Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå til innkjøp av en iMac til min far. Han bor i en helt annen del av landet enn meg og jeg vil derfor sikre meg best mulig service hvis det skulle oppstå et problem eller skje et uhell med maskinen. Derfor lurer jeg på hvor det er mest fornuftig å kjøpe imac-en. Hva er den praktiske forskjellen på å handle direkte fra Apple Store kontra f.eks en ferdigversjon hos Elkjøp eller evt Epplehuset/Humac?

 

Er det noen her som har spesielt positive eller negative erfaringer med kundeservice/support fra stedet der du kjøpte din iMac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Bumber"tråden med eit ekstra spørsmål: Kvar kan eg få tak i eit eller anna armband som eg kan feste podden i?

Apple's nettbutikk?

Ellers kan du google "ipod nano arm wrist" eller "ipod nano watch", og du vil få opp en drøss med treff. Noen av disse vil du kunne bestille direkte fra, mens andre må du nok lete etter en annen forhandler for.

Då fant eg noko på ebay, men fytti, va ganske dyrt..

 

http://cgi.ebay.com/iPod-Nano-6G-AeroSport-Case-Armband-New-Griffin-GB0193-/150511844167?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item230b347b47

 

Såg sjukt digg ut, og kostar ca 200kr

Nokon som har den, erfaringar?

Lenke til kommentar

Jeg skal gå til innkjøp av en iMac til min far. Han bor i en helt annen del av landet enn meg og jeg vil derfor sikre meg best mulig service hvis det skulle oppstå et problem eller skje et uhell med maskinen. Derfor lurer jeg på hvor det er mest fornuftig å kjøpe imac-en. Hva er den praktiske forskjellen på å handle direkte fra Apple Store kontra f.eks en ferdigversjon hos Elkjøp eller evt Epplehuset/Humac?

 

Er det noen her som har spesielt positive eller negative erfaringer med kundeservice/support fra stedet der du kjøpte din iMac?

Forskjellen er liten, eneste er vel som nevnt her at om du kjøper den hos Eplehuset/Humac så har de kjøpsinformasjon. Så om du skal kjøpe fra en lokal forhandler så kan det lønne seg å kjøpe fra en som også er sertifisert verksted.

Lenke til kommentar

Det skal ikke være noen forskjell så lenge det blir kjøpt i en autorisert forhandler, men i praksis er det selvsagt slik at forhandlere er greie med lojale kunder. Rettighetene en har er de samme, men medgjørlighet kan i noen tilfeller gjøre en betydelig forskjell.

 

(Jeg fikk f.eks. den lokale forhandleren her til å oppdatere og oppgradere en maskin aldeles gratis før jeg gav den bort, da jeg samtidig kjøpte en ny iMac.)

Lenke til kommentar

Til dere som har betilt frå apple.no før.

Frå vare er sendt, kor lang til plagar det å ta? Er lageret i Norge, slik at eg kan reikne 3-4 dager frå det blir sendt til eg mottek produktet?

I teorien skal det ikkje ha noko å sei at eg har bestilt ipoden med gravering (står på sia deires), men er det nokon som har opplevd at det tar over ei veke å få produktet?

 

Grunnen til at eg stressar er at eg skal til Afrika i slutten av neste veke, og MÅ ha podden inna eg reiser :cry:

Lenke til kommentar

Ok, da ser det ut til at vi går for Apple Store. Hiver på protection plan så da burde vel den biten være grei.

 

Neste spørsmål: Jeg har også tenkt å sette opp et slags hjemmenettverk med en NAS eller lignende. Tanken er at foreldrene mine skal få tilgang til alt av bilder, musikk, film osv fra en sentral enhet til de som måtte være tilkoblet nettverket. Er det noen her som har en slik løsning med Time Capsule og er TC kompatibel med DNLA i nye tv'er? Altså, kan jeg kjøpe en Time Capsule og forvente å finne det som ligger på den ved å koble tv-n rett i nettverket med DNLA?

 

Tenker også å legge iTunes-biblioteket direkte på Time Capsulen for at alle enheter skal ha tilgang til det, er det mulig og er det nettopp den type bruk den er tenkt til eller er det andre primærfunksjoner jeg ikke har fått med meg?

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Må kødde?!

11/12 reiser eg, dei brude f*** klare å fått det hit inna då...

Det stend jau at dei skal ha sendt vara mi innan 24timar, med gravering. Med andre ord skal det være innan klokka 12 i morgo. Regnar med at det blir send med fly, så det kan då ikkje seriøst ta meir enn ei veke?

 

I såfall bli eg fortvila...

 

Kan ikkje kaupe i butikk, for den fargen er kunn på apple.com, i tillegg til at eg vi ha gravering når eg fyrst har sjangsen.

 

hadde skjønnar at det hadde tatt lenger tid med tanke på pc, etc, men ein ipod?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79

"Bumber"tråden med eit ekstra spørsmål: Kvar kan eg få tak i eit eller anna armband som eg kan feste podden i?

Apple's nettbutikk?

Ellers kan du google "ipod nano arm wrist" eller "ipod nano watch", og du vil få opp en drøss med treff. Noen av disse vil du kunne bestille direkte fra, mens andre må du nok lete etter en annen forhandler for.

Då fant eg noko på ebay, men fytti, va ganske dyrt..

 

http://cgi.ebay.com/iPod-Nano-6G-AeroSport-Case-Armband-New-Griffin-GB0193-/150511844167?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item230b347b47

 

Såg sjukt digg ut, og kostar ca 200kr

Nokon som har den, erfaringar?

Synes denne ser enda bedre ut: http://gizmodo.com/5692738/the-ipod-nano-watches-to-rule-them-all-trust-me-here ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...