WheelMan Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Noe komplisert, men: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=785376 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Holder meg til Paragon jeg. Funker fjell. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Dæven. Trodde jeg likte Apple TVen min, men i dag fant jeg en kombinasjon av følgende program som er helt orgasmisk for en film/tv/htpc entusiast. Plex Plexflix Netflix Greia med plex er at netflix programmet deres er dårlig, det er boxee sitt og, jeg ville ha netflix køen min sammen med de lokale filmene mine. Jeg fant også ut at hotspot shield fungerer med netflix og det er gratis. Det sender reklame fra tid til annen, men det kan bare blokkes med ad blocker. OG du får også veldig bra speed (jeg får sett netflix i hd) null problem. Helt fantastisk løsning, og nå slipper jeg å hente dritt fra diverse skumle nettsider. Betaler 7.99 for fri streaming av netflix (var sånn super tilbud) og ingenting for vpn. Helt vilt. Ønske jeg orket å lage en video om det, fordi det er nesten for godt til å være sant. Alle kan jo få netflix, men handler litt om hvordan det integreres med alt av mine lokale medier og hvordan det hele ser ut. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Da har jeg fått Macbook Air-en min og den har fått Windows 7 Ultimate installert via Bootcamp. Kongefornøyd. Og ja, jeg tok de beste spesifikasjonene som var til 11-tommeren. Eneste jeg mangler nå er en neoprene-veske som passer. Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Jeg har 1 windows-PC med 1,5 TB filmer (inkludert mange filer på godt over 4 GB) 1 tom ekstern-disk fra Lacie, 2TB (kan ha 2 partisjoner med ulike filsystem) 1 MBP med 320GB harddisk Ønske: Få alle filene over fra PC'en til Lacie'n slik at jeg kan bruke Lacie'n som eksterndisk for MBP'en med alle muligheter inkludert lesing, skriving og støtte for filer over 4GB. Løsning? Er det en enkel løsning jeg har tenkt meg forbi? Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 HDen partisjonert som NTFS og innstallere Paragon (eller noe annet som gir NTFS-støtte) på Macen. Da er saken løst på 1-2-3. Lenke til kommentar
genser Skrevet 13. november 2010 Del Skrevet 13. november 2010 Se her ja, dette ble jo snakket om bare noen poster over.. Men, hva er minuset? Kan man få NTFS-støtte på en Mac uten noen negative konsekvenser? Hvorfor er det da ikke støttet out-of-the-box? Takk for hjelp forresten. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvor mye kan jeg ta for en 2006-modell Mac Pro med dobbel Xeon 5150 (dualcore 2,66ghz), 10 gig ram og 8800GT-grafikkort? Trenger sårt penger til å erstatte MBPen min, som begynner og synge på siste verset. MBP med i7 burde slå den gamle Mac Proen min uansett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Hvor mye kan jeg ta for en 2006-modell Mac Pro med dobbel Xeon 5150 (dualcore 2,66ghz), 10 gig ram og 8800GT-grafikkort? Trenger sårt penger til å erstatte MBPen min, som begynner og synge på siste verset. MBP med i7 burde slå den gamle Mac Proen min uansett. Ville prøvd meg på en 12-15k. Tror du skal være ganske heldig hvis du får 15k for den Er mange nyere Mac Proer som går for noe rundt der. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 15K synes jeg var litt drøyt. Er jo trossalt en fire år gammel maskin. Har bedd om bud for now. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 15k er mye for en så gammel maskin. Jeg vil tro det heller ligger nærmere 10k. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Mer enn fornøyd om jeg får 10k. Betyr at maskina kosta meg 11k* over fire år - ikke ille det. Skulle bare ønske at laptops hadde like lang levetid i mine hender. *) Kjøpte til ADC-pris, altså med 20% rabatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Ja, det var nok litt drøyt Hehe. Men jeg er vant til at Apple-maskiner selges til relativt høye priser, selv når de er brukt. Blir vel litt vel høyt det forslaget. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 14. november 2010 Del Skrevet 14. november 2010 Se her ja, dette ble jo snakket om bare noen poster over.. Men, hva er minuset? Kan man få NTFS-støtte på en Mac uten noen negative konsekvenser? Hvorfor er det da ikke støttet out-of-the-box? Takk for hjelp forresten. Du kan og bruke Tuxera NTFS, det er gratis. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Jeg fant en 2007 8-core Mac pro med 23" cinema display på finn for 13.000... Lenke til kommentar
fnats Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 http://www.apple.com/?ref=apple.com/startpage/&sr=st_page OMG, hva kan det være montro? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Hm, brukbar iTunes i resten av verden også? Spennende. Endret 15. november 2010 av Dr. Awesome Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Film og serier i flere land. 90% sikkert ikke i Norge. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 (endret) Hmm, litt rart de har det på den norske siden da? http://www.apple.com/no/itunes/ , f.eks. så har ikke den Slovakiske siden samme "beskjed" http://www.apple.com/sk/itunes/. Hva enn de lanserer i morgen, så tror jeg Norge også vil få det. Endret 15. november 2010 av Garreth Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 15. november 2010 Del Skrevet 15. november 2010 Tipper det er LaLa-oppfølgeren, eller "Spotify-killeren" alt ettersom hvordan du ser det. 9.99 euro i mnd for unlimited musikk. Liker Spotify, jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå