Plomma2 Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Kommer en iLife 07 til neste år ja. 7576326[/snapback] Vet du sånn ca når? Rundt Leopard-tider, eller i begynnelsen av året? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 (endret) http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...?family=Macmini Inneholder disse et trådløst nettverkskort? edit: Jupp, fant det på avanserte spesifikasjoner Noen som veit om mac-mini blir oppgradert til core 2 duo snart? Endret 25. desember 2006 av dabear Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Kommer en iLife 07 til neste år ja. 7576326[/snapback] Vet du sånn ca når? Rundt Leopard-tider, eller i begynnelsen av året? 7576942[/snapback] Vet ikke når nei. Ville tro enten rundt macworld eller leopard launch. Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Ja det er godt mulig, men er langt ifra alle de jeg kjenner som har skype :/ 7571919[/snapback] Er det ikke trist? MSN webcam er ikke akkurat verdens beste videochat, hverken om du bruker OS X, Windows, eller Linux for den saks skyld... Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Bare å overtale alle til å gå over til skype! Har brukt skype siden det ble lansert, kun med noen måneders opphold for leeeenge siden, nå bruker jeg det daglig ikke til chat men til VOIP samtaler! Har blitt kjent med folk over hele landet (!) fra Bodø til Oslo som jeg som sagt snakker med daglig! Overtal folk da vettu! Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg går på medier og kommunikasjon, og har veldig lyst på en mac ettersom alle lærererne mine annbefaler det, og ser medie folk generelt bruker det. Hva gjør at mac er så bra innen media? funksjoner o.l.? Gleder meg til å kjøpe allerede, men fint med litt ekstra info Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Tradisjonelt sett så har vel Mac hatt ein sterkare posisjon på mediemarknaden enn konkurrerande operativsystem, mest på grunn av at det tidlgegare var best program til Mac. Profesjonelle program til å lage medieprodukt som aviser, filmar, TV-program, osv. Dømer er Quark og FinalCut. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Mac er egnetlig mye bedre til Video redigering enn en Windows, da du har FCP (Final Cut Pro) som er ett helt genialt program! Når Photoshop CS3 kommer nå snart med intel støtte ville jeg tro at det blir fart på sakene, og at macen vil bli bedre på bildredigering og.. Jeg bruker min macbook på skolen, og fatter ikke at de som sitter med windows maskiner som er så fulle av virus og spyware, elendig batteri osv. klarer å overleve! En av dem i klassen min har så mye spyware at maskinen bruker flere minutter på å starte, og han må slå den av mellom hver time, kan ikke bare lukke lokket! :!: Selv bruker jeg Microsoft Office 2004 for mac, som funker helt fint til skolebruk, noe som gjør at jeg kan sende filer osv. til andre i klassen uten å få problemer med filformat! Til presantasjoner osv. bruker jeg IKKE OFFICE! Da går det kun i keynote, noe som har hjulpet å trekker opp karakterer fra 4 til 5! :!: :!: Annbefales til skolebruk! Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Jeg går på medier og kommunikasjon, og har veldig lyst på en mac ettersom alle lærererne mine annbefaler det, og ser medie folk generelt bruker det. Hva gjør at mac er så bra innen media? funksjoner o.l.? Gleder meg til å kjøpe allerede, men fint med litt ekstra info 7578202[/snapback] det bunner vel i at hvertfall photoshop kun fantes til mac før, regner med at det gjelder for InDesign og Illustrator og.. og så er de jo mere stabile å jobbe på enn windows maskiner, og mindre styr mtp virus programmer osv Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 (endret) Vel det er litt rart. Jeg har ikke virus, og har ikke hatt det på mange år nå. Adobe Premier pro kan vel ikek være så mye dårligere en final cut? Men det jeg ser som en stor fordel er størrelsen på macen, det er noe slikt jeg vil ha. Orker ikke dra rundt en 17". EDIT: hvilken porgrammer er i iLife forresten? Endret 26. desember 2006 av karlsn Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 EDIT: hvilken porgrammer er i iLife forresten? 7579908[/snapback] iPhoto iWeb iMovie HD iDVD GarageBand Det var alle, tror jeg. Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 EDIT: hvilken porgrammer er i iLife forresten? 7579908[/snapback] iPhoto iWeb iMovie HD iDVD GarageBand Det var alle, tror jeg. 7580042[/snapback] er iWeb et bra program til å designe? bruker dreamweaver nå.. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Enkelt og greit. Nei, dreamweaver er mye bedre hvis du kan kode. Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 okei, takker for svar. Får se litt mer nøye på dette når jeg har bestilt den Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 med iWeb så har du ferdige maler, og det er ikke plass til egen kode, slik jeg har sett. Det blir "What you see what you get...". Det er lite rom for endringer. Skal du lage profesjonellesider må du bruke andre programmer. ellers er iLife pakken veldig fin for amatører... brukte iMovie en god del og funket bra, men nå har jeg kjøpt Final Cut Express og dette er mye bedre, men iMovie er et veldig lett program for de som ikke vil ha ting for avansert. Lenke til kommentar
............... Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 hmm ok.. Da høres ikke iLife ut som noe for meg dessverre Lenke til kommentar
NitRam Den Gale Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Vel det er litt rart. Jeg har ikke virus, og har ikke hatt det på mange år nå. Adobe Premier pro kan vel ikek være så mye dårligere en final cut? Men det jeg ser som en stor fordel er størrelsen på macen, det er noe slikt jeg vil ha. Orker ikke dra rundt en 17". EDIT: hvilken porgrammer er i iLife forresten? 7579908[/snapback] Personlig synes jeg at Final Cut Express er myyyyye bedre enn Premiere... Det går vel kanskje mest på smak og behag antar jeg... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Hvor blir det av Macen min!? Lenke til kommentar
martbo Skrevet 26. desember 2006 Del Skrevet 26. desember 2006 Den dukker nok opp skal du se. Tar gjerne litt tid, men det er du vel helt sikkert klar over... Gratulerer iallefall Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2006 Tar gjerne litt tid, men det er du vel helt sikkert klar over...7583359[/snapback] Hehe ja, dette er vel 4. eller 5. gangen jeg bestiller et eple fra apple.no. Men det er like fryktelig hver gang, jeg har TNT.no konstant oppe som en tab i Firefox og trykker refresh flere ganger om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå