Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

iPad coming to northern Europe...

 

Apple plans to release the iPad in several northern European countries soon, while error messages in the most recent iOS 4.2 golden master suggest the possibility of free MobileMe accounts for iOS users. iPad launch Continuing the global rollout of its highly successful tablet device, Apple will launch the iPad in Norway, Sweden, Finland and Denmark, according to the Wall Street Journal. Alongside the launch, several Nordic telecom operators will soon offer 3G data packages for the iPad, the Journal reports. European carriers Tre, TeliaSonera AB and Tele2 AB all announced Friday that they will provide data subscriptions for iPad users, though they declined to give details on when exactly the plans will launch and prices for the subscriptions. TeliaSonera did confirm, however, that it will not sell the iPad. "As things look right now, we will only offer subscription packages for the iPad," said Bengt Olsson, TeliaSonera's head of communications. "The iPad launch is imminent and we plan to release our subscription offer in Sweden, Norway, Finland and Demark simultaneously," he said. Early demand for the iPad after its initial U.S. release in April surprised Apple, forcing the company to delay the international launch of the tablet until May. During Apple's second fiscal quarter 2010 conference call, Chief Operating Officer Tim Cook said that sales "far exceeded" Apple's expectations. "It has shocked us, the level of demand, at least initially," Cook said.

 

Lenke til kommentar

Merker jeg er litt spent på hvordan 2011 macene blir. Og litt redd og, så jo at lion blir veldig touch aktig, noe som jeg egentlig ikke liker. Dog lurer jeg på om dette vil ha noe si på produktene som kommer i 2011.

 

Spesielt interessert å høre mer om lightpeak som apple & intel jobber med. Veldig spent på macbook pro, spesielt 13" om de velger å ta ut dvd stasjonen. Da får man vel for første gang plass til discrete gpu på 13". Kan jo og hende 13" mbp blir faset vekk grunnet macbook air.

 

Hadde ikke sagt nei takk til litt tynnere og lettere mbp heller, men da slåss den jo for mye med macbook air så tviler.

 

Ellers så kanskje det kommer en touch basert imac (siden de har sent inn patent), men jeg tviler, kan fortsett ikke se meg sitte med 20"+ og gni fingre mine over det glasset, skjermen vil jo se ut som en ipad etter et par timers bruk. Men jeg kan ta feil.

 

TIl slutt tror jeg heller ikke på de store forskjeller i design, men mest små kosmetiske ting + speed bumps på de fleste mac produktene.

 

Hva tror/håper folket om 2011 og macprodukter?

Lenke til kommentar

Jeg håper de endrer design, slik at jeg får solgt denne i7'en min. Synes unibody har blitt så kjedelig nå, og at de har holdt designet altfor mange generasjoner. Batteritiden er jeg egentlig fornøyd med. Men SSD som standard hadde ikke vært dumt, om prisen ikke økes.

Unibody kom jo for to år siden, er jo ikke så lenge til Apple å være. De holdt jo også det forrige designet i to år nesten. Så hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Jeg håper de endrer design, slik at jeg får solgt denne i7'en min. Synes unibody har blitt så kjedelig nå, og at de har holdt designet altfor mange generasjoner. Batteritiden er jeg egentlig fornøyd med. Men SSD som standard hadde ikke vært dumt, om prisen ikke økes.

Unibody kom jo for to år siden, er jo ikke så lenge til Apple å være. De holdt jo også det forrige designet i to år nesten. Så hvorfor ikke?

 

Det forrige designet hadde de rundt 2003/2004 iallefall, og varte da til 2008.

 

Lenke til kommentar

Ser heller ingen grunn til å bytte design. Spesielt når argumentet er "for kjedelig design".

Man blir alltid lei designet på ting etter en stund, og MBP er intet et unntak. Apple er jo kjent for bra design, så derfor er det alltid spennende hva nytt de kan komme med. Selv vil jeg ha en MBA aktig maskin med i7'en sine speccs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...