Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Har akkurat byttet router.. Gikk fra en Linksys WRT54G til en Thomson vi fikk av Telenor. Prøver å sette opp med en airport express i morra.

Men ut i fra tråden jeg linket til, virker det som at det er et utbredt problem.

Noen som får noe ut av dette?

24.12.10 12.22.47 kernel AirPort: Link Down on en1. Reason 4 (Disassociated due to inactivity).

24.12.10 12.22.48 configd[14] network configuration changed.

24.12.10 12.23.55 kernel Auth result for: 00:26:44:2d:eb:bb MAC AUTH succeeded

24.12.10 12.23.55 kernel AirPort: Link Up on en1

24.12.10 12.23.55 kernel AirPort: RSN handshake complete on en1

24.12.10 12.23.55 configd[14] network configuration changed.

24.12.10 12.31.41 kernel AirPort: Link Down on en1. Reason 4 (Disassociated due to inactivity).

24.12.10 12.31.41 configd[14] network configuration changed.

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke det tar like lang tid, før den nye iPaden kommer til Norge da. Jeg er hooked etter at svogeren min hadde den med seg nå i jula :dribble:

Streame filmer fra Macen min når jeg ligger i senga... genialt!

Nå har jeg prøvd en tredje router, en annen linksys, og nå ser det ut til at den holder seg på nettet hele tiden.

Kan det tenke seg at OSX sin "router driver" ikke går så godt sammen med Thomson router/modemet vi fikk av Telenor?

Er det slik at man med en Time Capsule, kan koble til en ekstern hdd, slik at man evt får backup på enda en harddisk? Litt som å ha NAS med to harddisker som er speilet?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

Har ikke noe bevis, men jeg tror sterkt at routeren du får av Telenor sannsynligvis ikke er av den aller beste kvaliteten.

Du kan koble til en ekstern harddisk og kjøre TimeMachine på den. Anbefales på det sterkeste da det alltid er en teoretisk mulighet for at en harddisk kan krasje totalt og da er det veldig dyrt (ganske mange tusenlapper) å få ut dataene på den. Den beste løsningen er å ha sikkerhetskopien på et annet sted enn PCén i tilfelle brann. Da vil jo den eksterne harddisken gå med også. Du bør også ha en Picasa eller Flickr konto som du laster opp private bilder/filmer til. Picasa har stor kapasitet og det koster nesten ingenting å få en haug med GB plass. Bare dump bildene der og ha den som backup i tilfelle katastrofen skulle skje.

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Til dere som kjører Windows 7 via Bootcamp: Ikke installer Trackpad++. Ga meg blåskjerm slik at jeg måtte inn via OS X for å slette systemfiler (applemtp.sys og applemtm.sys).

Når Trackpad++ fungerte så fungerte det veldig bra. Viser egentlig kun hvor dårlige drivere Apple gir ut til macbrukere med windows-behov.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg skal til å installere OSX på nytt. Med MBP'en fulgte det med en grå cd med 10.5.7 og en hvit med 10.6 (SL) som stod "CPU drop-in DVD" på. Når jeg nå skal installere på nytt, må jeg bruke den grå før den hvite da, altså først installere 10.5.7 og deretter 10.6?

Lenke til kommentar

Forresten, tjener man mye på å formatere disken og legge OSX inn på nytt fremfor å bare installere "oppå" det gamle (uten å formatere) slik at det, etter hva jeg har forstått, blir det man kalte en "Archive and install"? Når man bruker Time Machine, formaterer, installerer på nytt og gjennoppretter alt, blir ikke det det samme som å ta en Archive and install?

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...