Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått meg en Macbook Pro og har noen spørsmål til dere erfarne brukere:

 

I windows kan man oppdatere internettsider ved å trykke F5. Er det noe lignende snarvei i OS X? Bruker chrome om det skulle ha noe å si.

 

Det andre jeg lurer på er installasjon av windows i bootcamp. Er det bare å legge .img-filen på en minnepenn og starte installasjonen, eller må jeg brenne en DVD-plate? Om det bare er å legge .img-filen på en minnepenn, må jeg klargjøre den eller gjøre noe spesielt først?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd både fn-tasten og å stille på ting inne i innstillinger. Blir vel vandt med cmd+r etter hvert. Ingen som vet noe om installasjonen av windows med minnepenn? :)

Det er enkelt å innstallere Windows på Mac.

 

Men gi Mac Os litt tid, før du gjør dette. Var i samme situasjon som deg etter mitt første møte med Mac, men nå er det utrolig kjipt å gå tilbake til Windows. Hvertfall på laptop, med tanke på den geniale trackpadden som gjør skolearbeid osv mye enklere og ryddigere. Jeg har også W7 på min MBP, men den har ikke blitt rørt siden jeg innstallerte den og hadde en liten spilleøkt. Nå bruker jeg kun Windows 7 på min gamer pc for å se på filmer på en 52" eller spille på den. Surfing, skolearbeid, og alt slikt blir MBPen brukt. Jeg kunne aldri tenkt meg hvordan skolearbeidet hadde gått uten at jeg lot Mac OS få en sjanse. Gi det noen dager, og Google evt det du ikke skjønner, så skal du se, du kommer ikke til å angre :)

Lenke til kommentar

Liker OS X veldig godt, men trenger windows for å spille litt spill med kompiser osv. Vet hvordan jeg kan installere med dvd, men lurer bare på om det er nok å legge en .img-fil på en minnepenn for å installere via boot camp. Skal prøve meg litt frem.

 

Det der bilde ga ikke mening i det hele tatt forresten : p

 

EDIT: Tror dere det er mulig å bruke en HTC Desire som minnepenn og installere windows fra den?

Endret av eesp
Lenke til kommentar

Safari har vært dønn stabilt for min del siden versjon tre.

 

Har behov for flere eksterndisker nå snart. Mener å huske at man kan seriekoble med FW - får man kjøpt 2.5"-disker som støtter det? Vurderer nemlig å kjøre RAID 1, siden eksterndiskene mine har en tendens til å ryke etter et ~halvt års bruk. Er ikke rutinert nok til at jeg greier å ta backup regelmessig (eller ofte nok) heller. :p

Lenke til kommentar

Er det bare meg som erfarer at Safari krasjer regelmessig? Skjer flere ganger i løpet av dagen, pågått i noen dager nå. Skjer som regel ved stor belastning eller lasting av store bilder.

 

Har brukt Safari nå som primærbrowser i snart 5-6 år, og aldri hatt noe særlig problemer med det, ihvertfall ikke de siste 5-6 månedene. Har dog clicktoflash installert, noe som hjelper noe enormt!

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...