henrikrox Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Hvis man skal tro dette bilde så ja Ting å legge merke til (hvis dette er ekte) i5 i 13" (ikke værst) 1280x800 (helt latterlig, vært samme res nå lenge, på tide å få 1440x900 standard) intel integrert grafikk på 13" (foranna latterlig/dårlig) fortsatt superdrive isight hd camera Thunderbolt i/o (lightpeak) Bra med i5 i 13" hvis dette bildet stemmer. Dårlig res, grafikk etc. Forstår heller ikke helt poenget med v1 av lightpeak, da det er ganske dårlig sammenlignet med hdmi 1.4a og dp 1.2. Lightpeak v1 støtter bare 10gbps, så vidt jeg husker. Ser forresten ut som den hvite macbooken er på vei ut, noe jeg forstår godt. For de som lurer. Dette er low end mbp. Altså 10 000 kr modellen. Evt tar denne over for den hvite macbook for 8500 eller noe sånn. Ser nå ut som bildene er ekte. Har blitt bekreftet fra flere hold Flere bilder: Endret 23. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Noe dårligere enn i5 i 13" hadde jo vært komisk med tanke på at man nå til dags får dette i en haug av 13" pcer til 6-7000,- Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Så de har valgt mini-displayport som kontakt-typen for lightpeak? Betyr det at vi kan få MDP-USB adaptere...? Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ser ut som jeg kan beholde 15" i7 med god samvittighet. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ingen HDMI i denne omgang heller nei Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvorfor skulle de bytte til HDMI? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hvorfor ikke ha mulighet for HDMI i tillegg? Jeg bare spør. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Spare plass? Det funker greit med MDP --> HDMI adapter. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Joda, det går greit det. Men med en så utbredt standard som HDMI, burde apple har vert tidlig ute med å tilby denne.Bare for enkeltheten sin skyld. Oh well, de slipper ihvertfall å betale royalties for HDMI standarden da Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Har du sett hvor mye plass en HDMI kontakt tar? En mini displayport tar 1/5 av plassen en HDMI kontakt gjør, i tillegg til at HDMI har no helt hinnsides med lisenser som må betales. Funker fett med en mini displayport til HDMI adapter. Endret 23. februar 2011 av Yaricks Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 rart at andre produsenter får det til. Både plass og prismessig. Mini displayport er absolutt en bra kontakt det men det er jo ingen tvil om at det er HDMI som er standarden nå til dags. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Jepp, på TVer. På bærbare er det DisplayPort som er standarden. Og da mener jeg ikke standard som i "jeg ser det overalt", jeg mener det som i VESA-standarden! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Hmm. Håper 13" kommer med mulighet for litt bedre oppløsning. Da er det mulig jeg bytter ut min fra okt. '08. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Jeg syntes det uansett er utrolig latterlig av apple og holde på å være vanskelig. Ingen usb 3.0, ikke noe hdmi, og 2 usb porter, rett ved siden av hverandre. Fordi produktene med litt større usb plugger går det ikke ann å sette de ved siden av hverandre. Blir bare så skuffet hver gang det kommer en ny mbp lansering. Hvem faen bryr seg om rev 1 av lightpeak uansett. Det er for dårlig som det er nå, kan jo ikke drive en shit omtrent. Jeg mener, en eepc til 2000 kr ca, har 3 usb porter, vga, hdmi osv osv, har nesten bedre oppløsning og. Syntes det er bra med i5 i 13", det hadde jeg faktisk ikke forventet, men jeg hadde forventet bedre oppløsning, siden macbook air fikk det, og dette skal jo være "pro". Tror det er fjerde år på rad macbook bruker 1280x800. Men jeg må bare forstå at macbooks er ikke prioritert av apple lenger, lever i fortida. Ser jo det når det er media event 2 mars, blir bare snakk om ipad da Endret 23. februar 2011 av henrikrox 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Mm... Kanskje du burde vurdere å bygge din egen laptop...? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Ser ikke hvorfor alle har så store behov for USB-porter. To stykker holder i lange baner for min del ihvertfall. Touchpaden er stor og god nok til at jeg ikke har noe behov for å bruke en mus til vanlig surfing og tekstbehandling. Dersom jeg trenger en mus kobler jeg bare til i den ene USB-porten, og da har jeg fortsatt en ledig. HDMI har jeg ikke noe behov for - foretrekker heller å ha Mini-DisplayPort som kan gi meg HDMI, DVI og VGA, samt MDP-DP. Trenger adapter, jada, men heller det enn flere stygge, blå og hvite porter på sidene. USB 3.0 er ikke noe poeng enda - det er ikke utbredt nok, og FW800 holder i lange baner for de aller fleste. Jeg har aldri hatt problemer med hastigheten på FW800, og hvis man trenger enorme hastigheter er vel ikke en ekstern harddisk veien å gå uansett. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 (endret) Handler om valg. Selvom du ikke trenger en ting, betyr det ikke nødvendigvis at ikke andre gjør det, men samtidig ha osx. Samtidig si at en ting gir deg mange muligheter (Dp), når hdmi gjør akkurat det samme, er jo litt rart. Å si at usb 3.0 er utbredt nok bare fordi du trenger det, er jo fantastisk idiotisk. Ikke tenk så snevert. Er heller ikke vits å bli gira på teknologi som er ubrukelig, men folk aner jo ikke hva lightpeak er, og hvor dårlig den er i rev 1. De ser vel bare thunderbolt, og tenker det er bra Endret 23. februar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Nå må du lære deg å lese ordentlig. USB 3.0 er ikke ordentlig utbredt enda. Jada, det kommer et par maskiner her og der som har det, og et par hovedkort som har hatt det en stund, men de aller fleste maskiner kommer med USB 2. FW800 er kjemperask og klarer å holde stabile overføringshastigheter og er med store filer like raskt som USB 3.0, ref Engadget. Når man i tillegg har den flotte muligheten at man kan daisy-chaine (koble én FW800-harddisk til maskinen, og hvis harddisken har 2 porter kan du koble en annen i den osv) ser jeg ikke helt behovet for USB 3.0. Og hvor skulle man fått plassen fra? Apple har i alle år hatt FW-porter men konkurrentene ikke har hatt det, og hvis de plutselig hadde bestemt seg for å fjerne denne og erstatte med en USB 3.0-port hadde det blitt utrolig upopulært. Å fjerne en USB 2.0-port er helt uaktuelt, så alternativet da er å sløse mer plass på en port som sjeldent kommer til å bli brukt fordi det finnes bedre alternativer. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Daisychain av FW er genialt. Kommer nok ikke til å erstatte mine eksterndisker med USB3-disker - eller noen annen teknologi som ikke støtter daisychain. Noen som har fått med seg noen rykter om de litt større MBPene? 15" er nesten minimum som eneste PC imo. Lenke til kommentar
phax Skrevet 23. februar 2011 Del Skrevet 23. februar 2011 Så nå først mbp dimensjonene, 2,41 cm tykk og 2,04kg tunge var jo særdeles skuffende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå