Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg DAC, så får ikke brukt volumknappene på tastaturet lenger. Skulle gjerne endret på disse, slik at de kan stille lyden i iTunes. Noen tips?

 

Er vel det som er poenget. Jeg har samme tingen, men det gjør at du får ett konstant signal ut, og du må bruke forsterkern til å endre lyden. Kan godt hende jeg tar feil dog.

Lenke til kommentar

Quicksilver

Jeg er såpass inne i Quicksilver-vanene at jeg ikke har byttet foreløbig, men om jeg skulle begynt med et slikt program i dag er jeg ikke i mye tvil om at jeg ville gått for LaunchBar eller Alfred. (LaunchBar koster penger, Alfred er gratis.) Quicksilver har vært en trofast tjener i mange år, men ting har gått fremover.

Lenke til kommentar

Prøvde QuickSilver for et par år siden, men ble aldri fast bruker. Jeg bruker Spotlight til både å starte programmer og åpne dokumenter. Sikkert mye artig man kan bruke QuickSilver o.l. til, men jeg har ikke funnet noen bruksområder for det. Kan noen av forkjemerne for slikt forklare meg hva det er de bruker disse programmene til? Frykter det er noe jeg har gått glipp av.

Lenke til kommentar

Prøvde QuickSilver for et par år siden, men ble aldri fast bruker. Jeg bruker Spotlight til både å starte programmer og åpne dokumenter. Sikkert mye artig man kan bruke QuickSilver o.l. til, men jeg har ikke funnet noen bruksområder for det. Kan noen av forkjemerne for slikt forklare meg hva det er de bruker disse programmene til? Frykter det er noe jeg har gått glipp av.

Som jeg sa kan du blant annet navigere på harddisken og administrere filer. Jeg kan bruke LaunchBar til å navigere meg frem til Downloads-mappen, velge en fil og flytte denne til en mer passende mappe. Eller, jeg kan markere en fil på skrivebordet, trykke CMD + ESC (sender filen til LaunchBar) og velge hvilket program jeg vil åpne den i.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke har misforstått så kan Alfred kun brukes til å åpne programmer (og enkle søk og slikt), mens med LaunchBar kan du gjøre mye av det du gjorde med QS, som å flytte filer og navigere på harddisken.

LaunchBar er definitivt tingen for de som ønsker et program til erstatning for tung Quicksilver-bruk. Alfred er en lettvekter som gjør noen kjerneoppgaver godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...