MartinF Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Når har jeg behov for H.264? Aldri helt skjønt det der, så fint om noen kunne forklart hva som er "greia" med den. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Når du skal se video på nettet. Bruker du Firefox i dag ser du det formodentlig gjennom en Flash-plugin (selv om den underliggende videoen gjerne kan være komprimert med H.264), fjerner du Flash trenger du nødvendigvis et alternativ. På iOS-enheter – og i Safari uten Flash – fungerer H.264 ypperlig, men Firefox støtter ikke denne standarden. Til gjengjeld støtter Firefox WebM og Theora, men begge disse er i alle fall foreløbig så smale at de kan anses som irrelevante. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Er det den spilleren/codecen som brukes når man spiller av filmer embedded i HTML5? Isåfall er jo den langt mer responsiv enn flashsspillere. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Typisk, ja. Men det finnes altså alternativer, selv om de i praksis ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Har akkurat kjøpt meg en MacBook Pro Lever i aller høyeste grad opp til forventningene! *Mine Innlegg* Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Andre enn meg som sliter med en litt bugga maskin? Har hatt to tilfeller nå: 1. Startet opp maskinen, lys-, avspillings- og lydinnstillingsknappene reagerte ikke. Kunne ellers bruke exposure og widget knappen. Måtte restarte, så funket det igjen. 2. Går fra maskinen, skjermen går i dvale og jeg får ikke vekket den igjen. Tastaturet reagerer. Måtte lukke skjermen og åpne den igjen, slik at hele maskinen gikk ut av dvale. Begge gangene, har den kjørt på batteri... Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Har aldri opplevd noe slikt. Noen her som har MBP 15" med Hi-Res skjerm? Hvordan er tekst og menyer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 perfekt, en kamerat har 17" synes det blir for liten tekst osv Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Problemo: MBP-en min slår seg av når jeg kobler i den eksterne skjermen. wat 2 do? Lenke til kommentar
Jan Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Finnes det studentversjon av FCP i Norge som i USA? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Problemo: MBP-en min slår seg av når jeg kobler i den eksterne skjermen. wat 2 do? Så utrolig merkelig. Skjer det på alle typer skjermer, eller bare denne? Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Skal hjelpe en på jobben å ta ut data fra en disk som sto i en mac som ble korrupt på en eller annen måte. Diskgjennoppretningsverktøyet er for dårlig i macosx så jeg får ikke lest innholdet (sata-leser) fra et nyinstallert macosx-system (på ny disk). Men når jeg booter en Linux-distro(pc) og kobler til disken i en ekstern sata-leser får jeg tilgang til disken. Problemet blir at jeg da ikke får tilgang til undermappene i katalogen "Users" som er mye av vitsen med berging av data. Finnes det en enkel måte å få disse brukerdataene ut på? Virker som de ble soft-kryptert av macosx-systemet før hd-failen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Skal hjelpe en på jobben å ta ut data fra en disk som sto i en mac som ble korrupt på en eller annen måte. Diskgjennoppretningsverktøyet er for dårlig i macosx så jeg får ikke lest innholdet (sata-leser) fra et nyinstallert macosx-system (på ny disk). Men når jeg booter en Linux-distro(pc) og kobler til disken i en ekstern sata-leser får jeg tilgang til disken. Problemet blir at jeg da ikke får tilgang til undermappene i katalogen "Users" som er mye av vitsen med berging av data. Finnes det en enkel måte å få disse brukerdataene ut på? Virker som de ble soft-kryptert av macosx-systemet før hd-failen. sudo chflags -R nouchg /Volumes/*navnpådisk*/ && sudo chmod -R 777 /Volumes/*navnpådisk*/ Usikker på om det funker i Linux, men det funker iallefall i OS X/Unix. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 20. januar 2011 Del Skrevet 20. januar 2011 Problemo: MBP-en min slår seg av når jeg kobler i den eksterne skjermen. wat 2 do? Så utrolig merkelig. Skjer det på alle typer skjermer, eller bare denne? Jeg har bare en skjerm, så det vet jeg ikke. Det har ikke skjedd før, men har skjedd hver gang jeg plugger den i de siste tre-fire dagene. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Problemo: MBP-en min slår seg av når jeg kobler i den eksterne skjermen. wat 2 do? Så utrolig merkelig. Skjer det på alle typer skjermer, eller bare denne? Jeg har bare en skjerm, så det vet jeg ikke. Det har ikke skjedd før, men har skjedd hver gang jeg plugger den i de siste tre-fire dagene. Prøv å få lånt en annen skjerm, eller ta med maskinen til et sted med annen skjerm, og prøv igjen der. Skjer det samme, ring AppleCare, så kan de hjelpe deg til å finne ditt nærmeste verksted. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 I dag tidlig plugget jeg i adapteret, så VGA-kabelen (party like it's 1999), og da funket det fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Noen som vet om man kan ta VLC som standard filmspiller istedenfor :"Åpne i -> VLC" ? Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) Åpne informasjon (cmd+i), velg VLC under "Åpne med" og trykk på "Endre alle". Endret 21. januar 2011 av Henrik C Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ikke gjør det. Last ned perian og spill av alt i QT. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Åpne informasjon (cmd+i), velg VLC under "Åpne med" og trykk på "Endre alle". Takker så meget, fikk meg Macbook Pro 13" igår så er ganske fersk med OS X. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå