Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg levert macladeren på service. Jeg diskuterte med hvorfor den måtte på service, når jeg til og med viste at den ikke fungerte. Så sa hu at den måtte dit for å være sikker på at den ikke fungerte?! Og etter 10 min gadd jeg ikke å diskutere med hun lenger, og begynte å spørre om jeg fikk lånelader da, om jeg leverte den inn, for det må jeg jo nesten ha - men neida. Etter enda litt diskutering gadd jeg ikke mer, leverte den inn og gikk.

Lenke til kommentar

Har brodern hjemme i julen, og han sliter med å koble opp sin macbook pro på nettverket. Det skal sies at jeg ikke har noe problem å komme på nett med min macbook. Ifølge airport symbolet har han fullt signal, men han kommer ikke på internett. Noen som vet hva problemet kan være, og vil problemet sitte i routeren eller i macen hans?

Lenke til kommentar

Har brodern hjemme i julen, og han sliter med å koble opp sin macbook pro på nettverket. Det skal sies at jeg ikke har noe problem å komme på nett med min macbook. Ifølge airport symbolet har han fullt signal, men han kommer ikke på internett. Noen som vet hva problemet kan være, og vil problemet sitte i routeren eller i macen hans?

Står det (i Systemvalg > Nettverk) at han har blitt tildelt en IP-adresse?

Lenke til kommentar

Har brodern hjemme i julen, og han sliter med å koble opp sin macbook pro på nettverket. Det skal sies at jeg ikke har noe problem å komme på nett med min macbook. Ifølge airport symbolet har han fullt signal, men han kommer ikke på internett. Noen som vet hva problemet kan være, og vil problemet sitte i routeren eller i macen hans?

Står det (i Systemvalg > Nettverk) at han har blitt tildelt en IP-adresse?

 

vi har begge to forskjellige endinger på IP-adressene ja, så han har blitt tildelt

Lenke til kommentar

Håper dette ikke er noe mer enn et unntak på grunn av den ekstreme størrelsen, Apples tilnærmet universelle støtte av optiske lydutganger er noe jeg har satt stor pris på.

 

Såvidt meg bekjent støtter samtlige andre modeller optisk lyd. Det er nok kun pga størrelsen/tynnheten, vil tro at lydporten må være konstruert på en annen måte for å oppnå optisk støtte.

Lenke til kommentar

Det er like før jeg går over til den gamle Lenovoen min nå. iPhones, iPads og Windows maskiner har ingen problemer med nettet. Jeg har heller ikke hatt problemet med macen min, det er noe som har kommet innenfor de siste 3mnd. Når kom 10.6.5?

Det skjer med min MBP, mammas MBP og pappas MBA...

 

Ser ut som at det er flere som kommer fram til at det er en driver/software feil hos Apple. I morgen skal jeg ta en tur ut, finne et annet nett og prøve å se om jeg har det samme problemet der.

 

Aaaargh :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...