Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Det skal ettersigende også fungere på video fra internett, f.eks. Youtube.

Fungerer etter min erfaring på alt som bruker den innebygde videospilleren og ikke benytter seg av ukurante formater (iPad sender filmen bare videre til Apple TV uten prosessering) – med andre ord det aller meste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en macbook kjøpt februar i år som sliter litt med programmene som kjøres om dagen. Badeballen er et kjent syn, og tenker først på å oppgraddere med litt ram. Har forstått at jeg kan kjøpe maks 2 x 2gb, ergo totalt 4 gb ram.

 

Noen som kan hjelpe meg med å finne riktig type som passer til macbook og som ikke har en fryktelig høy pris?

Lenke til kommentar

Da har spenningen spreidd seg for alvor i kroppen. Har eigd mange iPoder og alle iPhonene så langt, så er ikkje ukjend med Apple, men bestillte meg den 9. min første apple Mac! Har bestillt meg MacBook PRO 13" og kjøpt inn FM11 for anledningen. Gleder meg fantastisk mykje no og har fått beskjed at den kjem mandag 13. :D dårlig tidspunkt med tanke på at eg har Bedriftsøkonomi og regnskaps eksamen onsdag neste veke, men det får gå som det går :-)

 

Nokon spesielle ting som eg burde fikse/sjekke ut/laste ned på MBP som er eit "Must" når eg mottek den? ^^,

 

Mvh

Zaltatov

Lenke til kommentar

Jeg bruker Quicksilver, Witch (et helvette å sette oppp, men superbt verktøy), Firefox og Adium. Og gfxCardStatus, det er kanskje ikke så nødvendig på en 13" iom. at den bare har et skjermkort dog. Facebook Notifications er også et fint verktøy om du er medlem av den verdenen.

 

Har quicksilver noe bruk nå? har tittet på det, men så ikke helt hva det ga meg som var verd å ha noe i bakgrunnen over.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg syncer iPhonenen min med Macen skal den på død og liv åpne iPhoto for import av bildene, enda jeg bruker Aparture. Jeg har søkt med grønn for å finne ut hvordan jeg slår av dette, noen som vet?

Du må skru av sånn at Macen ikke åpner iPhoto når du kobler til et digitalkamera (Ja, iPhonen går under det). Åpne iPhoto og gå til "Valg..." og velg intet program. Men husk at da vil ikke iPhoto åpne seg når du kobler til andre kamera heller. :)

Lenke til kommentar

Hver gang jeg syncer iPhonenen min med Macen skal den på død og liv åpne iPhoto for import av bildene, enda jeg bruker Aparture. Jeg har søkt med grønn for å finne ut hvordan jeg slår av dette, noen som vet?

Du må skru av sånn at Macen ikke åpner iPhoto når du kobler til et digitalkamera (Ja, iPhonen går under det). Åpne iPhoto og gå til "Valg..." og velg intet program. Men husk at da vil ikke iPhoto åpne seg når du kobler til andre kamera heller. :)

 

Det er det som er så rart. Valget her står til "Aperture", men alikevell håpnes iPhonen iPhoto.. Får vel bare sette den til intet program da :whistle:

Lenke til kommentar

Hei folkens! Trenger hjelp med et spørsmål her:

 

Har en MBP fra 2009 som jeg synest går veldig treigt til tider. Sjekket aktivitetsmonitoren nå for litt siden:

 

Der tok safari rundt 300mb ram og flash player også rundt 300mb ram. Jeg hadde da "ledig ram: 30 mb".

 

Så jeg lukket alle safari vinduene, og flash player, og da fikk jeg "Ledig ram: 1000mb".

 

 

Hvorfor tar safari og flash så mye minne? Er det ikke ganske tragisk at man ikke kan kjøre mer enn 4-5 safarivinduer på en gang uten at maskinen skal begynne å slite?

 

Vil det være bedre å installere fks firefox? Eller må jeg oppgradere til 4gb for å kunne surfe++ uten at maskinen låser seg?

Lenke til kommentar

Bruker PC for tiden men venter på en iMac som skal komme ila en ukes tid og flash er helt klart djevelens verk, hadde håpet det var bedre på Mac (av en eller annen grunn) men det er like ille der altså?

 

På mine pc-er har jeg erfart at Opera takler flash best, jeg slipper å restarte webleseren hele tiden når jeg bruker den ihvertfall.

Lenke til kommentar

Bruker PC for tiden men venter på en iMac som skal komme ila en ukes tid og flash er helt klart djevelens verk, hadde håpet det var bedre på Mac (av en eller annen grunn) men det er like ille der altså?

 

På mine pc-er har jeg erfart at Opera takler flash best, jeg slipper å restarte webleseren hele tiden når jeg bruker den ihvertfall.

Det er verre på mac ...

 

ClickToFlash er en grei løsning. Selv har jeg gått til det steg å fjerne flash. Chrome bruker en egen installasjon av flash, så de få gangene jeg trenger flash så har jeg Chrome i bakhånd.

 

(Tips: Mange nettsider serverer flash-frie sider til iPad, om du aktiverer utvikle-menyen i Safari så kan du velge at Safari identifiserer seg som iPad og får servert iPad-utgaven av nettsidene og følgelig f.eks. video i <video> i stedet for flash.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter ikke de nyeste Macbookene 2x4, totalt 8gb? Eller har du den hvite Macbooken kanskje?

 

Jeg slet litt med badeball tidligere, men etter jeg byttet ut standarddisken med en hybriddisk, så har faktisk ting gått mye bedre. Jeg har 4gb ram fra før dog, og 2.53 GHz.

 

Jeg har den hvite macbooken ja, kjøpt februar i år. Er det da maks 2 X 2 gb jeg kan ha? Har du eksempel på produkter som kan fungere? Aner ikke hva jeg skal lete etter av modeller..

Lenke til kommentar

Jeg bruker Quicksilver, Witch (et helvette å sette oppp, men superbt verktøy), Firefox og Adium. Og gfxCardStatus, det er kanskje ikke så nødvendig på en 13" iom. at den bare har et skjermkort dog. Facebook Notifications er også et fint verktøy om du er medlem av den verdenen.

Har quicksilver noe bruk nå? har tittet på det, men så ikke helt hva det ga meg som var verd å ha noe i bakgrunnen over.

Jeg opplever det som "flinkere" enn Finder til å finne det jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...