstyrke (som blir alt for sterkt når jeg sitter inne) er en heller skuffende opplevelse når alle sorte detaljert blander seg sammen til en eneste stor suppe.

 

Tar heller en styggere sølvramme rundt om jeg faktisk kan få se detaljer under mørke deler på filmer.

Ser at Apple har gått bort ifra Broadcom kortet som er i 2010 modellene over på Broadcom sine nye 3x3 stream kort! Kanskje jeg kan håpe på stabilt trådløst med disse maskinene.

Lenke til kommentar

Så jeg kjøpte den med 128GB SSD som jeg setter i min stasjonære. Good times.

Er du gal, mann? Apple sine SSDer er produsert av Toshiba. Intel x25 og OCZ vertex SSDene er både billigere og bedre. Det kommer dessuten nye revisjoner av x25 og vertex (kanskje allerede) i neste uke.

 

Da ville jeg heller kjøpt inn en ny ssd fra intel..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...