eesp Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg har nettopp fått meg en Macbook Pro og har noen spørsmål til dere erfarne brukere: I windows kan man oppdatere internettsider ved å trykke F5. Er det noe lignende snarvei i OS X? Bruker chrome om det skulle ha noe å si. Det andre jeg lurer på er installasjon av windows i bootcamp. Er det bare å legge .img-filen på en minnepenn og starte installasjonen, eller må jeg brenne en DVD-plate? Om det bare er å legge .img-filen på en minnepenn, må jeg klargjøre den eller gjøre noe spesielt først? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Cmd+R eller F5 for å oppdatere nettsider o.l. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 CMD+R fungerte, men F5 stiller bare lysstyrken på tastaturet. Har prøvd å holde ctrl, cmd, alt osv mens jeg trykker F5, men da skjer det ingenting eller så kommer det opp VoiceOver. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) fn+F5 EDIT: Evt. skru av fn-funksjonen så de fungerer som vanlige Fn-taster. Endret 12. desember 2010 av WheelMan Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 CMD+R fungerte, men F5 stiller bare lysstyrken på tastaturet. Har prøvd å holde ctrl, cmd, alt osv mens jeg trykker F5, men da skjer det ingenting eller så kommer det opp VoiceOver. Husk at F tastene aktiveres ved hjelp av fn. Lenke til kommentar
eesp Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har prøvd både fn-tasten og å stille på ting inne i innstillinger. Blir vel vandt med cmd+r etter hvert. Ingen som vet noe om installasjonen av windows med minnepenn? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Flere som har lurt på det med de rare tastene på mac. Demonstrerer dermed min venstre hånds hvileposisjon: Håper det kommer noen til nytte 1 Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har prøvd både fn-tasten og å stille på ting inne i innstillinger. Blir vel vandt med cmd+r etter hvert. Ingen som vet noe om installasjonen av windows med minnepenn? Det er enkelt å innstallere Windows på Mac. Men gi Mac Os litt tid, før du gjør dette. Var i samme situasjon som deg etter mitt første møte med Mac, men nå er det utrolig kjipt å gå tilbake til Windows. Hvertfall på laptop, med tanke på den geniale trackpadden som gjør skolearbeid osv mye enklere og ryddigere. Jeg har også W7 på min MBP, men den har ikke blitt rørt siden jeg innstallerte den og hadde en liten spilleøkt. Nå bruker jeg kun Windows 7 på min gamer pc for å se på filmer på en 52" eller spille på den. Surfing, skolearbeid, og alt slikt blir MBPen brukt. Jeg kunne aldri tenkt meg hvordan skolearbeidet hadde gått uten at jeg lot Mac OS få en sjanse. Gi det noen dager, og Google evt det du ikke skjønner, så skal du se, du kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
eesp Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Liker OS X veldig godt, men trenger windows for å spille litt spill med kompiser osv. Vet hvordan jeg kan installere med dvd, men lurer bare på om det er nok å legge en .img-fil på en minnepenn for å installere via boot camp. Skal prøve meg litt frem. Det der bilde ga ikke mening i det hele tatt forresten : p EDIT: Tror dere det er mulig å bruke en HTC Desire som minnepenn og installere windows fra den? Endret 12. desember 2010 av eesp Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Er det bare meg som erfarer at Safari krasjer regelmessig? Skjer flere ganger i løpet av dagen, pågått i noen dager nå. Skjer som regel ved stor belastning eller lasting av store bilder. Lenke til kommentar
cbfn Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Opplevde det samme, så gikk over til Chrome. Absolutt en forbedring. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Jeg bruker aldri Safari. Safari bruker alltid 25+ sekunder på å åpne, og det henger regelmessig. Det er ikke aktuelt. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Har brukt Safari i omtrent et år, aldri hatt problemer før nå i det siste. Er i grunn en god nok nettleser for mitt bruk. Blir det for ille så bytter jeg, men så langt lurte jeg på om noen andre opplever det samme.. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Safari har vært dønn stabilt for min del siden versjon tre. Har behov for flere eksterndisker nå snart. Mener å huske at man kan seriekoble med FW - får man kjøpt 2.5"-disker som støtter det? Vurderer nemlig å kjøre RAID 1, siden eksterndiskene mine har en tendens til å ryke etter et ~halvt års bruk. Er ikke rutinert nok til at jeg greier å ta backup regelmessig (eller ofte nok) heller. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Er det bare meg som erfarer at Safari krasjer regelmessig? Skjer flere ganger i løpet av dagen, pågått i noen dager nå. Skjer som regel ved stor belastning eller lasting av store bilder. Ingen av mine nettlesere har krasjet etter at jeg fjernet flash fra maskinen. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Og folk syntes det var NEGATIVT at Apple fjerna Flash fra default install? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Og folk syntes det var NEGATIVT at Apple fjerna Flash fra default install? Var det så mange her inne (som bruker Apple-produkter daglig) som syns det var så fryktelig, da? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Nei, men du vet... Teh Blogz Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 (endret) Er det bare meg som erfarer at Safari krasjer regelmessig? Skjer flere ganger i løpet av dagen, pågått i noen dager nå. Skjer som regel ved stor belastning eller lasting av store bilder. Har brukt Safari nå som primærbrowser i snart 5-6 år, og aldri hatt noe særlig problemer med det, ihvertfall ikke de siste 5-6 månedene. Har dog clicktoflash installert, noe som hjelper noe enormt! Endret 12. desember 2010 av Yaricks Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 ClickToFlash burde være obligatorisk i alle browsere. Internet med Flash er jo bare trist. :| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå