Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk, Henrik. Kom på et lite, men betydelig moment: under lanseringen av siste generasjon Air ble det gjort klart at batteritestene er gjort med en ny metode/et nytt program (Better Battery Test eller noe slikt), formodentlig er denne testprosedyren gjeldende også nå, og tallene ikke sammenlignbare.

Lenke til kommentar

Hmm. Om jeg bestemmer meg for å selge ett av kameraene, tror jeg nok det blir en ny 15". Merker at jeg gremmes over hvor treg den jeg har nå er på enkelte ting (som batch-operasjoner i Aperture, eller rendring av video fra Final Cut).

 

Bare synd MBPen jeg har nå er veldig slitt, og bare fungerer skikkelig med det grafikkortet som drar mest strøm, touchpadden er sprekk i og skjermen er virkelig løs. Får neppe særlig god pris for den mao. :p

 

Edit: Noen som husker hva det kosta å oppgradere til hi-res antiglare-skjerm før? Den norske nettbutikken er ikke oppe enda. :|

Endret av Ole_Gunnar
Lenke til kommentar

Fristet til å selge min 13" MBP også, som jeg har oppgradert til 500GB harddisk og 8GB RAM. Er fra august 2009, så mid-2009-modellen med 9400M, men vet ikke helt hva jeg kan forvente å få prismessig?

Hvis jeg får 9000 for den hadde jeg vært i skyene, men nå som de nye maskinene er ute er vel kanskje ikke det helt oppnåelig? Mer realistisk er vel 7000, men tja.. Noen som har noen gode formeninger?

 

Frister å selge den for å få en ny 13" MBP til 400 kroner ekstra (hvis jeg får 9 for den), så har egentlig litt lyst til å prøve meg, men tror kanskje jeg er i overkant optimistisk.

Lenke til kommentar

Du får ikke 9000 for den. En av grunnene til at mbp solgte bra at det allltid var core 2 duo. Du kan ikke forvente å få det samme rett etter en lansering....,

 

8gb ram teller jo nada på en maskin med dårlig cpu. Du får ikke utnyttet rammen. Du er heldig hvis du får 8

 

Forstår ikke hvorfor folk syntes 13 er interessant. Du får lav oppløsning, gpu sammenlignet med 9400m. Folk forstår ikke hvor dårlig Intel igp er, og det er trist. Den scaler så dårlig.

 

En core 2 duo med 320m fikk 50% mer fps i Black ops sammenlignet med e.n quad core sandybridge med Intel 3000hd. Og det var med en quad core.

 

Og du vil ikke merke forskjell mellom en core 2 duo og sb, hvis du bare surfer, skyper, gjør skoleaebeid og andre ting. Da er det hdd som er flaskehals

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...