Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det noe program/mod som kan gjøre at de eksterne diskene mine ikke går i dvale. Har to stykk WD og en Seagate eksterndisk tilkoblet innimellom, og det er grusomt irriterende når disse går i dvale og jeg vil fks. lagre en fil, for da må de vekkes før jeg får gjort noe.

Lenke til kommentar

Noen her inne som har erfaringer med Plex mediasenter programmet? Har prøvd å innsallere det flere ganger på min MB Pro 13" men innstalasjonen blir bare avbrutt hver gang. Ikonet kommer opp på docken og spretter opp og ned noen ganger, før det bare forsvinner. Aldri vært bortil lignende med andre programmer, så finner det litt rart.

Endret av Termo
Lenke til kommentar

Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort.

Er det verdt de ekstra kronene?

Umulig for andre enn deg å si. Den dyre er raskere, om du trenger dette pga utålmodighet, ekstremt tunge oppgaver eller annet er den verdt kronene – i alle fall om du har noen ekstra kroner som slenger rundt. Hvis du bare vil ha en ålreit maskin til relativt normale formål er det neppe nødvendig å drive med stort av oppgraderinger.

Lenke til kommentar

Noen her inne som har erfaringer med Plex mediasenter programmet? Har prøvd å innsallere det flere ganger på min MB Pro 13" men innstalasjonen blir bare avbrutt hver gang. Ikonet kommer opp på docken og spretter opp og ned noen ganger, før det bare forsvinner. Aldri vært bortil lignende med andre programmer, så finner det litt rart.

Har bare prøvd det på min mac mini, ikke noe problem der, men fant ut at det ikke kunne måle seg mot Boxee til mitt bruk ihvertfall.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Ikke noe problem her heller. fant fort ut at boxee ikke kan måle seg med Plex, Plex er rett og slett genialt.

har du prøvd å installere den nyese versjonen av Plex? 0.9.1.13?

Lenke til kommentar

Ikke noe problem her heller. fant fort ut at boxee ikke kan måle seg med Plex, Plex er rett og slett genialt.

har du prøvd å installere den nyese versjonen av Plex? 0.9.1.13?

Nei, tror jeg hadde inne versjon 0.9.0. Grunnen til at jeg liker Boxee bedre, er at det er out-of-the-box støtte for subtitles fra opensubtitles.org, noe man måtte installere for å til i plex. Feed av videoer postet av mine Facebook venner + "Watch later" bokmerket er veldig greie funksjoner. Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Ehm, og hva skjer da?

Det står forklart i README-filen, men i tilfelle du er skeptisk til å laste den ned (den installeres ikke av seg selv), kan jeg nevne at den fjerner den "tvungne koblingen" mellom mediakontrolltastene (fint ord, hva?) på tastaturet og iTunes. Hvis du spiller av musikk med Spotify, kontrollerer du Spotify. iTunes plager deg ikke.

Lenke til kommentar

Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort.

Er det verdt de ekstra kronene?

Umulig for andre enn deg å si. Den dyre er raskere, om du trenger dette pga utålmodighet, ekstremt tunge oppgaver eller annet er den verdt kronene – i alle fall om du har noen ekstra kroner som slenger rundt. Hvis du bare vil ha en ålreit maskin til relativt normale formål er det neppe nødvendig å drive med stort av oppgraderinger.

Mac'en skal brukes til musikk, surfing og litt film-editing. Har planer om å kjøpe for eventuelle konfirmasjons penger så det blir nok ingen penger som "ligger å slenger rundt" for å si det sånn ;)

Lenke til kommentar

Mener du med «musikk» å lytte til musikk, eller å ta opp 16 spor samtidig med en god mengde effekter? ;) Til normal bruk pluss litt lett filmredigering burde en hvilken som helst ny iMac gjøre susen for alle andre enn de ekstremt utålmodige. Den dagen du føler noe annet putter du inn litt mer RAM.

Lenke til kommentar

Et eksternt lydkort kan nok være nyttig, litt avhengig av hva du driver med, hvor mye som skjer i software etc. Til mer enn litt lek i kjelleren ville jeg ikke brukt analogdelen av noe innebygd lydkort. Er det deg selv og en mikrofon eller to som er involvert kommer det mildt sagt ikke til å by på problemer for iMacen, dette gjorde vi jo for mange år siden på maskiner som i dag er mer enn antikvariske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...