Shruggie Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Finnes det noe program/mod som kan gjøre at de eksterne diskene mine ikke går i dvale. Har to stykk WD og en Seagate eksterndisk tilkoblet innimellom, og det er grusomt irriterende når disse går i dvale og jeg vil fks. lagre en fil, for da må de vekkes før jeg får gjort noe. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Fjern den øverste checkboxen under Strømsparing Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) Å, det er ikke værre nei? Jeg trodde det kun gjaldt interne disker jeg. EDIT: Det funket dårlig... Endret 12. januar 2011 av MartinF Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Mange eksterndisker har den funksjonen innebygd, og kan ofte ikke skrus av. Men det tar jo maks to sek å starte disken da? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Hvis jeg har alle tre tilkoblet, så vekkes de etter hverandre, slik at det tar rundt 10-15 sekunder før jeg får gjort noe, og det er litt irriterende. Men hvis funksjonen er innebygd så er det ikke mye jeg får gjort med det. Takk for hjelpen uansett. Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort. Er det verdt de ekstra kronene? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det vet jeg ikke, jeg har ikke iMac. Les noen reviews og tenk på dine bruksområder. For mine bruksområder hadde den billigste 27" vært mer enn rask nok, men jeg spiller mest på en billig PC jeg har stående og bare bruker til spill. Lenke til kommentar
Varmo Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Noen her inne som har erfaringer med Plex mediasenter programmet? Har prøvd å innsallere det flere ganger på min MB Pro 13" men innstalasjonen blir bare avbrutt hver gang. Ikonet kommer opp på docken og spretter opp og ned noen ganger, før det bare forsvinner. Aldri vært bortil lignende med andre programmer, så finner det litt rart. Endret 13. januar 2011 av Termo Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort. Er det verdt de ekstra kronene? Umulig for andre enn deg å si. Den dyre er raskere, om du trenger dette pga utålmodighet, ekstremt tunge oppgaver eller annet er den verdt kronene – i alle fall om du har noen ekstra kroner som slenger rundt. Hvis du bare vil ha en ålreit maskin til relativt normale formål er det neppe nødvendig å drive med stort av oppgraderinger. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Noen her inne som har erfaringer med Plex mediasenter programmet? Har prøvd å innsallere det flere ganger på min MB Pro 13" men innstalasjonen blir bare avbrutt hver gang. Ikonet kommer opp på docken og spretter opp og ned noen ganger, før det bare forsvinner. Aldri vært bortil lignende med andre programmer, så finner det litt rart. Har bare prøvd det på min mac mini, ikke noe problem der, men fant ut at det ikke kunne måle seg mot Boxee til mitt bruk ihvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ikke noe problem her heller. fant fort ut at boxee ikke kan måle seg med Plex, Plex er rett og slett genialt. har du prøvd å installere den nyese versjonen av Plex? 0.9.1.13? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Har iTunes/Spotify endelig blitt fikset slik at man kan bruke mediekontrollerne på tastaturet uten at iTunes starter når man bruker Spotify? Eller er det bare meg? Last ned og installer denne. Ehm, og hva skjer da? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 (endret) Ikke noe problem her heller. fant fort ut at boxee ikke kan måle seg med Plex, Plex er rett og slett genialt. har du prøvd å installere den nyese versjonen av Plex? 0.9.1.13? Nei, tror jeg hadde inne versjon 0.9.0. Grunnen til at jeg liker Boxee bedre, er at det er out-of-the-box støtte for subtitles fra opensubtitles.org, noe man måtte installere for å til i plex. Feed av videoer postet av mine Facebook venner + "Watch later" bokmerket er veldig greie funksjoner. Endret 13. januar 2011 av Garreth Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ehm, og hva skjer da? Det står forklart i README-filen, men i tilfelle du er skeptisk til å laste den ned (den installeres ikke av seg selv), kan jeg nevne at den fjerner den "tvungne koblingen" mellom mediakontrolltastene (fint ord, hva?) på tastaturet og iTunes. Hvis du spiller av musikk med Spotify, kontrollerer du Spotify. iTunes plager deg ikke. Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Fart. Den andre har Quad-core med bedre grafikkort. Er det verdt de ekstra kronene? Umulig for andre enn deg å si. Den dyre er raskere, om du trenger dette pga utålmodighet, ekstremt tunge oppgaver eller annet er den verdt kronene – i alle fall om du har noen ekstra kroner som slenger rundt. Hvis du bare vil ha en ålreit maskin til relativt normale formål er det neppe nødvendig å drive med stort av oppgraderinger. Mac'en skal brukes til musikk, surfing og litt film-editing. Har planer om å kjøpe for eventuelle konfirmasjons penger så det blir nok ingen penger som "ligger å slenger rundt" for å si det sånn Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Mener du med «musikk» å lytte til musikk, eller å ta opp 16 spor samtidig med en god mengde effekter? Til normal bruk pluss litt lett filmredigering burde en hvilken som helst ny iMac gjøre susen for alle andre enn de ekstremt utålmodige. Den dagen du føler noe annet putter du inn litt mer RAM. Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg mener produsering av musikk, men i å med at jeg ikke spiller i et band så blir det nok ikke "16 spor samtidig". Men burde ikke egentlig et bedre lydkort gjøre susen hvis jeg "føler for noe annet"? Eller egner det som står i mac'en fra før av seg godt nok? Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Et eksternt lydkort kan nok være nyttig, litt avhengig av hva du driver med, hvor mye som skjer i software etc. Til mer enn litt lek i kjelleren ville jeg ikke brukt analogdelen av noe innebygd lydkort. Er det deg selv og en mikrofon eller to som er involvert kommer det mildt sagt ikke til å by på problemer for iMacen, dette gjorde vi jo for mange år siden på maskiner som i dag er mer enn antikvariske. Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det blir nok mest et keyboard, eventualt noen trommer og en gitar kanskje. Spor for spor selvfølgelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå