Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er overrasket over at noen vil ha fullskjermmodus i det hele tatt. Det beviser bare at noen har nettopp kommet fra Windows verden.

Tja. Apple går nå i den retningen selv med bl.a. nye iPhoto som har en finfin fullskjermmodus. Å ha vanlige nettleservinduer i fullskjerm er jeg enig i at er sløsing med piksler, men det er vel ikke den typen fullskjerm det er snakk om her?

Bruker både fullscreen alltid jeg :p. Er forsåvidt ganske ny bruker av mac OS, men har like mye med at jeg trenger å ha det litt clean på skjermen. Når jeg er på f.eks 1x.com (fotoside) så klarer jeg ikke å ha tabmenyen øverst engang.

Lenke til kommentar

Hmm, virker ikke i Safari.

For å få fullskjermmodus i Safari kan du laste ned et tillegg med navn Glims.

I am not suprised :ermm:

Jeg er overrasket over at noen vil ha fullskjermmodus i det hele tatt. Det beviser bare at noen har nettopp kommet fra Windows verden.

Det er ikke snakk om maksimering av vinduer, nei.

Jeg kom over et høyoppløselig bilde som jeg ville studere raskt på min lille MBP 13", og fikk da et savn til F11 i Windows. Derfor lurte jeg på om det fantes tilsvarende til mac.

Runar: skal sjekke Glims.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Joda, men var bare for å få en slags oversikt mens jeg studerte detaljene. Jeg klarte jobben helt fint uten, meeen jeg følte likevel et savn til F11.

Glims gjorde jobben greit den. Men er det ikke mulig å bytte hurtigtast for fullscreen?? Standard er CMD+F+^, litt tungvindt.

Lenke til kommentar

Noen som vett hvor stor oppløsning en kan få gjennom ekstern skjerm på en mac book pro 13,3" 2010 modell? Har akkurat bestilt en...

2560x1600 er for øyeblikket den største oppløsningen som er tilgjengelig for oss lekfolk. Alle Macer har støtte for den oppløsningen.

Lenke til kommentar

Takk for svar tidligere.

Hiver på et ekstra spørsmål:

Kjører 2 stk ReadyNAS Duo hjemme, en til Backup av Windows bærbare og stasjonære og en til mediaserv til alle på nettet inkludert PS3 etc. Spørsmålet er som følger:

Jeg har mulighet til å kjøre flere "standard fil protokoll". Jeg har frem til nå bare brukt CIFS, men jeg ser at det finnes et AFP system for Apple systemer. Trenger jeg å aktivere denne protokollen og hvilke fordeler/ulemper har den. Planen er altså at min nye MBP skal kjøre backup mot den ene NASen og hente filer om ønskelig fra den andre...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432

OS X kan selvfølgelig koble til via CIFS/Samba uten problemer, men du vil få bedre ytelse med AFP. Jeg antar du kan ha aktiv både CIFS og AFP samtidig, så i så fall er det jo ikke noe stress.

Lenke til kommentar

Jeg har en eldre MBP (2008-ish, ikke unibody) som har et defekt hovedkort... Bor du i eller rundt Oslo, kan vi sikkert finne på en løsning?

Snilt av deg EvenruD, men min er unibody så det passer nok ikke. Den jeg har var vel den første med det nye designet..

Btw, skal sjekke ut ifixit :)

Lenke til kommentar

Skal hjem en tur 2-3 ukers tid, og tenkte å ha med meg imacen min.

Nå har jeg orginal embalasje, kan jeg sende den med posten i orginal imac embalasjen. eller må de ha noe utafor den igjen, sånn brun greie, i såfall hvis jeg trenger noe sånt hvor får jeg tak i det.

Lenke til kommentar

Når jeg trykker på program-mappen på min MBP så er det et hvitt, gjennomsiktig forbudtskilt over Spotify, slik det er på alle program før de er startet første gang. Noen som vet hvordan jeg får vekk dette fra Spotify-ikonet?

Lenke til kommentar

Skal hjem en tur 2-3 ukers tid, og tenkte å ha med meg imacen min.

Nå har jeg orginal embalasje, kan jeg sende den med posten i orginal imac embalasjen. eller må de ha noe utafor den igjen, sånn brun greie, i såfall hvis jeg trenger noe sånt hvor får jeg tak i det.

Orginal emballasje holder fint. Emballasjen vil naturligvis bli noe slitt så hvis du vil beskytte den litt ekstra surrer du på "brun greie".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...