Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en eldre MBP (2008-ish, ikke unibody) som har et defekt hovedkort... Bor du i eller rundt Oslo, kan vi sikkert finne på en løsning?

Den kan jeg være interessert i. :p

Kan tilføre at den mangler hdd og ram, ellers skulle den være komplett :p

Skal se om jeg har tid til å stikke innom deg en dag..

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på program-mappen på min MBP så er det et hvitt, gjennomsiktig forbudtskilt over Spotify, slik det er på alle program før de er startet første gang. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette fra Spotify-ikonet?

Blir jo borte hvis du starter programmet og trykker på "ja" eller hva det nå står der :dontgetit:

---------------------------------------------------------

Noen som har funnet en bra løsning på å få en equilizer /lyd innstillinger, som ihvertfall fungerer til Spotify?

Akkurat nå har jeg snudd på høytalerene mine så lyden treffer vegger, skap og gardiner for å lyden litt mer sånn jeg vil ha den :p

Endret av Spenul
Lenke til kommentar

Er på jakt etter litt ekstra RAM til Macbook hvit kjøpt februar 2010.

Ifølge apple.no kan jeg da ha følegende spesifikasjoner når det kommer til RAM:

SDRAM-hukommelsesmoduler som installeres i de to hukommelsesplassene, må ha følgende spesifikasjoner:

DDR SO-DIMM-modulformat (DDR SO-DIMM = Double Data Rate Small Outline Dual Inline Memory Module)

30 mm

1 gigabyte (GB) eller 2 gigabyte (GB)

204-pinners

PC3-8500 DDR3 1066 MHz-hukommelse

Avhengig av konfigurasjonen til MacBook (13-tommers, midten av 2010) ellerr MacBook (13-tommers, sent 2009) du har kjøpt, kan begge hukommelsessporene allerede være fulle. Du kan installere høyst 4 GB hukommelse (med 2 GB DIMM i begge hukommelsesspor) i MacBook (13-tommers, midten av 2010) eller MacBook (13-tommers, sent 2009).

Lurer derfor på om dette produktet er passende til min mac? 2 stk av denne vil kunne fungere ypperlig, eller er det et annet produkt som er bedre?

Link: Produkt

På forhånd takk!

Fredrik

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på program-mappen på min MBP så er det et hvitt, gjennomsiktig forbudtskilt over Spotify, slik det er på alle program før de er startet første gang. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette fra Spotify-ikonet?

Blir jo borte hvis du starter programmet og trykker på "ja" eller hva det nå står der :dontgetit:

Med alle andre program, ja, men ikke med Spotify (hos meg). :hmm:

Lenke til kommentar

Ny 27'' iMac er innkommende da min 2,5 år gamle iMac 24'' ikke lenger er reparerbar. Jeg har en Time Machine back-up. Hvordan komme igang? Må jeg første sette opp den nye mac'n med programmer og ulike settings eller bare koble TM-volumet til på direkten?

Hadde litt kluss med blant annet Safari på den forrige mac'n samt en del overflødige programmer. Så kunne gjerne tenkt meg en "clean install" på den nye mac'n. Lar det seg gjøre å luke litt i TM før gjenoppretting?

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...