Varmo Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ikke noe problem her heller. fant fort ut at boxee ikke kan måle seg med Plex, Plex er rett og slett genialt. har du prøvd å installere den nyese versjonen av Plex? 0.9.1.13? Ja, har prøvd flere versjoner. Men det samme skjer om og om igjen. Ikonet popper opp på docken, hopper opp og ned et par ganger før det bare forsvinner. Det hele virker veldig rart. Har også vært inne å sett på forumet til Plex, og det virker som det er andre som også har hatt samme problem. De har fått beskjed om å poste crashlog, men brukeren har enda ikke svart. Sjekket her for sikkerhetsskyld, og det er ingen filer med tilkntning til Plex i crashlogen heller. Har også dobbeltsjekket at Macen min har navn, som er en av de mest kjente løsningene. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Her er et poeng at iMac faktisk _har_ digital lydinput, så med et spor av gangen bør du klare deg fint med det som finnes inne i boksen. Edit: Hvis du har digitalt ut på instrumentet, noe som i og for seg ikke alltid sier seg selv... Endret 13. januar 2011 av tofagerl Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Anbefaler Apogee Duet dersom du føler deg komfortabel med å bruke 4000 (tror det er/var prisen) på et lydkort. Designet for OS X/Apple maskiner. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Ehm, og hva skjer da? Det står forklart i README-filen, men i tilfelle du er skeptisk til å laste den ned (den installeres ikke av seg selv), kan jeg nevne at den fjerner den "tvungne koblingen" mellom mediakontrolltastene (fint ord, hva?) på tastaturet og iTunes. Hvis du spiller av musikk med Spotify, kontrollerer du Spotify. iTunes plager deg ikke. Men hvis du har VLC og har markert en fil knyttet til VLC i Finder (et vindu eller skrivebordet) så vil denne også spilles av. En smule irriterende. Kan sikkert endres på, det har inntil nå ikke plaget meg så mye at jeg har brydd meg med å finne ut av det. Edit: Kan lett endres i innstillingene, bare fjerne haken ved "...when VLC is in the background" under haken om medieknappene. Endret 13. januar 2011 av Thlom Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Apropos VLC, er det noen her som har problemer med det? VLC kræsjer relativt ofte, og som regel så låser "tidslinja" seg ett sted etter en stund, uten at akkuratt det har noe å si for avspilningen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Apropos VLC, er det noen her som har problemer med det? VLC kræsjer relativt ofte, og som regel så låser "tidslinja" seg ett sted etter en stund, uten at akkuratt det har noe å si for avspilningen. Jeg opplever noen ganger at det krasjer hvis jeg prøver å pause/starte/hoppe til neste/forrige film akkurat samtidig mens den jeg spiller av er ferdig. Det kan ha noe å gjøre med at filmene jeg spiller av ligger på en nettverksdisk, men jeg ser ikke på problemet som ille nok til at jeg gidder å etterforske. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Hos meg skjer det elt tilfeldig. Skjermen blir svart, så avslutter programmet. Det er ikke et hopp i prosessorbruk eller noe. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Apropos VLC, er det noen her som har problemer med det? VLC kræsjer relativt ofte, og som regel så låser "tidslinja" seg ett sted etter en stund, uten at akkuratt det har noe å si for avspilningen. Ganske buggete her og. Plex sin mkv-avspiller ser ut til å være mye mer stabil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Bruker Mighty Mouse på iMacen på skolen, men det går jo ikke an å høyreklikke? Hjelp? Har kikket på instillingene uten hell. Noen forslag? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Bruker Mighty Mouse på iMacen på skolen, men det går jo ikke an å høyreklikke? Hjelp? Har kikket på instillingene uten hell. Noen forslag? Hold nede Ctrl når du klikker på musen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 No can do! Det var jo det første logiske valget, men etter at det ikke fungerte tenkte jeg at jeg kanskje måtte ordne på instillingene eller noe i den duren. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Du kan prøve å sjekke instillingene. Det skal være mulig å bruke mighty mouse som en helt vanlig Windows-mus. Lenke til kommentar
phax Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Også greit å passe på at man ikke holder to fingre på musa mens man klikker, da blir den litt forvirra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Går fremdeles ikke, kan det ha sammenheng med at jeg har begrensete rettigheter? Er jo tross alt skolen sin maskin. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Går fremdeles ikke, kan det ha sammenheng med at jeg har begrensete rettigheter? Er jo tross alt skolen sin maskin. Tvilsomt, du skal ikke behove adminrettigheter for å endre innstillingene for mus og tastatur. Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Ser til min store irritasjon at Adobe insisterer på å kjøre update softwaren sin i bakgrunn hele tiden, og denne har fått en ekkel vane med å henge seg opp og stjele dyrebare prosenter av cpu og minnebruken min. Er det noen mulighet for meg å fjerne hele denne prosessen / stoppe den opp ved oppstart av maskinen? Adobe har jo såklart ikke lagt inn programelementene sine i oppstartsvalget under brukerne, så er jo ikke akkurat bare å hake av.. Idag går jeg fysisk inn og dreper prosessene... Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Regner med du finner ut av det hvis du googler litt på adobe og launchd. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 De siste ukene har YouTube vært fryktelig treigt for meg, noen som aner hva det kan komme av? Videoer bruker rett og slett bare veldig lang tid på å laste, selv om jeg er tilkoblet en ganske bra linje. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Apropos VLC, er det noen her som har problemer med det? VLC kræsjer relativt ofte, og som regel så låser "tidslinja" seg ett sted etter en stund, uten at akkuratt det har noe å si for avspilningen. Ganske buggete her og. Plex sin mkv-avspiller ser ut til å være mye mer stabil. mkv. avspillingen i VLC er helt elendig ja, av og til tar det enormt lang tid før avspillingen starter. Ellers virker VLC generellt buggete på denne platformen etter min erfaring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå