Ustedalen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Har aldri opplevd noe slikt. Noen her som har MBP 15" med Hi-Res skjerm? Hvordan er tekst og menyer? I do! Nydelig skjerm! Har ingen problemer mer tekst eller menyer. Lenke til kommentar
genser Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Har aldri opplevd noe slikt. Noen her som har MBP 15" med Hi-Res skjerm? Hvordan er tekst og menyer? I do. Jeg er virkelig fornøyd med å ha ekstra høy oppløsning. Noen ganger blir ting litt smått på nettet, men man zoomer jo inn meget lett med multitouch på touchpaden. Jeg valgte glossy, da jeg bruker maskinen innendørs, og fargene er fantastiske. --- Hva er enkleste måte å flytte iPhoto-bibliotek fra en mac til en annen? Forige gang så "dro" jeg selve iPhoto-gallerifilen fra maskin A over i iPhoto i maskin B, og da endte jeg opp med masse duplikatbilder, da alle bildene iPhoto fant ansikter i ble lagret som en ekstra thumb. Forresten, samme spørsmål gjelder iTunes. Er ikke så veldig interessert i å sette meg inn i og bruke TimeMachine i øyeblikket, da det kun er disse to bibliotekene som skal overføres. Takk for hjelp Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Håper med 10.7 lion at osx endelig får resolution independence, da ting kan fort bli litt smått dessverre 2 Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Hva er enkleste måte å flytte iPhoto-bibliotek fra en mac til en annen? Forige gang så "dro" jeg selve iPhoto-gallerifilen fra maskin A over i iPhoto i maskin B, og da endte jeg opp med masse duplikatbilder, da alle bildene iPhoto fant ansikter i ble lagret som en ekstra thumb. Forresten, samme spørsmål gjelder iTunes. Det bør egentlig fungere så enkelt som du har gjort det i forrige runde, om du bare holder inne «Alt»-knappen under oppstart av iTunes/iPhoto og velger rett bibliotek. Da skal metadata følge med – inkludert thumbnails. Har du erfaring som tilsier det motsatte? Håper med 10.7 lion at osx endelig får resolution independence, da ting kan fort bli litt smått dessverre God tanke, men jeg tviler sterkt – det måtte eventuelt bli aktuelt om oppløsningen på skjermene er i ferd med å øke eksplosivt. For noen år tilbake var «Get ready for resolution independence» og lignende, men praktisk gjennomføring ble for vanskelig. Det er ikke uten grunn oppløsningen på iPhone ikke ble økt før den kunne dobles. Oppløsningsuavhengighet krever enten enorme mengder arbeid for utviklere eller anti-aliasing (les: blur), kanskje er det mer overkommelig med et par forskjellige skaleringsfaktorer? Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Inge som har hørt noe mer om en ny apple pressekonferanse i nær fremtid? Frister stort med en imac nå som pengene er på bordet, men ønsker samtidig det nyeste når jeg først skal kjøpe.. Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Det bør egentlig fungere så enkelt som du har gjort det i forrige runde, om du bare holder inne «Alt»-knappen under oppstart av iTunes/iPhoto og velger rett bibliotek. Da skal metadata følge med – inkludert thumbnails. Har du erfaring som tilsier det motsatte? Fant ut av det samme Det jeg hadde gjort forige gang var å "dra" gallerifilen min over i en iPhoto som allerede hadde et eksisterende galleri. Det var da det ble litt kluss. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Inge som har hørt noe mer om en ny apple pressekonferanse i nær fremtid? Frister stort med en imac nå som pengene er på bordet, men ønsker samtidig det nyeste når jeg først skal kjøpe.. Best practice tilsier at det kanskje ikke er noe optimalt tidspunkt for kjøp nå, men det er heller ikke slik at du kan forvente med noen særlig grad av sikkerhet at det skjer noe i nær fremtid. Det kan skje at maskinen blir oppdatert i relativt nær fremtid, eller det kan gå en hel del måneder. (Spekulasjon: i tillegg til den naturlige beskrankningen – tilgjengelighet av nye, bedre komponenter – tror jeg det kan være av betydning hva som skjer med iPad. Dersom oppdateringen av denne (april?) er stor har det antageligvis krevd enorme mengder ingeniørressurser, når man i tillegg skla ha en iPhone klar i juni har det neppe vært allverden av ingeniørtimer til overs til å mekke med iMacene. Derfor synes jeg ikke det er unaturlig om oppdateringer kommer litt tregere enn en ellers ville forvente, kombinert med at de neppe vil være spesielt revolusjonære.) Lenke til kommentar
genser Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg har utsatt iMac-kjøp basert på macrumors buyers guide. Jeg tviler på at det blir designendringer med det første, men ryktene sier noe oppgradert hardware og kanskje nye prispunkt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg prøver å importere flere av de ulike kalenderne jeg har i Google Calendar inn i iCal og så over på iPhone men kommer ingen vei. Er det noen her inne som har vært borti lignende problemstilling og kan komme med noen kjekke tips eller triks? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Bruk Google Sync! Får synkronisert mellom iCal, Google Calendar og iPoden min uten problem. Synkroniserer over nett og oppdateres automatisk, så det er veldig kjekt. I iCal legger du bare til en Google-konto, mens på iPhone må du legge til en Exchange-konto. http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=138740 Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Inge som har hørt noe mer om en ny apple pressekonferanse i nær fremtid? Frister stort med en imac nå som pengene er på bordet, men ønsker samtidig det nyeste når jeg først skal kjøpe.. Best practice tilsier at det kanskje ikke er noe optimalt tidspunkt for kjøp nå, men det er heller ikke slik at du kan forvente med noen særlig grad av sikkerhet at det skjer noe i nær fremtid. Det kan skje at maskinen blir oppdatert i relativt nær fremtid, eller det kan gå en hel del måneder. (Spekulasjon: i tillegg til den naturlige beskrankningen – tilgjengelighet av nye, bedre komponenter – tror jeg det kan være av betydning hva som skjer med iPad. Dersom oppdateringen av denne (april?) er stor har det antageligvis krevd enorme mengder ingeniørressurser, når man i tillegg skla ha en iPhone klar i juni har det neppe vært allverden av ingeniørtimer til overs til å mekke med iMacene. Derfor synes jeg ikke det er unaturlig om oppdateringer kommer litt tregere enn en ellers ville forvente, kombinert med at de neppe vil være spesielt revolusjonære.) Takk for godt svar. Med mindre det blir store kosmetiske endringer, tror jeg at jeg går til innkjøp av en iMac om et par uker. Som du sier har Apple mye å sette fingeren i om dagen, en ny rekke med macbook og macbook pro burde vel snart også komme, i tillegg til ny ipad og iPhone Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Bruk Google Sync! Får synkronisert mellom iCal, Google Calendar og iPoden min uten problem. Synkroniserer over nett og oppdateres automatisk, så det er veldig kjekt. I iCal legger du bare til en Google-konto, mens på iPhone må du legge til en Exchange-konto. http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?hl=en&answer=138740 Takk! Har kikket en del på det, lagt til exchange-konto og ordnet google-kontoen i ical, men når jeg går til m.google.com/sync i Safari får jeg bare beskjeden "Beklager, Google Synkronisering håndteres ikke på enheten." o_O "Litt" irriterende. E: Forøvrig iPhone 4 + iOs 4.2.1. Endret 24. januar 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Fikk samme selv, men tror jeg gjorde det fra Macen og fikk det til å fungere på den måten. Eller så byttet jeg til .no/.co.uk Husker ikke helt. Nei.. https://www.google.com/calendar/iphoneselect Endret 24. januar 2011 av Henrik C Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Inge som har hørt noe mer om en ny apple pressekonferanse i nær fremtid? Frister stort med en imac nå som pengene er på bordet, men ønsker samtidig det nyeste når jeg først skal kjøpe. Vil ikke kjøpt ny imac nå, om du ikke trenger en ny mac akkurat nå. Kan du vente, så ville jeg gjort det. Ville ikke sagt det vanligvis, men ser ut som sandy bridge gir 15% mer ytelse clock for clock, og det kommer alltid godt med. Det er også mange småproblemer apple enda ikke har fisket med 27" imacen etter at de kom i 2009. Forhåpentligvis blir de problemene ordnet med 2011 utgaven. Endret 24. januar 2011 av henrikrox Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Henrik C: Og du har også flere kalendere i Google Calendar? Jeg får søke litt mer rundt og se hva jeg finner ut av. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig.. E: Litt treg. E 2: Jeg elsker deg! # 3: Tar det litt tid før det synkroniseres helt, kanskje? Endret 24. januar 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Noen som bruker skype her? Isåfall. Hvor er det jeg må gå/trykke på for å kunne se hvordan forbindenslen mellom den jeg prater med over på skype? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Takk! Har kikket en del på det, lagt til exchange-konto og ordnet google-kontoen i ical, men når jeg går til m.google.com/sync i Safari får jeg bare beskjeden "Beklager, Google Synkronisering håndteres ikke på enheten." o_O "Litt" irriterende. Du må velge engelsk språk. Det er en bøgga norsk oversettelse... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 (endret) Noen som bruker skype her? Isåfall. Hvor er det jeg må gå/trykke på for å kunne se hvordan forbindenslen mellom den jeg prater med over på skype? Jeg bruker Skype, men må innrømme at jeg ikke skjønner spørsmålet ditt. Endret 25. januar 2011 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Du må velge engelsk språk. Det er en bøgga norsk oversettelse... Tusent takk! Fatter ikke at det ikke var mer som skulle til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 25. januar 2011 Del Skrevet 25. januar 2011 Noen som har power saver tips til en fersk Macbook bruker? Når jeg kjøpte maccen var jeg garantert 8-10 timer brukstid før den måtte lades, den lever nå i minst 4 timer. Er det noe jeg gjør feil? Bruker sjeldent tastaturlyset og dimmer skjermen etter lysbehov i rommene i huset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå