Paisley Skrevet 27. november 2010 Del Skrevet 27. november 2010 Jeg burde ikke gjort det nei. Heldigvis klarer jeg meg uten de dokumentene jeg hadde der. Tror jeg holder meg langt unna det programmet, da det var ordentlig klønete med nedlasting og bildeprogramvare samtidig som mapper var låst. Takk for tipset! Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Beklager dobbelpost, men et lite spørsmå for en venn av meg. Han skal koble en Macbook Pro (kjøpt fredag) opp mot tven, og ha lyden til forsterkerene. Det er ikke verre enn å koble med mini display port - HDMI til tven, når han kjører HDMI fra tv til forsterker? De nye adapterene har vel både lyd og bilde? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Det er kun de nyeste (mid 2010) MBP modellene som har lyd ut i minidisplayportn Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 28. november 2010 Del Skrevet 28. november 2010 Er det trygt å pytte iPhone laderen i en plugg der det står "For shavers only" og "200/250V AC"? Lenke til kommentar
iMono Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 KRISE. Jeg må gjøre Windows-partisjonen på Macbooken min større, dvs. at jeg ikke kan boote fra CD sånn uten videre. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette smertefritt? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Firmaet jeg jobber i skal gi ipads til alle ansatte. Siden jeg er en av de få "datakyndige" har jeg fått i oppgaven med å gjøre dem klar til alle. Hvis jeg syncer alle ipadene likt (samme bakgrunn, apps osv), så vil vel dette forsvinne for de som tar med ipaden hjem og syncer den mot sitt private itunes bilbiotek? Er det noen som har noen tips på hvordan man kan unngå dette? Lenke til kommentar
Raste Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Bør ikke du vite det om du er datakyndig? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Haha, jeg skrev datakyndig i "" tegn, for å vise at jeg ikke akkuratt sitter på supportavdelingen (som det heller ikke finnes i vårt firma) Som sagt, tar veldig gjerne i mot tips på hvordan man kan legge inn egendefinerte apps via bedriften, uten at de blir overskrevet når man syncer privat. Endret 29. november 2010 av Garreth Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 KRISE. Jeg må gjøre Windows-partisjonen på Macbooken min større, dvs. at jeg ikke kan boote fra CD sånn uten videre. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette smertefritt? I følge Paragon kan deres Camp Tune 9 for Mac OS X fikse dette for $19.95. (De nevner ingenting om smerte, men man kan jo håpe at det ikke er verre enn annen SW.) Alternativt - og gratis - kan du slette Windows-partisjonen fra Boot Camp Assistant (og overlate hele disken til MacOS X igjen), og deretter starte på nytt med å lage en Windows-partisjon. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Gratis med WinClone også. Den lager et image av Windowspartisjonen din, kjører fra OS X, så sletter du den med Boot Camp Assistant, lager den på nytt og så gjenoppretter. Tar sin tid, men det fungerer. og Garreth; http://www.apple.com/support/ipad/enterprise/ Kikket her? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 (endret) Ja, Henrik C, har sett der. Ser det er flere som har det samme problemet som meg. http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2663015&tstart=0 http://apple.stackexchange.com/questions/4347/deploying-10-identical-ipads-to-10-users-with-preloaded-content-that-wont-be-wip Jeg får vel prøve med iPhone Configuration Utility når jeg får en iPad å teste med. Endret 29. november 2010 av Garreth Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Haha, jeg skrev datakyndig i "" tegn, for å vise at jeg ikke akkuratt sitter på supportavdelingen (som det heller ikke finnes i vårt firma) Som sagt, tar veldig gjerne i mot tips på hvordan man kan legge inn egendefinerte apps via bedriften, uten at de blir overskrevet når man syncer privat. Aner ikke, men du kan jo f.eks. ta en titt på Apple sine Enterprise-sider. http://www.apple.com/support/ipad/enterprise/ http://www.apple.com/no/ipad/business/ Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. november 2010 Del Skrevet 29. november 2010 Har fått med meg de sidene ja, men klarer ikke å finne noen definitiv guide som sier, slik gjør du for å legge inn innhold på iPaden, som ikke forsvinner ved en sync på en privat maskin. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Vi jeg merke stor forskjell, hvis jeg går fra 4gb minne til 8gb minne, på min MBP? Kjøpt i sommer, med 2.4GHz i5. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 De fleste klarer seg lenge med 4GB, om du driver med en del tunge oppgaver kan forskjellen være betydelig. En SSD kan være et godt alternativ om man absolutt skulle ha svidd av noen kroner. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 Det oppdager du fort ved å åpne Activity Monitor og sjekke minneloaden mens du jobber. Hvis du rutinemessig bruker over 3.5gb ram bør du oppgradere. Hvis du "aldri" er over 2gb har du ingenting å tjene på det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Kunne tenke meg en litt raskere maskin, raskere oppstart av OS, film og programmer. Da er det kanskje SSD som er tingen? Er det ikke utrolig dyrt for en 256gb ssd disk? Denne f.eks? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590483 Endret 30. november 2010 av EvenruD Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 30. november 2010 Del Skrevet 30. november 2010 neida, er absolutt verd 4 000kr å få starta OS'et 4sekunder fortare, og for å kunne sette igang spilling av film 2,01254 sekunder tidlegare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå